Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Tea trade --- S10/0697 --- Tea industry --- Beverage industry --- History --- China: Economics, industry and commerce--Russia-China economic relations --- China --- Russia --- Cina --- Kinë --- Cathay --- Chinese National Government --- Chung-kuo kuo min cheng fu --- Republic of China (1912-1949) --- Kuo min cheng fu (China : 1912-1949) --- Chung-hua min kuo (1912-1949) --- Kina (China) --- National Government (1912-1949) --- China (Republic : 1912-1949) --- People's Republic of China --- Chinese People's Republic --- Chung-hua jen min kung ho kuo --- Central People's Government of Communist China --- Chung yang jen min cheng fu --- Chung-hua chung yang jen min kung ho kuo --- Central Government of the People's Republic of China --- Zhonghua Renmin Gongheguo --- Zhong hua ren min gong he guo --- Kitaĭskai︠a︡ Narodnai︠a︡ Respublika --- Činská lidová republika --- RRT --- Republik Rakjat Tiongkok --- KNR --- Kytaĭsʹka Narodna Respublika --- Jumhūriyat al-Ṣīn al-Shaʻbīyah --- RRC --- Kitaĭ --- Kínai Népköztársaság --- Chūka Jinmin Kyōwakoku --- Erets Sin --- Sin --- Sāthāranarat Prachāchon Čhīn --- P.R. China --- PR China --- PRC --- P.R.C. --- Chung-kuo --- Zhongguo --- Zhonghuaminguo (1912-1949) --- Zhong guo --- Chine --- République Populaire de Chine --- República Popular China --- Catay --- VR China --- VRChina --- 中國 --- 中国 --- 中华人民共和国 --- Jhongguó --- