Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De snelste manier om jezelf te ontwikkelen is door feedback te vragen. Wat kan ik meer/minder/beter/anders doen? Daar kunnen anderen jou in adviseren. Deel 2 helpt om dat op een laagdrempelige en aangename manier te doen. Het spel bevat individuele vragen (Stel dat ik een robot zou zijn. Ik moet terug naar mijn programmeur voor een update van mijn software. Wat is de grootste verbetering in de nieuwe versie?) en teamvragen (Stel, we mogen een aantal sessies doen met een teamcoach, om nog beter te gaan functioneren als team. Welke thema?s zouden op tafel moeten komen?) Het is daarmee zeer geschikt om te gebruiken in trainingen en voor teams. Met dit spel gaan de spelers/teamleden op een constructieve manier met elkaar in gesprek over aandachtsgebieden en ontwikkelpunten.Bron: https://www.thema.nl/spel-feedbackkaarten-deel-2/
Didactic strategies --- sociale psychologie --- feedback --- didactische werkvormen --- Feedback --- Teambuilding --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Groepsdynamiek --- Training --- Advies --- Spellen --- Games --- Feedback. --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Feedback krijgen is een cadeau. Het geeft je de kans te groeien, te veranderen en te verbeteren. Maar vrijwel iedereen vindt feedback moeilijk. Daarom zijn er deze kaarten. Ze zijn uitermate geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) vragen, geven en ontvangen. De teamfeedbackkaarten geven inzicht in de manier waarop mensen hun eigen team zien en waar de sterke punten liggen. De feedbackkaarten zijn geschikt om op een laagdrempelige en positieve manier feedback te (leren) geven en ontvangen. http://www.thema.nl
Ontwikkelingsspelen --- Communicatie --- feedback --- psychologie --- 658.32 --- Games --- Didactic strategies --- sociale psychologie --- didactische werkvormen --- Spellen --- Feedback --- Feedback. --- Communicatie ; psychologie --- Teambuilding --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Feedback is het meest krachtige medium in leerprocessen. Het is dus cruciaal om dit op de juiste manier te gebruiken. In dit boek laten de auteurs zien wat feedback precies inhoudt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Feedback met impact is dialoog is opgebouwd uit drie delen. In deel 1 wordt geschetst wat feedback is en hoe je het kunt inzetten. De auteurs gaan daarbij in op het feedbackproces, feedbackzoekgedrag en de kwaliteit van de feedback-boodschap. Feedback heeft pas impact als er sprake is van dialoog. Het waarom, wat en hoe van de feedbackdialoog staat centraal in deel 2. Deel 3 biedt veel praktische voorbeelden. Docenten/coaches van diverse opleidingen vertellen hoe zij de feedbackdialoog integreerden in hun opleiding. Ook komen veel tips aan bod, voor software en apps ter ondersteuning van het feedbackproces. Dit boek is essentieel voor iedereen die zich bezighoudt met het begeleiden van lerenden: trainers, coaches, docenten, beleidsmakers en opleidingsmanagers. De inhoud is zowel te gebruiken tijdens het coachen van lerenden als bij het vormgeven van opleidingen.https://www.standaardboekhandel.be/p/feedback-met-impact-is-dialoog-9789024441921
Dialoog --- Didactic strategies --- feedback --- coaching --- leraren-leerling relatie --- Assessment-center-methode. --- Communicatie. --- Feedback. --- Feedback --- Assessment-center-methode --- Hoger onderwijs --- Communicatie --- dialoog
Choose an application
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven.Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:de invloed van feedback,het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,feedback van leerling naar leraar,feedback van leerlingen onderling,de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.Bron: https://shop.bazalt.nl/feedback
Educational sciences --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Feedback --- Onderwijs --- Leren --- Schoolcultuur --- Formatieve evaluatie --- feedback --- evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Feedback control systems --- 681.516.3 --- Feedback mechanisms --- Feedback systems --- Automatic control --- Automation --- Discrete-time systems --- Adaptive control systems --- Feedforward control systems --- Closed-loop control systems (feedback control systems) --- 681.516.3 Closed-loop control systems (feedback control systems) --- technische controle --- dynamica --- feedback --- Computer. Automation --- Regeltechnieken.
Choose an application
Feedback is een zeer effectief middel om leerlingen en studenten beter te leren schrijven. Maar wanneer in het schrijfproces geef je feedback, waar geef je feedback op en hoe formuleer je je feedback? In het boek Maak er geen punt van! bespreken de auteurs deze kwesties en bieden ze docenten van alle onderwijsniveaus houvast bij het geven van effectieve feedback op schrijfproducten.https://www.coutinho.nl/nl/maak-er-geen-punt-van-9789046908242
Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Schriftelijke communicatie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Leerproces --- Talentontwikkeling --- Feedback. --- schrijven. --- schrijfvaardigheid --- feedback --- Schrijven --- Onderwijs --- Taalvaardigheid --- Evaluatie --- 371.26 --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- teksten schrijven --- Schrijfvaardigheid --- Schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch
Choose an application
Nederland valt massaal voor het nieuwe werken. Iedereen beseft inmiddels dat je slimme en hoogopgeleide kenniswerkers de ruimte moet geven. Maar hoe organiseer je dat? Roland Hameeteman, auteur van het succesvolle boek 'De kracht van mensen', geeft samen met Gonny Vink en Ben Kuiken 49 praktische recepten voor het nieuwe werken. Lees hoe je: - een missie bedenkt die iedereen bindt; - contact houdt met thuiswerkers; - de juiste tools kiest om efficiënt te telewerken; - beter brainstormt en vergadert; - verstandig omgaat met mail. Er is lang genoeg gepraat over het nieuwe werken. De keuken in, handen uit de mouwen en aan de slag!
Travail Arbeid --- Télétravail Telewerken --- Feedback Feedback --- Accueil du personnel Onthaal (personeel) --- Brainstorming Brainstorming --- Réunion Vergadering --- Human Resources --- Het Nieuwe Werken --- Het Nieuwe Werken. --- Werkplezier.
Choose an application
Studenten aan hogescholen en universiteiten produceren flink wat teksten: papers, essays, verslagen, scripties en allerlei beroepsproducten. En al dat werk moet worden 'nagekeken'. Docenten en begeleiders besteden veel tijd aan het geven van feedback. Maar worden studenten er eigenlijk wel beter van?Dit boek presenteert alternatieven voor 'commentaar leveren' of 'correctie', namelijk activerende feedback die studenten aanzet om beter te (leren) plannen, schrijven, evalueren en herschrijven. De boodschap is: geef de schrijvers 'het nakijken'. Een belangrijke tussenstap hierbij is: stilstaan bij mogelijke oorzaken van schrijfproblemen, zoals kennisgebrek, onvoldoende vaardigheden, attitude en/of omstandigheden. Deze analyses maken feedback heel wat efficiënter.De inhoud van dit boek is gebaseerd op een unieke bundeling van wetenschappelijk onderzoek en meer dan 30 jaar ervaring met schrijfonderwijs en -begeleiding in het hoger onderwijs. De auteurs geven algemene feedbackstrategieën en concrete tips voor het verhogen van motivatie en self-efficacy van studentschrijvers, voor feedback bij veelvoorkomende tekstproblemen, voor de inzet van peer feedback en voor het voeren van efficiënte begeleidingsgesprekken.Joy de Jong coördineert het Skills lab aan de Universiteit Utrecht, is docenttrainer, schrijfcoach en auteur van het Handboek Academisch Schrijven. Ze deed onderzoek naar scriptiegesprekken. Jacqueline van Kruiningen is lector Taalontwikkeling aan de Hogeschool Rotterdam, docenttrainer en schrijfcoach, en werkte als docent en onderzoeker in diverse sectoren van het hoger onderwijs.https://www.standaardboekhandel.be/p/geef-ze-het-nakijken-9789024437436
Schrijven. --- schrijfbegeleiding --- feedback geven --- hoger onderwijs --- Science --- Educational sciences --- E-books --- Schrijven --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- eindwerken schrijven --- teksten schrijven --- Feedback
Choose an application
If we want our students to thrive in the impossibly complex, unpredictable world of the 21st century, we must concentrate on increasing educational achievement by increasing the quality of the teachers in our schools. new In this book Dylan Wiliam argues that quality of teachers is the single most important factor in the education system. He outlines the many possible ways in which we could seek to develop the practice of serving teachers and concludes that of these, formative assessment has the biggest impact on student outcomes. He looks at some of the popular initiatives that aim to increase student achievement, such as learning styles, and presents research that shows formative assessment practices have a much greater impact on educational achievement than most other reforms. Formative assessment functions to the extent that evidence about student achievement is elicited, interpreted and used by teachers and learners to make decisions about the next steps in instruction that are likely to be better than the decisions they would have made in the absence of that evidence. The five key strategies of formative assessment that Wiliam outlines are: Clarifying, sharing and understanding learning intentions and criteria for success Engineering effective classroom discussions, activities and learning tasks that elicit evidence of learning Providing feedback that moves learners forward Activating learners instructional resources for one another Activating learners as the owners of their learning Wiliam presents a summary of the research evidence that shows the impact of each of the above strategies, and offers over fifty practical techniques that teachers can use to incorporate the strategies into their classroom practice.
Effective teaching. --- Educational tests and measurements. --- Academic achievement. --- Didactic evaluation --- evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- feedback
Choose an application
'Rapporteren en Reflecteren in de Zorg' is een doe-boek voor begeleiders in de zorg met praktijksituaties, oefeningen en theorie. Dit boek ondersteunt je bij het schrijven van rapportages. Je leert bondig te schrijven, maar wel volledig. Objectief te schrijven, maar wel aantrekkelijk.Het unieke van de aanpak in dit boek is de verbinding tussen schrijven en reflecteren. Het is deze combinatie die maakt dat goed rapporteren een positief effect heeft op de kwaliteit van de zorg voor cliënten. De nadruk ligt op het ontwikkelen van taalgevoel en uitdrukkingsvaardigheid. Je krijgt praktische tips over hoe het rapporteren voor jou en je team beter, leuker én sneller kan. Kortom, hoe je in minder tijd en met meer aandacht kunt rapporteren.https://www.standaardboekhandel.be/p/rapporteren-en-reflecteren-in-de-zorg-9789463403054
rapporteren --- reflecteren --- intervisie --- feedback --- Rapporteren --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Gezondheidszorg --- Rapporteren en reflecteren. --- Zorg.
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|