Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Het projectwerk-op-zich is niet nieuw. Wel nieuw in dit boek is het werken met probleemgericht projectonderwijs en met productgericht projectonderwijs. Onze maatschappij is gediend met dergelijke werkvormen. Samen werken, creatief zijn, kritisch oordelen, mondig zijn, zelfstandig kunnen werken, zich kunnen documenteren, problemen oplossen...zijn allemaal noodzakelijk te verwerven vaardigheden. Projectonderwijs leent zich daar uitstekend toe.
Projectonderwijs. --- Didactic strategies --- projectonderwijs --- #KVHB:Projectonderwijs --- 454.21 --- Freinetscholen --- Leren --- Praktijk --- Projectonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Didactische werkvormen --- Probleemoplossend leren --- didactische werkvormen --- projecten --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijssystemen
Choose an application
Theoretische benadering van de methodescholen. Praktische uitwerking in 5 fasen : Geborgenheid en veiligheid, Sociale fase (wij-gevoel), fase van het kiezen, fase van het ordenen en het begrijpen, fase van het in-grijpen en initiatief nemen
Leefscholen. --- Methodescholen. --- kleuteronderwijs --- scholen --- methodescholen --- Educational systems. Teaching systems --- Ervaringsleren ; basisonderwijs --- Methodescholen --- leefschool --- #PBIB:2005.1 --- basisonderwijs --- onderwijsstelsels --- onderwijs --- 453 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Documentatiecentra --- Ervaringsgericht onderwijs --- Klasinrichting --- Leefscholen --- Projectonderwijs --- Teamwerk --- 453.9 ) Overige onderwijsstelsels --- methodescholen (ler) --- methodenscholen --- Methodenscholen --- Onderwijsstelsels --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Methodeschool
Choose an application
Zich goed voelen in de klas, in de andere ruimten die deel uitmaken van het schoolgebouw, maar ook in de onmiddellijke omgeving ervan, is een basisvoorwaarde voor het goed functioneren van kinderen op school. Dit boek is een pleidooi voor initiatieven die de school, de klas, de leefgroep een veilige geborgenheid geven voor kinderen, die er zovele jaren doorbrengen. Onze huiskamers kunnen hiervoor model staan. Maar anderzijds moet de klas ook in efficiënt ingerichte werkruimten voorzien. Voor dit alles reikt dit boek ideeën aan. Het laat zien hoe van klas- en andere 'lokalen' een aangename ruimte wordt gemaakt, waarin kinderen gedijen.
Schoolinrichting. --- decoration [process] --- School management --- Architecture --- schools [buildings] --- #PBIB:2002.1 --- scholen --- schoolgebouwen --- schoolinrichting --- 727.1 --- 458.2 --- Inrichting --- Klasinrichting --- Scholen --- 691 --- Schoolinrichting --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- schoolinrichting (ler) --- Schoolgebouwen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Inrichting van scholen --- Pedagogie en didactiek --- Speelplaats --- Schooltuin
Choose an application
Hoe kunnen we kinderen een keuze laten maken uit een reeds bestaande leerstof, zodat ze zelfstandig, op eigen tempo en volgens eigen niveau kunnen werken?
Differentiatie --- Basisonderwijs. --- individualiserend onderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactics --- Primary education --- didactische werkvormen --- didactiek --- differentiatie --- individueel onderwijs --- zorgverbreding --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.23 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Differentiërend onderwijs --- Leefscholen --- Relatie leraar - leerling --- 454.23 ) Differentiatie --- differentiatie (ler) --- differentiëren --- individualiseren (ler) --- individualiseren --- leren --- verbeteren --- Individualiseren: differentiëren --- Leefschoolideeën --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #BSCH: vak: didactiek --- 453 --- onderwijsstelsels --- Methodologie
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Algemene situering 2. Wat is een hoek? 3. Waarom werken we met hoeken? Zin en onzin 4. Waar komen deze hoeken in een klas of leefgroepruimte? 5. Soorten hoeken, ruimten, huizen 6.Hoe deze hoeken gebruiken?
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- hoekenwerk --- didactiek --- leefschool --- 471.4 --- Hoeken ; kleuteronderwijs --- Hoekenwerk ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- 471.49 --- kleuters : hoekenwerk (ler) --- kleuters --- 471.42 --- 471.5 --- Hoekenwerk: kleuters --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Klasinrichting --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|