Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Informatiemanagement biedt je een breed overzicht van het vakgebied ICT en informatiemanagement. Het maakt je bekend met veelgebruikt jargon en reikt je ook praktische hulpmiddelen aan om 'klussen' op ICT-gebied aan te pakken. Informatiemanagement bestaat uit twee delen. Het eerste deel behandelt de basiskennis om mee te kunnen denken en beslissen over automatisering en informatievoorziening. Onderwerpen die aan bod komen, zijn: organisaties en informatie, persoonlijk informatiemanagement, hardware en systeemsoftware, informatiesystemen, informatiebeveiliging, netwerken en internet, databases, big data, privacy, blockchain en werken in de automatisering. Het tweede deel van het boek biedt instrumenten om ICT-projecten aan te pakken, zoals het opstellen van een informatieplan (ICT-plan), het uitvoeren van een informatievooronderzoek, het maken van een invoeringsplan voor nieuwe software en het ontwerpen van een informatiesysteem. Ook leer je hoe je procedures in de ICT moet opstellen en krijg je een inleiding in SQL.
Choose an application
Informatiemanagement biedt je een breed overzicht van het vakgebied ICT en informatiemanagement. Het maakt je bekend met veelgebruikt jargon en reikt je ook praktische hulpmiddelen aan om 'klussen' op ICT-gebied aan te pakken. Informatiemanagement bestaat uit twee delen. Het eerste deel behandelt de basiskennis om mee te kunnen denken en beslissen over automatisering en informatievoorziening. Onderwerpen die aan bod komen, zijn: organisaties en informatie, persoonlijk informatiemanagement, hardware en systeemsoftware, informatiesystemen, informatiebeveiliging, netwerken en internet, databases, big data, privacy, blockchain en werken in de automatisering. Het tweede deel van het boek biedt instrumenten om ICT-projecten aan te pakken, zoals het opstellen van een informatieplan (ICT-plan), het uitvoeren van een informatievooronderzoek, het maken van een invoeringsplan voor nieuwe software en het ontwerpen van een informatiesysteem. Ook leer je hoe je procedures in de ICT moet opstellen en krijg je een inleiding in SQL.
Choose an application
Met Power BI zijn Business Intelligence (BI) en rapportage voor iedereen toegankelijk. Verbinding maken met verschillende gegevensbronnen, gegevens opvragen en transformeren, gegevens modelleren en krachtige, dynamische rapporten maken: met Power BI kan het allemaal. Komen onder meer aan bod in dit handboek: Power BI met MS Excel; BI-architectuur; de onderdelen van Power BI; data uit verschillende gegevensbronnen importeren en transformeren; relaties leggen tussen verschillende tabellen; rapporten en dashboards maken en delen; verschillende business cases; een inleiding tot big data; oplossingenbestanden. Elk hoofdstuk is voorzien van oefeningen.
Choose an application
Dit boek helpt studenten in het hoger onderwijs een samenhangende visie te ontwikkelen op ICT in organisaties door de relatie te leggen tussen ICT, strategie, organisatieontwerp en mensen. Veel aandacht is er daarbij voor de organisatorische gevolgen van nieuwe vormen van ICT, zoals internet en e-commerce, bedrijfsbrede systemen als ERP en CRM en de gevolgen van informatietechnologie die de bedrijfsgrenzen overschrijdt. Het boek is voorzien van praktijkcases, discussievragen en actuele voorbeelden.
