Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)
Lerarenopleiding --- Stages. --- didactische werkvormen --- Didactics --- Werkplekleren --- Leraren basisonderwijs --- 472.7 --- werkplekleren --- lerarenopleiding --- leraren basisonderwijs --- 101251.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Stages --- Leraar --- Stage --- Directie --- Taalonderwijs
Choose an application
Intern begeleiders verrichten uiteenlopende taken: zij coördineren de leerlingenzorg binnen de school, zij begeleiden groepsleerkrachten en dragen nieuwe ideeën en inzichten aan; zij geven individuele hulp aan leerlingen die extra zorg nodig hebben en onderhouden externe contacten. Deze begeleidingstaak staat in deze uitgave centraal. De taak wordt met name ingevuld door gesprekken die over leerlingen gevoerd worden. Dit boek bestaat uit twee delen: Deel 1 bespreekt de voorwaarden voor effectief begeleiden en geeft toelichting op de uitgangspunten voor effectieve leerlingbesprekingen (elb). Deel 2 vormt het hart van het boek. Het handelt over de systematiek van leerlingbesprekingen. Aan de hand van zeven vuistregels en zestien aanwijzingen wordt de intern begeleider ingewijd in de methodiek van leerlingbesprekingen. In eerste instantie is het boek gericht op intern begeleiders, maar het kan ook nuttig zijn voor directeuren van scholen en coördinatoren van samenwerkingsverbanden en verder voor iedere professional die zich wil bekwamen in het voeren van leerlingbesprekingen.
#PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Leerlingbegeleiding --- Interne begeleiding --- Leraren basisonderwijs --- Gesprekstechnieken --- Schoolmanagement --- Lager onderwijs --- Leerlingbespeking ; basisonderwijs --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Leraar basisonderwijs --- Gesprekstechniek
Choose an application
Een goede entertainer wordt als zodanig geboren, maar een goede leerkracht niet. Die moet hard werken om de kunst van het onderwijzen onder de knie te krijgen. Drs. Frits Faber heeft meer dan vijftien jaar ervaring met het opleiden van leerkrachten op Curaçao, vaak onder extreem moeilijke omstandigheden: geen goed geoutilleerde onderwijswerkplaats, een leeg theorielokaal, praktijkscholen die over weinig materiaal beschikken, Nederlands onderwijs in het Papiamento of opleiden middenin een innovatieproces.Om onder die omstandigheden goede leerkrachten op te leiden, moet je naar het fundament van onderwijzen: de concrete acties van een leerkracht die leerlingen wegwijs maakt in de wereld. Onderwijs op de millimeter. Geen gebruik kunnen maken van dure middelen en methoden, want die zijn er niet. Een klerenhanger met twee knijpers in plaats van de dure weegschaal uit de catalogus. Onderwijs met een bord en een krijtje, en "de wereld" zoals die zich aan ons voordoet.Drs. Frits Faber heeft dat onderwijzen tot op het bot geanalyseerd en omgezet in een trainingsprogramma waarmee zelfs de meest hardleerse studenten zich in de onderwijskunst kunnen ontwikkelen. Dat programma wordt in dit boek uitgewerkt en aangeboden. Nog voordat de studenten bij een mentor komen, krijgen zij een praktische training waarin ze onder begeleiding van hun docenten, samen met kinderen, op zoek gaan naar goede onderwijsvormen. Die kinderen vinden het prachtig om te mogen helpen. Het is zelfs gebeurd dat een kind de armen om de hals van een student sloeg bij wie alles mislukte, en zei: "Het is niet erg hoor juf, de anderen hebben het ook geleerd. Je moet het gewoon weer proberen!"Vijf studenten geven elk tien lesjes, die zij bij elkaar observeren en met elkaar bespreken. Elk lesje om te experimenteren met een deelcompetentie van goed onderwijzen. Dat zijn vijftig onderwijservaringen voordat zij bij een mentor komen. Van tien keer discussiëren over je eigen lesje leer je meer dan van tien werkcolleges of observaties. Door het werken met een groepje van acht kinderen leer je naar kinderen kijken en niet naar een klas. Je hoeft ook niet bang te zijn dat het een chaos wordt, want acht kun je overzien en je hebt altijd de hulp van je collega's bij de hand. Een student wilde bijvoorbeeld acht platen laten zien. Hij kreeg spontaan de hulp van drie collega's die ook elk twee platen vasthielden. De nabespreking ging natuurlijk wel over de organisatie van die les.Een praktische hulp, met name voor diegenen die moeite hebben om de kunst van het pedagogisch-didactisch handelen onder de knie te krijgen.(Bron: www.swpbook.com)
