Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave : 1.Why video games are good for your soul: pleasure and learning.2.Video games, violence, and effects: good and bad.3.Notes on content and technological determinism.4.Good video games, the human mind, and good learning.5.Learning about learning from a video game: rise of nations.6.Pleasure and being a professional: learning and video games.7.Why study games now ? Video games: a new art form.8.Affinity spaces: from age of mythology to today's schools.9.Reading, specialist language development, and video games.10.Games and learning: issues, perils, and potentials.
Computer games --- Learning, Psychology of. --- Video games and children. --- Video games --- Visual literacy. --- Psychological aspects.
Choose an application
Motor Control in Everyday Actions presents 47 true stories that illustrate the phenomena of motor control, learning, perception, and attention in sport, physical activity, home, and work environments. At times humorous and sometimes sobering, this unique text provides an accessible application-to-research approach to spark critical thinking, class discussion, and new ideas for research. The stories in Motor Control in Everyday Actions illustrate the diversity and complexity of research in perception and action and motor skill acquisition. More than interesting anecdotes, these stories offer concrete examples of how motor behavior, motor control, and perception and action errors affect the lives of both well-known and ordinary individuals in various situations and environments. (Bron: covertekst)
Motor Skills. --- Psychomotor Performance. --- Movement, Psychology of. --- Motor learning. --- Psychomotricité --- Apprentissage moteur --- Motoriek --- 159.95 --- Leren --- 113231.jpg --- Motoriek. --- Psychomotricité --- Motor learning --- Movement, Psychology of --- Motor psychology --- Motor skill learning --- Motion --- Psychophysiology --- Motion study --- Movement education --- Muscular sense --- Learning, Psychology of --- Physical education and training
Choose an application
This accessible guide shows how to integrate effective, research-backed strategies for learning into classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.
Cognitieve vaardigheden --- Leren --- Pedagogie --- cognitieve opvoeding (ler) --- klasmanagement (ler) --- cognitieve vaardigheden --- leren --- Pedagogische psychologie --- 37.02 --- Educatieve master --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Educational psychology --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- Learning, Psychology of --- Cognitive learning --- Effective teaching --- Cognitieve psychologie. --- Leren leren. --- Studievaardigheden.
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam --- Onderwijsbeleid --- Samenwerking --- Teamwerk --- Onderwijs --- Team --- Teamteaching --- Co-teaching --- Besluitvorming --- Personeelsbeleid --- Onderwijsassistent --- Learning [Psychology of ] --- Teacher effectiveness --- Team learning approach in education --- 450.46 --- leraarschap --- Onderwijsmanagement --- Teamwork --- Leekrachten --- Samenwerkend leren --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 750 Onderwijspersoneel --- 720 Onderwijs
Choose an application
How can we make sure that our kids are learning to be creative thinkers in a world of global competition--and what does that mean for the future of education in the digital age? David Williamson Shaffer offers a fresh and powerful perspective on computer games and learning. How Computer Games Help Children Learn shows how video and computer games can help teach kids to build successful futures--but only if we think in new ways about education itself. Shaffer shows how computer and video games can help students learn to think like engineers, urban planners, journalists, lawyers, and other innovative professionals, giving them the tools they need to survive in a changing world. Based on more than a decade of research in technology, game science, and education, How Computer Games Help Children Learn revolutionizes the ongoing debate about the pros and cons of digital learning.
Virtual reality in education. --- Onderwijstechnologie. --- Career education --- Computer games --- Learning, Psychology of --- Virtual reality in education --- Vocational guidance --- 454.51 --- 371.694 --- 096 Informatica --- 700 Pedagogie --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Business, Choice of --- Career choice --- Career counseling --- Career patterns --- Career planning --- Careers --- Choice of profession --- Guidance, Student --- Guidance, Vocational --- Occupation, Choice of --- Occupational choice --- Profession, Choice of --- Student guidance --- Vocation, Choice of --- Vocational opportunities --- Counseling --- Educational counseling --- Occupations --- Professions --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Application software --- Electronic games --- Education --- Computer-assisted instruction --- Audiovisuele leermiddelen --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Psychological aspects --- Computer games. --- Learning, Psychology of. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Computer-assisted instruction. --- Education. --- Consciousness. --- Computer science. --- Educational Technology. --- Education, general. --- Personality and Social Psychology. --- Educational Policy and Politics. --- Teaching and Teacher Education. --- Computers and Society. --- Internet games --- Television games --- Videogames --- Games --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H103 --- Computer- en videogames --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten
Choose an application
Uiteraard gun je iedere leerling een passend aanbod en vanzelfsprekend wil je als leerkracht alles uit een leerling halen hetgeen binnen zijn of haar mogelijkheden ligt. Alleen is dat beleidsmatig sneller bepaald dan in de praktijk uitgevoerd. Leerkrachten zijn over het algemeen niet terdege getraind in het maken en uitvoeren van opbrengstgerichte handelingsplannen voor leerlingen met psychiatrische problematiek. Daarnaast hebben ze niet bepaald zeeën van tijd. Er blijkt een grote behoefte aan een leidraad bij het maken en in praktijk brengen van deze handelingsplannen. Dit boek werkt als een kompas bij de aanpak van leerlingen met gedragsproblematiek / gedragsstoornissen, AD(H)D, autisme spectrum stoornissen / PDD (NOS), hechtingsproblemen / stoornissen, ouder kind relatie problemen, borderline in ontwikkeling, angststoornissen en depressies. Het boek beschrijft een specifieke methodiek en bevat: een korte en bondige uitleg over de problematieken, waardoor je de symptomen in de klas zeker zult herkennen; een beschrijving hoe je een professionele sterkte zwakte analyse maakt; richtlijnen met betrekking tot het ontwikkelingsperspectief per problematiek; de bewezen belangrijke doelen waar men aan moet werken om de schoolse ontwikkeling vlot te trekken ; per problematiek best practice handvatten.
Handelingsplannen --- Gedragsstoornissen --- Psychische stoornissen --- Gedragstherapie --- Onderwijs. --- Kinderen. --- kinderpsychiatrie --- Didactics --- klassfeer --- klassenmanagement --- kinderpsychologie --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- jeugdpsychiatrie --- onderwijs --- psychiatrie --- 467 --- ADHD --- autisme --- borderlinesyndroom --- gedragsproblemen --- gedragsstoornissen --- handelingsplannen --- psychische stoornissen --- 376.4 --- Angststoornissen --- Autisme --- Depressies --- Gedragsproblemen --- Handelingsplan --- Hechtingsstoornissen --- Onderwijs --- Jeugdpsychiatrie --- Opbrengstgericht onderwijs --- 464 --- leerproblemen --- kinderen --- angst --- depressie --- Borderlinesyndroom --- zorgverbreding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- kinderen met leerproblemen --- Problem children --- Education --- Behavior modification --- Children with disabilities --- Learning [Psychology of ] --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Feedback is one of the most powerful influences on student achievement, yet it is difficult to implement productively within the constraints of a mass higher education system. Designing Effective Feedback Processes in Higher Education: A Learning-Focused Approach addresses the challenges of developing effective feedback processes in higher education, combining theory and practice to equip and empower educators. It places less emphasis on what teachers do in terms of providing commentary, and more emphasis on how students generate, make sense of, and use feedback for ongoing improvement.https://www.routledge.com/Designing-Effective-Feedback-Processes-in-Higher-Education-A-Learning-Focused/Winstone-Carless/p/book/9780815361633
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- feedback --- College teaching --- Communication in higher education --- Interaction analysis in education --- Feedback (Psychology) --- Learning, Psychology of --- Reinforcement (Psychology) --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- Education, Higher --- University teaching --- Teaching --- E-books --- College teaching. --- Communication in higher education. --- Hoger onderwijs ; feedback. --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Prestatie --- Taalbeleid --- Effectief studeren --- 378
Choose an application
'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan. De interactieve leeromgeving op www.lerenhoezo.be geeft het boek een extra dimensie. Je vindt er meer informatie, leuke tips, educatieve animaties en video's die je meteen tonen hoe je iets in de praktijk toepast. Test je graag je vaardigheden? Dan zijn de interactieve oefeningen en tests iets voor jou. Je vindt er ook een heleboel interessante weblinks. Leren. Hoe? Zo! ziet leren als een totaalconcept. Het wil een brug slaan tussen onderwijs en wetenschap om zo het leerproces te optimaliseren. Leerkrachten, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze moeten en willen weten over leren leren. Test jezelf op de website.
