Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek.Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek. (Bron: covertekst)
cultuursociologie --- cultuureducatie --- Sociology of cultural policy --- cultuurbeleid --- cultuurconsumptie --- Economics --- Cultuurmanagement --- cultuur --- 008 --- Cultuur --- Belevingseconomie --- Cultuur. --- Belevingseconomie. --- Cultural industries --- Economic aspects --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Arts --- Management
Choose an application
Het eerste boek over corporate governance in de Vlaamse cultuursector. Met sprekende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland en andere sectoren.Na het bedrijfsleven, het hoger onderwijs, de gezondheidszorg voelt ook de cultuursector de nood aan goed bestuur. Maar wat houdt dat precies in? De vraag van de overheid naar meer transparantie en efficiëntie versterkt het belang van duidelijke richtlijnen. Goed bestuur vormt het sluitstuk van het professionaliseringsproces. Het Gallo-Romeins museum, het Kaaitheater, deFilharmonie en andere Vlaamse cultuurhuizen vertellen hoe zij 'goed bestuur' realiseren in hun organisatie
Cultural industries --- Nonprofit organizations --- Cultuursector --- Management --- Vlaanderen. --- Beleid. --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- Cultuur --- Corporate governance --- Vlaanderen --- Kunst en cultuur --- Organisatieleer --- Kunsten --- Cultuurbeleid --- 497.3 --- Cultuurbeleid--Vlaanderen --- Kunst --- Toerisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Emigratie --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Achter onze lievelingsmuziek schuilt een complexe en vooral zakelijke wereld, die we omschrijven als de muziekindustrie. Het is niet altijd eenvoudig om zicht te krijgen op de structuur, werking en functie van elk radertje in de globale machinerie van de muziekindustrie, zeker niet nu de muziekindustrie ook het tijdperk van cyberspace is binnengetreden. In dit boek wordt, om te beginnen, de muziekindustrie gekaderd in de culturele industrieën en een overzicht gegeven van de nieuwe businessmodellen. Vervolgens geeft het lexicon inzicht in het vakjargon, met schema's, illustraties en enkele historische kanttekeningen. Het geïllustreerde woordenboek bevat niet alleen relevante trefwoorden, maar ook adressen en interessante websites voor verdere informatie. Tot slot zijn contracten opgenomen evenals de laatste versie van de auteurswet
Auteursrecht --- Muziek --- Muziekindustrie. --- Muziek. --- Woordenboeken. --- Music --- Mass communications --- English language --- Music trade --- cultuurmanagement --- muziek --- muziekindustrie --- Muziekindustrie ; woordenboeken --- S20110034.jpg --- Academic collection --- #SBIB:309H141 --- 78 --- 78 Muziek --- Music business --- Music industry --- Cultural industries --- Dutch --- 7 --- Organisatorische aspecten van de fonografische industrie --- PXL-Music 2014 --- Muziekindustrie --- Woordenboeken --- Cultuursociologie --- Cultuurstudies --- Sectorstudies --- Media --- Auteurswet --- Cultuur --- Woordenboek --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Cultuurstudie --- Sectorstudie --- Toerisme --- Germanic languages
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|