Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Thinking about language teaching : selected articles, 1982-2011
Author:
ISBN: 9780194424813 0194424812 Year: 2015 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A selection of Michael Swan's best known published articles on the theory and practice of teaching English as a foreign language. Each article in this collection begins with a short introduction by Michael Swan explaining the context in which he originally wrote it. Consequently, the articles not only address topics that remain highly relevant to language teachers today, but also provide a historical perspective on developments within the field. The collection ends with a small selection of his published satirical pieces. * Contains eighteen academic and pedagogical articles and seven satirical pieces. * Brings Michael Swan's best known and most widely cited articles together in a single book for the first time. This creates a unique and valuable resource both for people already familiar with these articles and for those discovering them through this collection. * Articles were all originally published in leading journals such as Applied Linguistics and the English Language Teaching Journal * All articles are published in their original form, but each one has an introduction by the author written specifically for this book, giving readers a historical and personal perspective on the topics discussed. * Suitable for a wide audience, including teacher trainers, practising and trainee teachers, as well as academics and researchers. What have been some of the most widely discussed themes and topics in the theory and practice of language teaching over the past thirty years? How much have things really changed during this period? This collection of articles by Michael Swan offers a uniquely personal view of trends and controversies within the teaching of English as a foreign language. They cover a wide range of topics, including: * the 'Communicative Approach' the drawbacks of 'one size fits all' solutions * the importance of prioritizing * the dangers of perfectionism * the importance of teaching at least some grammar * the need for various kinds of balance (between form and function, student-directed and teacher-directed work, knowledge and skills, process and product, etc.) These and other issues are discussed and analysed in a clear, vigorous style by an author who has never been afraid to challenge prevailing opinions and practice. The book ends with a small collection of published satirical pieces. These show the author's more playful side, while at the same time furthering his broader aim of challenging conventional wisdom.

Learner-centredness as language education
Author:
ISBN: 0521485606 Year: 1996 Publisher: Cambridge : Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Cambridge encyclopedia of language
Author:
ISBN: 0521559677 0521550505 9780521550505 9780521559676 Year: 1997 Publisher: Cambridge New York Melbourne Cambridge University Press


Book
New strike 2.2 : leerwerkboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9028999116 9789028999114 Year: 2020 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Conform onderwijsvernieuwing - New Ace en New Strike: één concept, twee profielen. Beide boeken bieden dezelfde inhoud, maar hebben een duidelijk eigen profiel. New Ace focust zich op de A-stroom, behoudt alles wat goed was uit Ace en wordt aangevuld met enkele extra troeven. Beide boeken zijn aangepast aan de nieuwe eindtermen en leerplannen en bevatten heel wat tools om te differentiëren, zowel in het boek als online. Nieuw: deze lesmethodes bevatten ook een taalportfolio waarmee leerlingen zelfgestuurd kunnen leren.


Book
Woorden van de wereld : het mondiale talenstelsel.
Authors: ---
ISBN: 9035123263 9789035123267 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Bakker


Periodical
Levende talen magazine
Author:
ISSN: 15662705 25888811 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Vereniging van Leraren in Levende Talen


Book
Let op je woorden : politiek, taal en strijd
Author:
ISBN: 9789462670679 9462670676 Year: 2016 Publisher: Antwerpen EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Neemt een 'werknemer' werk ? Kan een loon een 'last' of een 'handicap' zijn ? Wat bedoelen onze politici wanneer ze zeggen dat we 'zuurstof ' aan 'onze economie' moeten geven? En op wie slaat de crisis in het begrip 'vluchtelingencrisis' ? Politiek is een wereld van woorden en beelden, en vaak zijn we overrompeld door wat we horen, zien en lezen. We voelen intuïtief aan dat de redenering niet klopt. Maar we kunnen de vinger niet op de fout leggen en voelen ons onmachtig om te corrigeren. In dit boekje gaat taalkundig antropoloog Jan Blommaert in op de diepere betekenis van de woorden die onze hoofden vult. Hij verheldert begrippen zoals 'perceptie' en 'framing' en reikt een hele reeks concrete en praktische tips aan om doorheen de woordenwolk te leren kijken en de producenten ervan lik op stuk te geven. Hoe vinden we onze eigen woorden en onze eigen stem terug ? Let op je woorden is een essentieel instrument voor sociale bewegingen en kritische mensen die zich willen mengen in de publieke debatten die ertoe doen.Bron : http://www.bol.com


Book
L'approche actionnelle dans l'enseignement des langues : douze articles pour mieux comprendre et faire le point
Authors: ---
ISBN: 9788484435457 8484435458 Year: 2003 Publisher: Paris Maison des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quelles sont les implications du Cadre européen commun de référence des langues dans l'enseignement des langues ? Qu'appelle-t-on approche actionnelle ? Qu'est-ce qu'une tâche ? Qu'entend-on par nouveaux rôles des professeurs et des apprenants ? En quoi les nouvelles technologies peuvent être un merveilleux outil de support pour cette approche ?C'est à ces questions et à de nombreuses autres que cet ouvrage tente de répondre à travers onze articles de chercheurs en didactique des langues mais aussi de professeurs qui, au quotidien, ont décidé de mettre en pratique une approche qui s'ouvre sur de nouvelles pratiques de classe.L'approche actionnelle dans l'enseignement des langues s'adresse à toute personne qui, de près ou de loin, est impliquée dans l'enseignement des langues (professeurs, responsables pédagogiques, étudiants de Fle, etc.).


Book
The Creation of the Self and Language : Primitive Sensory Relations of the Child with the Outside World
Authors: ---
ISBN: 042990617X 0429481403 1280678488 9786613655417 1849409846 9781849409841 9781280678486 1780491352 9781780491356 9781781810378 1781810370 9781780491356 0429920407 Year: 2018 Publisher: London : Taylor and Francis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"'This book, with its accompanying DVD, "NOW I AM A REAL KID" has made it possible for us to witness what David Rosenfeld's treatment of Benjamin, a young boy with a diagnosis of autism, was actually like. We can see for ourselves what was done, what was said; we can follow the steps by which Benjamin moved from being a child without language, in a state of perpetual panic-stricken screaming and flailing about, to being a "real kid" with friendships, doing well at an ordinary school. Witnessing this transformation is a profoundly moving experience. So is hearing the testimony of Benjamin's parents, who had been told repeatedly that there was no future for their son. It was their wish that his therapy should be more widely known about, in the hope that professionals could learn from it so that other families' lives might be transformed as theirs had been through "Dr David's" intervention. Everyone concerned with children with autism is in their debt.'- From the Introduction by Maria Rhode, Emeritus Professor of Child Psychotherapy at the Tavistock and Portman NHS Foundation TrustThe DVD is available in both PAL and NTSC formats. Please specify which format you require when placing your order. If no format is specified we will supply PAL format.Please note the Ebook version of this title does not include the DVD content."--Provided by publisher.


Book
De wetenschap van het woord : de hersenen als zetel van de taal
Authors: ---
ISBN: 9789073035157 9073035155 Year: 1993 Volume: 32 Publisher: Maastricht: Natuur en techniek,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek zal zich voornamelijk bezighouden met wat een strikt wetenschappelijke benadering ons kan vertellen over de 'driehoeksverhouding' van elk woord. Elk woord is de synthese van een begrip, een uiting en een syntactische functie.Iemand die een woord kent, weet wat het betekent, weet hoe het uit te spreken en in welke context het gebruikt kan worden. Dat zijn geen drie onafhankelijke soorten kennis. Integendeel, het zijn verschillende aspecten ven één enkele eenheid.

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by