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Ervaringsleren ; basisonderwijs --- Ervaringsleren ; kleuteronderwijs --- Ervaringsleren --- Basisonderwijs ; didactiek - Pedagogie. --- onderwijzen --- didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- leraren-leerling relatie --- Leraar basisonderwijs
Choose an application
SpellingKracht is de ideale voorbereiding op het spellingsdeel van de verplichte eerstejaars taaltoets. Studenten proberen uit wat ze al kunnen en oefenen op hun zwakke punten. Dit vormt het uitgangspunt voor SpellingKracht. Elk hoofdstuk start met een zelftoets. Is het niveau voldoende, dan kan dat hoofdstuk worden overgeslagen. Zo niet, dan kan er zelfstandig worden geoefend. Daarnaast bevat het boek strategieën om spellingsvragen op te lossen. Elk hoofdstuk eindigt met een strategiewijzer. Wat te doen in geval van twijfel? Welke regel is van toepassing? (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Nederlands --- spelling --- 475.24 --- Basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Nederlands 842 --- Schrijven --- Spelling --- Taalvaardigheid --- 842 --- 101804.jpg --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.25 --- Handboek/cursus --- Schoolbooks - Didactic material --- Orthography --- Dutch language --- Nederlandse spelling. --- Leraren basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De cd-rom bevat 11 oefenmodules waarin oefeningen met een verschillende moeilijkheidsgraad opgenomen worden. De opgaven zijn voorzien van realistische contexten en van feedback. Er zijn ook 10 oefentoetsen.
Rekenen --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- interactieve programma's --- Higher education --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Lerarenopleiding --- Meetkunde --- Meten --- Metend rekenen --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- Handboek/cursus --- Leraren basisonderwijs --- Rekenvaardigheden --- Leraren lager onderwijs --- Contains audio-visual material --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Rekenvaardigheid
Choose an application
De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- Onderwijskunde --- Reflectie - Reflecteren --- professionalisering --- 450.7 --- #PBIB:+110.10 --- Reflectie --- Professionalisering --- Leraren basisonderwijs --- Reflecteren (Terugblikken) --- bijscholing --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Opleiding en bijscholing --- onderwijskunde --- lesgeven --- reflectie --- PXL-Education 2018 --- Lesgeven --- Leraren --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Leraar --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Internationalisering --- Directie
Choose an application
Uitgaande van praktijkvoorbeelden komt theorie en toepassing op het gebied van praktijkonderzoek door leraren aan de orde. Het boek besteedt aandacht aan onderzoek dat een bijdrage levert aan het eigen functioneren als leraar en aan onderzoek dat door een team van leraren wordt uitgevoerd. Daarnaast gaat de uitgave natuurlijk in op de bijdrage van ondereozek aan schoolontwikkeling en aan het beroep van leraar in het algemeen. Het boek bevat een breed scala van toepassingsmogelijkheden, skill sheets, theorie en suggesties voor verdere verdieping. (Bron: covertekst)
Onderzoek --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- lerarenberoep --- Formateurs Opleiders --- Recherche et développement Onderzoek en ontwikkeling --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Professionele ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Leerkracht --- Leraren basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Actieonderzoek --- Onderwijs en onderzoek --- 072458.jpg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Onderwijskunde --- onderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Competentie
Choose an application
