Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachten. Bijzonder handig zijn de checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek en de evaluatie van onderzoeksvoorstellen en onderzoeksverslagen.Dit is onderzoek! beschrijft in vier stappen (hoofdstukken) de essentie van onderzoek: de probleemstelling, het onderzoeksontwerp, de dataverzameling en de analyse en rapportage van de onderzoeksgegevens.In deze derde editie zijn de hoofdstukken nog sterker modulair opgezet, zodat ze naar behoefte kunnen worden behandeld. De voorbeelden op de ondersteunende website zijn geactualiseerd en gevarieerder en laten zien hoe onderzoek in de praktijk kan worden toegepast.Bij dit studieboek hoort een rijke digitale leeromgeving. Studenten kunnen zich hiermee slim voorbereiden op tentamens, met behulp van oefentoetsen, video's en begrippentrainers. Met de code voor in hun nieuwe boek krijgen studenten twee jaar toegang tot de digitale leeromgeving. Door in te loggen met hun Noordhoff-docentaccount kunnen docenten profiteren van de Onderzoeksontwerpassistent. Die biedt o.a. toetsen, opdrachten, begrippen, casussen, flitscolleges, non-parametrische toetsingstechnieken en databestanden.Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen.Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.Dit is onderzoek! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.
Choose an application
Dit boek laat je kennismaken met de interne keuken van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Hoe komen onderzoekers tot wetenschappelijke kennis over de sociale werkelijkheid? Welke spelregels moeten ze volgen opdat die kennis betrouwbaar en geldig zou zijn? Dit boek neemt je mee op een boeiende tocht doorheen het rijke en gevarieerde instrumentarium dat sociale wetenschappers tot hun beschikking hebben om menselijk gedrag te observeren. Zo passeren onder meer surveyonderzoek, participerende observatie, experimentele ontwerpen en historisch-vergelijkend onderzoek de revue. Methodologie omvat echter niet alleen de beheersing van allerhande methoden en technieken om data te verzamelen en te analyseren. Methodologie is ruimer en verwijst ook naar de wijze waarop het ganse proces van wetenschapsbeoefening functioneert. Het gaat ook om hoe je diverse theoretische kaders gebruikt, welke redeneringen steek houden, hoe wetenschap ingebed is in bredere filosofische discussies en welke ethische richtlijnen je dient te respecteren. Met dit handboek, dat rijkelijk geïllustreerd is met klassieke en meer hedendaagse voorbeelden uit diverse disciplines, willen we de onderzoeker in spe kennis laten maken met de do's en don't's van het sociaalwetenschappelijke bedrijf.www.academiapress.be
statistiek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- sociaal onderzoek --- #SBIB:303H12 --- Academic collection --- 301.08 --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Sociale wetenschappen --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Kwantitatieve methoden --- Kwalitatieve methoden --- Enquêtes --- Interviews --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Kwantitatieve methoden. --- Kwalitatieve methoden. --- Enquêtes. --- Interviews. --- Sociale wetenschap
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Choose an application
Dit boek laat je kennis maken met de interne keuken van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Hoe komen onderzoekers tot wetenschappelijke kennis over de sociale werkelijkheid? Welke spelregels moeten ze volgen opdat die kennis betrouwbaar en geldig zou zijn? Dit boek neemt je mee op een boeiende tocht doorheen het rijke en gevarieerde instrumentarium dat sociale wetenschappers tot hun beschikking hebben om menselijk gedrag te observeren. Zo passeren onder meer surveyonderzoek, participerende observatie, experimentele ontwerpen en historisch-vergelijkend onderzoek de revue. Methodologie omvat echter niet alleen de beheersing van allerhande methoden en technieken om data te verzamelen en te analyseren. Methodologie is ruimer en verwijst ook naar de wijze waarop het ganse proces van wetenschapsbeoefening functioneert. Het gaat ook om hoe je diverse theoretische kaders gebruikt, welke redeneringen steek houden, hoe wetenschap ingebed is in bredere filosofische discussies en welke ethische ri chtlijnen je dient te respecteren. Met dit handboek, dat rijkelijk geïllustreerd is met klassieke en meer hedendaagse voorbeelden uit diverse disciplines, willen we de onderzoeker in spe kennis laten maken met de do's en don't's van het sociaalwetenschappelijke bedrijf.Bron : http://www.lannoocampus.be
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Kwantitatieve methoden. --- Kwalitatieve methoden. --- Enquêtes. --- Interviews. --- Sociale wetenschappen --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- #SBIB:303H12 --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- statistiek --- PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- Sociale wetenschap --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.
SPSS (statistical package for the social sciences) --- Didactics of mathematics --- statistiek --- Mathematical statistics --- Higher education --- Data processing --- Problems, exercises, etc. --- 31 --- SPSS --- 517.2 --- wiskunde --- statistieken --- Statistiek --- spss --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- 301.2 --- wetenschappelijk onderzoek --- 31 Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- mathematische statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- (zie ook: onderzoek) --- Contains audio-visual material --- Statistiek (theorie) --- Handboeken --- Kansberekeningen --- Kansrekening --- Quantitative methods in social research
Choose an application
The Third Edition of the bestselling Basics of Qualitative Research:Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory continues to offer immensely practical advice and technical expertise to aid researchers in making sense of their collected data. Authors Juliet Corbin and the late Anselm Strauss (co-creator of Grounded Theory) present methods that enable researchers to analyze and interpret their data, and ultimately build theory from it. Highly accessible in their approach, Corbin and Strauss provide a step-by-step guide to the research act--from the formation of the research question through several approaches to coding and analysis, to reporting on the research. Full of definitions and illustrative examples, this book concludes with chapters that present criteria for evaluating a study, as well as responses to common questions posed by students of qualitative research. Significantly revised, Basics of Qualitative Research remains a landmark volume in the study of qualitative methods.
Grounded theory. --- Social sciences --- Statistical methods. --- Sociale wetenschappen --- research --- methodologie. --- statistische methodes. --- Qualitative methods in social research --- H 62.A5-Z Social Sciences (General) - Study and teaching. Research - - General works --- Statistics --- Qualitative Research --- Grounded theory --- Statistical methods --- Qualitative research --- Sciences sociales --- Recherche qualitative --- Méthodes statistiques --- Méthodes qualitatives --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Scheepvaart --- scheepvaart --- Shipping --- Research --- Wetenschappelijk onderzoek --- Theorieën --- academic writing --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschap, methoden --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:303H510 --- 519.2 --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Probability. Mathematical statistics --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Methoden sociale wetenschappen: statistische technieken, algemeen --- Methodology --- Onderzoek --- Theorie --- Natuurwetenschappen --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Methodologie. --- Statistische methodes. --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De lezer wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en de talloze uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van een onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. (Bron: covertekst)
Bedrijfskunde. --- Economie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Statistical science --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.891 --- Bedrijfskundig onderzoek --- E110258.jpg --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 330.101 --- 303 --- 167 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 360.5 --- bedrijfseconomie --- bedrijfsleven --- deskresearch --- management --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- 001.81 --- gegevensverzameling --- interviews --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoeksethiek --- onderzoeksprojecten --- presentaties --- projectmanagement --- rapporteren --- verslagen --- Enquêtes --- Onderzoek --- Presenteren --- Rapporteren --- Steekproeven --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- bedrijfseconomie - algemene begrippen en methoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Marketing --- Onderzoeksmethoden --- Research (onderzoek) --- Financiewezen --- Onderzoeksmethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|