Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

AP (1)

DocAtlas (1)

EhB (1)

EHC (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

French (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
100 stratégies pour différencier l'enseignement
Authors: --- ---
ISBN: 9782765033547 2765033544 Year: 2012 Publisher: [s.l.] : Chenelière éducation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La différenciation favorise l’apprentissage de tous les élèves, puisqu’elle permet d’adapter l’enseignement aux besoins de chacun. Mais comment les enseignants peuvent-ils l’intégrer à leur horaire déjà chargé? 100 stratégies pour différencier l’enseignement regorge de solutions originales pour y arriver, qu’il s’agisse des guides autocollants, de la boîte à outils sensoriels, des notes à griffonner, de la modélisation vidéo, de l’aide-mémoire mathématique ou des murs de mots personnels. Pour chaque stratégie, les auteures fournissent une liste du matériel nécessaire, une description simple, une marche à suivre étape par étape et un ou plusieurs exemples concrets.


Book
UDL: Universal Design for Learning in de praktijk. : Lessen ontwerpen voor iedereen.
Authors: ---
ISBN: 9789463370202 Year: 2016 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderendeboek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL - Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie - kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen. Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by