Talentgedreven onderwijs geven is een boek dat je kunt gebruiken als een speurtocht naar de leerkracht die jij graag wilt zijn. Je krijgt inzicht in wat jouw talenten zijn, hoe jij aan je veerkracht bouwt en zelfvertrouwen ontwikkelt. Daarbij ontdek je in welke context jij het meest tot je recht komt.Een krachtige leeromgeving voor je leerlingen creëren, lukt pas wanneer je ook als leerkracht stevig en krachtig voor de klas kan staan. Hoe kun jij er zijn voor je leerlingen, als een echte 'leer-kracht'? Een leerkracht die ondersteuning biedt, helpt kinderen om ten volle tot leren te komen. Maar ook de manier waarop jij naar je leerlingen kijkt kan voor hen een wereld van verschil zijn.We bewandelen steeds twee sporen.Jouw pad, want als jij sterk wordt van binnenuit, kun jij de beste versie van jezelf laten zien. Als jij ten volle je talent gebruikt, werkt dit inspirerend naar kinderen toe.En het pad van de kinderen, zodat je inzicht krijgt hoe je achter het gedrag van kinderen kunt kijken, hoe je talenten kunt ontdekken, en daarmee bouwt aan de veerkracht en het zelfvertrouwen van kinderen. Het boek geeft handvatten hoe je dit elke dag in je werk als (toekomstig) leerkracht kunt gebruiken.https://www.vangorcum.nl/onderwijs/100-349_Talentgedreven-onderwijs-geven
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- leraren-leerling relatie --- Leraren ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren --- Veerkracht --- Zelfvertrouwen --- Talenten --- Kleuteronderwijs --- leerkrachten --- Talent --- Motivatie ; basisonderwijs --- 450.7 --- basiscompetenties --- lerarenopleiding --- talenten --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Onderwijs --- Talentontwikkeling
Choose an application
Het boek biedt je de mogelijkheid om je de grammatica stap voor stap eigen te maken. Met de gratis instaptoets op de website kan je controleren of jouw kennis van de basisgrammatica toereikend is. Na het maken van deze instaptoets krijg je een advies op maat. Op een eenvoudige, heldere wijze worden in het boek alle regels van de grammatica uitgelegd aan de hand van een voorbeeld met oefenvragen. Elk hoofdstuk eindigt met een schema waarin de regels zijn samengevat. De methode is geschikt voor zelfstudie, maar kan ook worden ingezet bij lessen
Lerarenopleiding --- Nederlands --- Nederlandse spraakkunst. --- Nederland. --- Hoger onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- grammatica --- Didactics of Dutch --- Didactics of higher education --- basiscompetenties --- lerarenopleiding --- spraakkunst --- 837.1 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Grammatica (Spraakkunst) --- 475.24 --- Nederlands 837.1 --- 801.5 )* Nederlands - Grammatica - spraakkunst --- didactiek --- hoger onderwijs --- leraren basisonderwijs --- leraren lager onderwijs --- Nederlandse spraakkunst --- Spraakkunst; algemeen * --- Schrijven --- Spraakkunst; algemeen --- Contains audio-visual material --- PHL-Central Office 12 --- Nederlandse taal --- Grammatica --- Woorden --- Zinsontleding --- 473.7 --- Nederlandse grammatica --- Taalvaardigheid --- 092741.jpg --- 092742.jpg --- E110541.jpg --- (zie ook: zinsontleding) --- Leraren lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Taal --- Leraar lager onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Dutch language
Choose an application
De 10 basiscompetenties van de leraar biedt een ondersteunende uitleg over de verschillende aspecten van het leraarschap. De aandacht gaat vooral naar het optimaliseren van het onderwijsgedrag en naar zelfreflectie.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsprofielen --- competenties --- leraren --- 450.7 --- basiscompetenties --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren secundair onderwijs --- onderwijs --- 691 --- Basiscompetenties --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- leraren lager onderwijs --- 331.54 --- Basiscompetenties ; onderwijs --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Pedagogie en didactiek --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- departement Lerarenopleiding 11 --- lerarenberoep --- Leraren basisonderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Basisgeletterdheid
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|