Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

Odisee (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2016 (1)

2004 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Gamification : de kracht van beleving
Author:
ISBN: 9789492221322 9492221322 Year: 2016 Publisher: Amsterdam : Futuro,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zodra we ouder worden verandert spelen in werken, presteren, of studeren. Spelen doe je niet meer als volwassene. Terwijl binnen de contouren van een spel al deze zaken als vanzelf gaan, meestal een glimlach op het gezicht van de speler achterlatend. Spelen is iets natuurlijks en soms zelfs onmisbaar. Dit besef dringt nog niet echt door tot onze samenleving in al haar diversiteit. Met Gamification brengen we het spel naar de werkelijkheid met als gevolg dat er snel en vooral beter resultaat wordt geboekt door organisaties, of bij het oplossen van (grote) maatschappelijke vraagstukken. Het toepassen hiervan heeft wel een keerzijde, mensen die aan het spel worden bloot gesteld zijn gelukkiger en minder vaak ziek. In elke lezer zit een speler die de auteur via dit boek in feite 'nieuw leven wil inblazen'. Over de auteur: De in 1962 in Amsterdam geboren Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf 'iemand die game mechanismen begrijpt en in werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken'. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Horst neemt u via zijn boek, lezingen en presentaties met plezier mee naar zijn wereld, waarin spel een voorname rol speelt.


Book
Sociale marketing : instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen
Author:
ISBN: 9045505045 9789045505046 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat publieke en semi-publieke organisaties, alsook veel ngo's en welzijnsorganisaties spannen zich in om het grote publiek nieuwe gedragingen aan te leren en/of oude gewoontes te laten herzien. Helaas kosten de campagnes die daarvoor gevoerd worden vaak veel energie en veel geld en zijn de resultaten dikwijls gering of van korte duur. In Sociale marketing. Instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen wordt sociale marketing banaderd als filosofie én als instrument om een sociale veranderingsstrategie en een sociaal veranderingsplan op te zetten. Het boek wil u vertrouwd maken met sociale marketing, zodat u beter gewapend bent om daadwerkelijk duurzame gedragingen te kunnen uitlokken. De auteur besteedt bijzondere aandacht aan: de systematiek van het planningsproces, heldere concepten ontleend aan de klassieke marketing, het perspectief van iedere doelgroep, een logische en heldere opbouw met vragen, antwoorden en keuzes waarmee de professionele werker geconfronteerd wordt wanneer hij probeert grote groepen mensen tot ander gedrag aan te zetten uitgewerkte cases uit de praktijk.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by