Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
From plastics with the strength and durability of metal, to mass-produced skins, sensuous plastics, and rental DVDs that expire 48 hours after you've opened the packaging, "The Plastics Handbook" offers a fascinating insight into the most innovative and unusual plastics for designers and manufacturers throughout the world. This book gets under the skin of products and materials to reveal the hidden qualities of plastics, exploring the materials that surround us today, and those that will surround us tomorrow, together with their practical applications. "The Plastics Handbook" is your essential guide to who is making what, from contemporary designer materials to the products of the future, featuring facts and applications for hundreds of new plastic products and materials. The book also has an extensive resources section, including a glossary, a guide to different types of plastics, diagrams of standard manufacturing processes, plus useful website addresses.
Kunststoffen --- Design --- Materiaalleer --- 620.1 --- plastic --- materialenleer --- 691 --- 745.59 --- design --- kunststof --- plastiek --- polymeren --- productdesign --- productontwikkeling --- materiaalonderzoek --- Industrieel ontwerpen --- Plastics --- Industrieel ontwerpen. --- Plastics. --- departement Onderzoek 09 --- materiaalkunde
Choose an application
Dindon --- turkeys --- Zoonose --- Zoonoses --- Chlamydia psittaci --- Bacteria --- Bactérie gram négatif --- gram negative bacteria --- Transferrine --- Transferrins --- Propriété antimicrobienne --- Antimicrobial properties --- Contrôle de maladies --- Disease control --- Poultry diseases --- Kalkoenziekten --- 636.592 --- 579.882 --- 579.62 --- 636.59 --- Infectieziekten --- Kalkoenen --- Turkeys --- Chlamydiales. Chlamydia --- Veterinary microbiology --- Poultry diseases. --- 579.62 Veterinary microbiology --- 579.882 Chlamydiales. Chlamydia --- 636.592 Turkeys
Choose an application
Dit boek bekijkt hoe een nauwere participatie en inspraak van leerlingen mogelijk is in het secundair onderwijs. Het richt zich vooral naar leerkrachten of directieleden die het inspraakproces willen begeleiden. Ze krijgen bruikbare middelen aangereikt om te peilen naar de kansen en moeilijkheden die in hun concrete situatie bestaan. Veel aandacht gaat ook naar de specifieke rol die het begeleiden van participatie vereist en welke opvattingen over groepswerk hierbij een houvast kunnen bieden.
leerlingenparticipatie --- School management --- leraren-leerling relatie --- onderwijssociologie --- SO (secundair onderwijs) --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 371.59 --- #PBIB:+107.10 --- #SBIB:316.334.1O280 --- C3 --- leerlingen --- onderzoeksrapport --- participatie --- schooldirecteurs --- schoolleven --- secundair onderwijs (x) --- #A9905A --- 451.9 --- Inspraak op school --- Leerlingenraad --- Participatie --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- School --- onderwijs en democratie --- onderwijs: inspraak --- #gsdbP --- Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Kunst en cultuur --- Overige onderwerpen --- Organisatie - Management --- (zie ook: teleonderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Inspraak --- Leerlingenraden --- Pedagogiek en onderwijskunde --- organisatie --- onderwijsbeleid --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Inspraak. --- Leerlingenraden. --- organisatie. --- onderwijsbeleid. --- 371.59 Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be
Hoger onderwijs ; studeren. --- Study methods --- studiebegeleiding --- studeren --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 371 --- Studeren --- Studievaardigheden --- overgang secundair onderwijs hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 489.52 --- 489.51 --- 489.59 --- didactiek --- studiekeuze --- studievaardigheden --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 378 --- Studiebegeleiding --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- overgang secundair-hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Leraren zijn tijdens hun loopbaan voortdurend op zoek naar oplossingen voor uitdagingen in hun school- of klaspraktijk. Omgaan met een moeilijke klasdynamiek, diversiteit of digitalisering zijn maar enkele voorbeelden. Meestal volgen leraren daarbij hun buikgevoel. Ze zoeken naar antwoorden in de literatuur of proberen zelf iets uit, vaak met wisselend succes. Onderzoekende leraren wil leraren (in opleiding) ondersteunen om op een systematische manier hun onderwijspraktijk te verbeteren. Het boek beschrijft de onderzoekscompetenties die daarvoor nodig zijn en bevat technieken, instrumenten en voorbeelden die onmiddellijk toepasbaar zijn in de praktijk. Op die manier kan de leraar zelf of in teamverband de meest geschikte oplossing creëren voor elk specifiek probleem. Via het gratis platform eCAMPUS biedt Onderzoekende leraren heel wat digitale mogelijkheden: - Schema's en stappenplannen om de theorie naar praktijk om te zetten - Digitale aantekeningen die gedeeld kunnen worden met docenten en medestudenten - Extra achtergrondinformatie als pop-ups in de tekst.
Onderwijskunde. --- onderwijspraktijk --- onderzoeken --- 450.4 --- Onderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijspraktijk --- onderzoeksvaardigheden --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderzoeksvaardigheden --- 450.49 --- 450.7 --- onderzoek --- onderwijs --- lerarenopleiding --- Onderwijskunde --- wetenschappelijk onderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- actieonderzoek --- Methods in social research (general) --- praktijkonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- kunsteducatie --- onderwijssystemen --- onderzoeksmethoden --- onderzoek in de kunsten --- onderzoeksproject --- onderzoeksontwerp --- Wetenschappelijk onderzoek --- scripties --- hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- 489.59 --- 450.8 --- 300.6 --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Studie en studieresultaten, overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Research on teaching
Choose an application
Tekstvaardig bouwt voort op De Complete Communicatiewijzer en is bestemd voor wie vertrouwd is met de basisvaardigheden voor effectieve en efficiënte communicatie. Het is een handboek voor studenten uit het hoger onderwijs die zich bekwamen in communicatieve vaardigheden waarmee ze als student en als beginnend werknemer te maken krijgen: corresponderen, vergaderen, presenteren, verslag uitbrengen, rapporteren, zakelijk dialogeren ? Ook voor leerkrachten Nederlands in het secundair onderwijs en voor wie beroepshalve vlot en efficiënt wil communiceren, is Tekstvaardig een handig naslagwerk. Het handboek leent zich uitstekend voor afstandleerders, die het kunnen gebruiken met aanvulling van oefeningen en voorbeelden van mondelinge communicatie, te vinden op het online leerplatform Sofia. Bron : http://www.acco.be
schrijven --- spreken in het openbaar --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Communicatie --- Schrijven --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- 489.59 --- 316.77 --- Communicatietechnologie : vaardigheden --- Media --- Massacommunicatie --- vergaderen --- rapporteren --- zakentaal --- Mass communications --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Correspondentie --- Presentaties --- communicatieve vaardigheden --- corresponderen --- telefoneren --- telefoon --- presenteren --- rapport --- schriftelijke communicatie --- mondelinge communicatie --- mail --- Didactics of Dutch --- Higher education --- Presentatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- Corresponderen --- Telefoneren --- Vergaderen --- Telefoon --- Presenteren --- Rapporteren --- Rapport --- Schriftelijke communicatie --- Mondelinge communicatie --- Mail
Choose an application
Het projectmatig opzetten en uitvoeren van een praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet zomaar vanzelf te kunnen. Dit boek behandelt in tien stappen de competenties die zij hiervoor nodig hebben. Het is daarmee een leidraad voor hbo-studenten die hun studie tot een goed einde willen brengen. Jef Mertens behandelt niet alleen de regels voor praktijkonderzoek, maar ook het hele traject vanaf de onderzoeksopzet tot en met de scriptie waarmee de student als bachelor afstudeert.
Eindwerken. --- Studiemethodes. --- Science policy --- projectonderwijs --- projectaanpak --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Didactic strategies --- onderzoeksmethoden --- Higher education --- Science --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- competenties --- praktijkonderzoek --- Scripties --- S20080339.JPG --- hoger onderwijs --- sociaal onderzoek --- 378 --- 301.08 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- bachelors --- eindwerk --- 450.8 --- 489.59 --- competentiegericht onderwijs --- onderwijs --- onderzoeken --- projecten --- scriptie --- 001.891.5 --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Praktijkonderwijs --- Research (onderzoek) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijkonderzoek --- Methodiek van het studeren --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen --- Diagnose --- Sociologisch onderzoek --- Hogescholen --- Bachelors --- Hogeschool --- Bacheloropleiding
Choose an application
HOE GEBRUIKEN WE TECHNOLOGIE ZODAT ZE VOOR ONS EN NIET TEGEN ONS WERKT ?WAT KUNNEN WE EIGENLIJK MET DIE 21ST CENTURY SKILLS ?HOE KUNNEN WE LEVEN ALS DIGITALE HUMANISTEN ?We zitten volop in een momentum van versnelde industriële vooruitgang. Een crisis volgens de ene, een revolutie volgens de andere. Om daarin overeind te blijven, om onze greep op de wereld te kunnen houden, moeten we ons eigen handelen hacken. Om meer humanistisch dan mechanistisch te worden, hebben we behoefte aan Artificial Stupidity.In dit boek gaat Fredo De Smet op zoek naar nieuwe vuistregels in het omgaan met onze digitale realiteit, naar een manier om verandering te leiden en niet te lijden. Daarbij investeer je bijvoorbeeld maar beter in je netwerk, deel je wat je gemeen hebt, en omarm je de ambivalentie in alles wat je doet. Artificial Stupidity is geen politiek pamflet of filosofische kritiek, maar een persoonlijke zoektocht naar wat het betekent om mens te blijven in een veranderende wereld. Omdat wachten gevaarlijker is dan stappen. Bron : http://www.bol.com
528.59 --- 369.11 --- Web 2.0 --- social media --- digitaal --- digitale technologie --- digitale media --- humanisme --- 477.9 --- mediawijsheid --- internet - overige ontwerpen --- marketing - internet --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- PXL-Music 2018 --- digitaal tijdperk --- technologie --- maatschappij --- Philosophy and psychology of culture --- General ethics --- #gsdb5 --- 338.043 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Internet --- Humanisme --- Digitalisering --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Technologie en maatschappij --- Technologie en maatschappij. --- 658.015 --- Technologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Filosofie
Choose an application
Het doen van onderzoek is een vast onderdeel van curricula van lerarenopleidingen en sociale studies. Inmiddels is er ook veel aandacht voor het ontwikkelen van een onderzoekende houding. Hbo-professionals moeten immers kritisch kunnen redeneren en argumenteren, zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken en om kunnen gaan met complexe, soms tegenstrijdige informatie.Het boek Een onderzoekende houding geeft handvatten voor het aanleren van een onderzoekende houding. Hiervoor is veel oefening en doorzettingsvermogen nodig. Dit boek ondersteunt studenten hierin, door de toegankelijke schrijfstijl en praktijkgerichte oefeningen. De belangrijkste kenmerken van de onderzoekende houding komen aan de orde, waaronder opmerkzaam, nieuwsgierig, bedachtzaam en kritisch zijn. Naast de oefeningen is een zelfscan beschikbaar voor het volgen van de eigen ontwikkeling en het bepalen van doelen.
Methods in social research (general) --- Teacher education. Teacher's profession --- actieonderzoek --- praktijkonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- welzijnswerk --- wetenschappelijk onderzoek --- verpleegkundig onderzoek --- Science --- Social welfare methods --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- sociaal onderzoek --- 300.6 --- 489.59 --- Onderzoek --- Reflecteren --- Lerarenopleiding --- sociale wetenschappen : onderzoek --- kritisch denken --- 450.4 Onderwijskunde --- onderzoeksvaardigheden --- ontwikkeling --- 303.1 --- 301.08 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Overige onderwerpen --- Maatschappelijk werk --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Informatievaardigheden --- Sociaal werk (beroep) --- Onderzoek (wetenschap) --- Onderwijssociologie --- Leraren ; professionalisering --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek.
Choose an application
Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken: wat is dat? (Onderzoeken als leraar, waarom zou je? - Methodische aanpak - Alledaags kennen en onderzoekend kennen - Twee hoofdvormen van onderzoek - Grondhouding van de onderzoeker) - Hoe komen we tot een onderzoeksvraag? (Doelstelling van het onderzoek - Doelstelling in het onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidsituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen aan onderzoeksvragen en deelvragen) - Onderzoeksvragen en het theoretisch kader (Rol van theorie - Wat is een theorie? - Werken met theorie: rol van eigen praktijk-ervaring - Theorie en onderzoeksvragen: voorbeeld - Hoe kom je aan Een onderwerp?) - Methodische aanpak (Belangrijke onderzoeksmethoden - Verkrijgen van gegevens - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Hoe vaak gegevens verzamelen en in welke situatie?) - Verzameling van gegevens: instrumentontwerp (Methoden van gegevensverzameling; algemene punten - Vragenlijst - Interview - Observeren - Toetsen en tests - Checklist - Aandachtspunten voor instrumenten) - Verwerken van de onderzoeksgegevens (Verschil tussen kwalitatieve en kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwantitatieve gegevens - Verwerking van kwalitatieve gegevens - Reflectie op de uitkomsten van het onderzoek) - Praktijkonderzoek: onderzoeken n handelen (Planmatig handelen: basis voor praktijkonderzoek - Aanzet tot een basismodel voor praktijkonderzoek - Stroomdiagram praktijkonderzoek - Meerdere petten op - Voorbeelden van praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging - Onderzoeksrapport - Bijdrage aan het vakgebied: stap naar kennisconstructie) - Bijlagen (Mijn onderwerp bestaat niet in het Engels: I always get my sin - Onderzoeksplan op basis van nieuwsgierigheid - Planformulieren - Vragenlijst - Leerkrachtvragenlijst Dyslexieovergang - Antwoorden op een open enqutevraag - Uitwerking opdracht 'waarom de bergen in?' - Onderzoek in basis- en voortgezet onderwijs: voorbeelden - Actieve verwerking van literatuur - APA-regels literatuurlijst en literatuurverwijzing)
hogescholen --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- praktijkonderzoek --- Higher education --- Hoger onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- 001.818 --- 300.6 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- hoger onderwijs --- onderzoeksmethodiek --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- 489.59 --- wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- Hoger onderwijs ; algemeen --- 489.1 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Communicatie ; algemeen --- Rapporteren --- Onderzoeksvaardigheden --- S20090456.JPG --- sociaal onderzoek --- sociale vaardigheden --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Overige onderwerpen --- 301.08 --- 007 --- Hoger onderwijs. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Vocational education --- Study and teaching (Higher) --- Methodology --- departement Algemeen 09
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|