Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by
Good video games plus good learning : collected essays on video games, learning, and literacy
Author:
ISBN: 9780820497037 Year: 2007 Publisher: New York : P. Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1.Why video games are good for your soul: pleasure and learning.2.Video games, violence, and effects: good and bad.3.Notes on content and technological determinism.4.Good video games, the human mind, and good learning.5.Learning about learning from a video game: rise of nations.6.Pleasure and being a professional: learning and video games.7.Why study games now ? Video games: a new art form.8.Affinity spaces: from age of mythology to today's schools.9.Reading, specialist language development, and video games.10.Games and learning: issues, perils, and potentials.


Book
Motor control in everyday actions
Author:
ISBN: 9780736083935 0736083936 Year: 2011 Publisher: Champaign, IL : Human Kinetics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Motor Control in Everyday Actions presents 47 true stories that illustrate the phenomena of motor control, learning, perception, and attention in sport, physical activity, home, and work environments. At times humorous and sometimes sobering, this unique text provides an accessible application-to-research approach to spark critical thinking, class discussion, and new ideas for research. The stories in Motor Control in Everyday Actions illustrate the diversity and complexity of research in perception and action and motor skill acquisition. More than interesting anecdotes, these stories offer concrete examples of how motor behavior, motor control, and perception and action errors affect the lives of both well-known and ordinary individuals in various situations and environments. (Bron: covertekst)


Book
Understanding how we learn : a visual guide
Authors: --- ---
ISBN: 113856169X 113856172X 9781138561694 9781138561724 1351358057 0203710460 1351358049 Year: 2019 Publisher: London: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This accessible guide shows how to integrate effective, research-backed strategies for learning into classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.


Book
De leraar is een team : samenwerkingsvormen als hefboom tot leren
Authors: --- ---
ISBN: 9782509038517 Year: 2020 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.

How computer games help children learn.
Authors: ---
ISBN: 9781403975058 1403975051 9780230602526 0230602525 9786611361495 1281361496 0230601995 Year: 2006 Publisher: New York Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How can we make sure that our kids are learning to be creative thinkers in a world of global competition--and what does that mean for the future of education in the digital age? David Williamson Shaffer offers a fresh and powerful perspective on computer games and learning. How Computer Games Help Children Learn shows how video and computer games can help teach kids to build successful futures--but only if we think in new ways about education itself. Shaffer shows how computer and video games can help students learn to think like engineers, urban planners, journalists, lawyers, and other innovative professionals, giving them the tools they need to survive in a changing world. Based on more than a decade of research in technology, game science, and education, How Computer Games Help Children Learn revolutionizes the ongoing debate about the pros and cons of digital learning.

Keywords

Virtual reality in education. --- Onderwijstechnologie. --- Career education --- Computer games --- Learning, Psychology of --- Virtual reality in education --- Vocational guidance --- 454.51 --- 371.694 --- 096 Informatica --- 700 Pedagogie --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Business, Choice of --- Career choice --- Career counseling --- Career patterns --- Career planning --- Careers --- Choice of profession --- Guidance, Student --- Guidance, Vocational --- Occupation, Choice of --- Occupational choice --- Profession, Choice of --- Student guidance --- Vocation, Choice of --- Vocational opportunities --- Counseling --- Educational counseling --- Occupations --- Professions --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Application software --- Electronic games --- Education --- Computer-assisted instruction --- Audiovisuele leermiddelen --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Psychological aspects --- Computer games. --- Learning, Psychology of. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Computer-assisted instruction. --- Education. --- Consciousness. --- Computer science. --- Educational Technology. --- Education, general. --- Personality and Social Psychology. --- Educational Policy and Politics. --- Teaching and Teacher Education. --- Computers and Society. --- Internet games --- Television games --- Videogames --- Games --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H103 --- Computer- en videogames --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten


Book
Psychiatrie in de klas : kompas bij opbrengstgerichte handelingsplannen in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789044128994 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uiteraard gun je iedere leerling een passend aanbod en vanzelfsprekend wil je als leerkracht alles uit een leerling halen hetgeen binnen zijn of haar mogelijkheden ligt. Alleen is dat beleidsmatig sneller bepaald dan in de praktijk uitgevoerd. Leerkrachten zijn over het algemeen niet terdege getraind in het maken en uitvoeren van opbrengstgerichte handelingsplannen voor leerlingen met psychiatrische problematiek. Daarnaast hebben ze niet bepaald zeeën van tijd. Er blijkt een grote behoefte aan een leidraad bij het maken en in praktijk brengen van deze handelingsplannen. Dit boek werkt als een kompas bij de aanpak van leerlingen met gedragsproblematiek / gedragsstoornissen, AD(H)D, autisme spectrum stoornissen / PDD (NOS), hechtingsproblemen / stoornissen, ouder kind relatie problemen, borderline in ontwikkeling, angststoornissen en depressies. Het boek beschrijft een specifieke methodiek en bevat: een korte en bondige uitleg over de problematieken, waardoor je de symptomen in de klas zeker zult herkennen; een beschrijving hoe je een professionele sterkte zwakte analyse maakt; richtlijnen met betrekking tot het ontwikkelingsperspectief per problematiek; de bewezen belangrijke doelen waar men aan moet werken om de schoolse ontwikkeling vlot te trekken ; per problematiek best practice handvatten.


Book
Designing effective feedback processes in higher education : a learning-focused approach
Authors: ---
ISBN: 9780815361619 9780815361633 9781351115940 0815361610 0815361637 9781351115926 1351115928 1351115944 9781351115919 135111591X 9781351115933 1351115936 Year: 2020 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback is one of the most powerful influences on student achievement, yet it is difficult to implement productively within the constraints of a mass higher education system. Designing Effective Feedback Processes in Higher Education: A Learning-Focused Approach addresses the challenges of developing effective feedback processes in higher education, combining theory and practice to equip and empower educators. It places less emphasis on what teachers do in terms of providing commentary, and more emphasis on how students generate, make sense of, and use feedback for ongoing improvement.https://www.routledge.com/Designing-Effective-Feedback-Processes-in-Higher-Education-A-Learning-Focused/Winstone-Carless/p/book/9780815361633


Book
Leren : hoe? zo!
Authors: ---
ISBN: 9789020996609 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan. De interactieve leeromgeving op www.lerenhoezo.be geeft het boek een extra dimensie. Je vindt er meer informatie, leuke tips, educatieve animaties en video's die je meteen tonen hoe je iets in de praktijk toepast. Test je graag je vaardigheden? Dan zijn de interactieve oefeningen en tests iets voor jou. Je vindt er ook een heleboel interessante weblinks. Leren. Hoe? Zo! ziet leren als een totaalconcept. Het wil een brug slaan tussen onderwijs en wetenschap om zo het leerproces te optimaliseren. Leerkrachten, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze moeten en willen weten over leren leren. Test jezelf op de website.


Book
Motor learning and development
Authors: --- ---
ISBN: 9780736073745 Year: 2011 Publisher: Champaign, IL : Human Kinetics,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Motor Learning and Development begins by providing a foundational understanding of the concepts in motor learning and motor development. Readers will discover the fundamental motor skills developed during childhood as well as the individual functional and structural constraints present in childhood and adolescence. Next, readers explore physical activity and movement in relationship to young, middle, and older adulthood (including the effects of significant life changes such as leaving home, entering the workforce, getting married, and having children) and the social and psychological changes associated with retirement and aging. A unique conclusion brings the text's concepts together to illustrate how to design developmentally appropriate programs for all types of learners. (Bron:www.humankinetics.com)


Book
Gedragsverandering in gezinnen.
Author:
ISBN: 9001527388 Year: 1994 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by