450.8 --- 001.8 --- methodologie --- papers --- schrijven --- scripties --- studiemethoden --- examens --- faalangst --- IQ --- Studievaardigheden --- concentratie --- examen --- geheugentraining --- hoger onderwijs --- internet --- leerstijlen --- leren --- slaap --- stress --- time-management --- Leren leren --- Studiemethoden --- studiemethoden (gez) --- Faalangst --- 113874.jpg --- Leren --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- (zie ook: Studiemethoden) --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Studeren. --- Secondary education --- leren leren --- actief leren --- Higher education --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Study skills --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Studiemethodiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Examens --- Geheugen --- Studeren --- Vaardigheden --- Leerstijl --- Hersenen --- Concentratie --- Motivatie --- Stress --- Timemanagement --- Mindmapping --- Studiemethode --- Examen --- Geheugen (psychologie) --- Mindmap --- Studiemethodes
Choose an application
Motor Learning and Development begins by providing a foundational understanding of the concepts in motor learning and motor development. Readers will discover the fundamental motor skills developed during childhood as well as the individual functional and structural constraints present in childhood and adolescence. Next, readers explore physical activity and movement in relationship to young, middle, and older adulthood (including the effects of significant life changes such as leaving home, entering the workforce, getting married, and having children) and the social and psychological changes associated with retirement and aging. A unique conclusion brings the text's concepts together to illustrate how to design developmentally appropriate programs for all types of learners. (Bron:www.humankinetics.com)
Motor Activity. --- Age Factors. --- Human Development. --- Motor Skills. --- Motor learning. --- Motor ability in children. --- Movement education. --- Apprentissage moteur --- Activité motrice chez l'enfant --- Education psychomotrice --- 112392.jpg --- Motoriek ; kinderen --- Motoriek --- Motoriek. --- Activité motrice chez l'enfant --- Motor Activity --- Motor Skills --- Human Development --- Age Factors --- Activité motrice --- Éducation psychomotrice --- Chez l'enfant. --- Motor ability in children --- Motor learning --- Movement education --- Education, Movement --- Human beings --- Kinesiology --- Physical education and training --- Physical education for children --- Movement, Psychology of --- Motor skill learning --- Learning, Psychology of --- Motor development in children --- Child development --- Perceptual-motor learning --- Attitude and movement --- Activité motrice --- Éducation psychomotrice
Choose an application
gezinstherapie --- relatietherapie --- systeemgericht welzijnswerk --- sekstherapie --- echtscheiding --- Family Therapy. --- Family psychotherapy --- Behavior modification --- 615.851 --- 392.3 --- #PEDA *018.13 --- #PEDA *6.58 --- #PEDA *P 7.71 --- gezinssociologie --- 607.43 --- 364.044 --- Behandelingen --- Communicatie --- Echtscheiding --- Gezin --- Gezinsproblemen --- Gezinstherapie --- Opvoeding --- Psychische stoornissen --- Behavioral assessment --- Behaviorism (Psychology) --- Conditioned response --- Human behavior --- Learning, Psychology of --- Psychology, Applied --- Family group therapy --- Family therapy --- Families --- Group psychotherapy --- Marriage counseling --- Therapy, Family --- Family Therapies --- Therapies, Family --- 615.87 --- 361.1 --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- Relatietherapie --- Health and hygiene --- Klinische psychologie --- psychotherapie --- Gezinstherapie. --- psychotherapie. --- 392.3 Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- Psychotherapie. --- gedragsverandering --- schizofrenie --- therapie --- Psychiatry --- Family Therapy
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|