Organization theory --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- management --- organisatiestrategieën --- ICT --- bedrijfsinformatiesystemen --- Organisatiepsychologie --- #KVHB:ICT --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Organisatiepsychologie
Choose an application
Onderwijs wordt overrompeld door nieuwe technologieën die toegang en toepassingen met een comfortabele gebruiksvriendelijkheid commercieel interessant maken. Met daaraan gekoppeld de vragen en noden vanuit het onderwijsveld, die vaak gaan over de vraag of en hoever je wel meegaat met nieuwe tendensen. Ben je een early adopter of eerder een afwachtende pragmaticus? Of een overtuigde non-believer? Omarmen of eromheen lopen dus.Dit themanummer bespreekt technologische innovatie in het onderwijs vanuit vier invalshoeken: pedagogisch-didactisch (Creëert data betere leerkansen?, Wat zijn de uitdagingen voor leerkrachten? ?), didactisch-technologisch (Wat zijn de toepassingen van AI?, Wat kunnen lerarenopleidingen hierover bijbrengen? ?), wetgevingstechnisch (Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van gegevensbescherming?, Hoe moet digitale rust worden nagestreefd? ?) en vanuit schoolleiderschap (Hoe ervaren schoolleiders het gebruik van data in de onderwijspraktijk?).https://politeia.be/nl/publicaties/383034-data+wijs+onderwijs
Onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Computer assisted instruction --- schoolbeleid --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Onderwijs --- Data --- Technologie --- Onlineonderwijs --- Artificiële intelligentie --- GDPR
Choose an application
De Vlaamse communicatieadviseur geeft adviezen voor een vlotte communicatie met 'reuzen' (CEO's van grote bedrijven, ondernemers, politici, enz...) in hun taal, met hun accenten en met de juiste focus. Hij baseert zich daarbij op zijn ervaring als medewerker van een aantal leidersfiguren, waaronder topmanagers en verschillende eerste ministers.
Gesprekstechnieken. --- Leidinggeven. --- beleidsvoering --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- BPB0911 --- 695 Communicatie --- communicatie --- management --- 005.57 --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- Managers : communicatie --- communication --- departement Algemeen 09 --- personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Macht --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Leiderschap --- Communicatietechniek --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
communicatievaardigheden --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- interpersonele communicatie --- kennisoverdracht --- Social psychology --- ICT --- communicatie --- solliciteren --- teamwork --- 005.57 / --- elektronische communicatie --- ict --- wetenschappelijke communicatie --- (zie ook: informatie & communicatie technologie) --- ICT ; marketing --- Informatiemanagement --- Sociale vaardigheden --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Solliciteren --- Teamwork --- Elektronische communicatie --- Ict --- Wetenschappelijke communicatie
Choose an application
Het Nieuwe Werken vormt vaak een antwoord op de uitdagingen waarmee steeds meer organisaties geconfronteerd worden: de steeds mondigere klant, of ook de mix van verschillende leeftijden en verwachtingen op de werkvloer. Maar niet alle medewerkers zijn even enthousiast, en als gevolg raken nieuwe en oude methodes verstrikt met elkaar
organisatiecultuur --- Personnel management --- talentmanagement --- interne communicatie --- HRM (human resource management) --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Organisaties; communicatie --- Arbeidstevredenheid --- Nieuwe werken --- Organisaties; communicatie. --- Arbeidstevredenheid. --- Nieuwe werken. --- Le nouveau monde du travail Het nieuwe werken --- Organisation du travail Arbeidsorganisatie
Choose an application
De Internet Scorecard is een stevig hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten en te verbeteren. Centraal staat de internetstrategie van de onderneming. Dit boek biedt een handleiding voor iedereen die bezig is met internet en zijn rendement op internetinvesteringen wil vergroten. In deze tweede editie besteden de auteurs aandacht aan de nieuwste trends, indicatoren en praktijkvoorbeelden. De beschreven methode bekijkt de internetactiviteiten vanuit vier perspectieven: financieel, de klant, de website zelf en de organisatie achter het web. De auteurs richten zich op het efficint zakendoen via het internet. Het ondernemen via de website neemt nog steeds toe, maar de investeringen blijven achter en leveren vaak ook onvoldoende rendement op. Ook zien ondernemers te weinig kans om hun naamsbekendheid via het internet te vergroten. In dit werk geven de auteurs aanwijzingen hoe het ondernemen (lees: verkopen) kan worden verbeterd. Er wordt ingegaan op Succesfactoren: nieuwe klanten, kosten, winstgevendheid, bereik van campagnes enzovoort. Ook wordt indringend ingezoomd op online marketingtechnieken. Interessant zijn de aanwijzingen over hoe je van online bezoekers vaste klanten kunt maken. Verder bevat het werk interviews met online-aanbieders (Bol, TNT, KLM, Tom Tom). Herziene en geactualiseerde heruitgave; nieuwe trends worden beschreven, meer concrete (en dus praktische) praktijkvoorbeelden gegeven. Ook de interviews zijn nieuw. Het boek is allesomvattend en praktisch en mag als naslagwerk worden beschouwd voor ondernemers en studenten. De tijd van spelen op het internet is voorbij. Je kan je als ernstig bedrijf of organisatie niet meer veroorloven een amateuristische website online te laten zetten door een of andere knutselaar of collega met wat extra tijd. Consumenten zijn zeer veeleisend geworden en voorspelbaar in hun onvoorspelbaarheid. Een grote uitdaging voor een onderneming, maar de mogelijkheden van een goede website zijn Dan ook enorm. De vraag is tegenwoordig dus niet zomaar of je een website hebt, maar ook of die site wel effectief is. Zijn de investeringen die je doet of wil doen gerechtvaardigd? Waar schort er nog wat en hoe los je dit op? Wanneer je als bedrijf wil nagaan of je doelstelingen gerealiseerd worden, dan is het Balanced Scorecard Systeem nooit veraf. Kritische succesfactoren worden getoetst aan 'Key Performance Indicators' en dit op het gebied van je financin, je klant, je organisatie ... en je website. Dit laatste hebben de auteurs verder ontwikkeld om zo tot een 'internet scorecard' te komen. Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop besteden hierbij aandacht aan nieuwe trends, indicatoren, concrete praktijkvoorbeelden en interviews met prominente vakgenoten. Ze helpen je concreet bij het vertalen van doelstellingen naar successen en bij het implimenteren van de online strategie. Dit boek gaat natuurlijk verder dan alleen wat webstatistiekjes. Om de kwaliteit van je site en de organisatie Te meten zijn die immers weinig relevant. Belangrijker is wat de bezoeker van je site vindt en vandaar ook de nodige aandacht voor webanalytics, useability tests, enqutes en expertenonderzoeken. Een zeer interessant boek voor iedereen die genteresseerd is in het verbeteren van online resultaten.
E-commerce. --- Ondernemingen en internet. --- Online marketing. --- Websites. --- Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- marketingcommunicatie --- internet --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- e-business --- Scorecard --- Internet --- Marketing --- Websites --- Onderzoek --- Methodologie --- Marketingresearch --- Website --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Marktonderzoek
Choose an application
Echt eenvoudig is het niet, van mening verschillen. En het lijkt wel alsof we het steeds moeilijker vinden. Gooi een stelling over om het even welk maatschappelijk thema in een groep en de kans is groot dat ze elkaar als een bende overstresste chimpansees met uitwerpselen beginnen te bekogelen. Net als een verbitterd koppel dat enkel nog samenblijft voor de kinderen bekvechten we over alles. Over zwarte Piet, vluchtelingen en kernenergie, over de hoofddoek, seksisme en de vraag of het allemaal de schuld is van de sossen. Die debatten zijn zelden constructief. We luisteren niet maar blijven onverdroten op de enorme nagel van ons eigen grote gelijk kloppen. De lijm die onze samenleving bij elkaar houdt lijkt zijn kleefkracht te verliezen. Maar wat doe je eraan ? Stel dat je daar zelf staat voor die ene tierende nonkel, hoe kan je er dan voor zorgen dat die discussie eindigt zonder slaande deuren en wenende tantes ? Hoe kan je met elkaar praten zonder dat het schreeuwen wordt, overtuigen zonder de ander te beledigen, toegeven zonder plat op je buik te gaan ? Bestaat daar een handleiding voor ? Nu wel. Doe er uw voordeel mee. Bron : http://www.bol.com
Discussietechnieken --- mondelinge communicatie --- Bee Collection --- Discussie --- vergadertechnieken --- Conflicten --- Psychologie: emoties --- 007.1 --- Communicatiepsychologie --- Gesprekstechnieken --- Argumenteren --- Emoties --- Mondelinge communicatie --- Philosophical anthropology --- Social psychology --- PXL-Music 2018 --- sociale psychologie --- maatschappijkritiek --- communicatietechnieken --- discussietechnieken --- Gesprekstechniek --- Emotie
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|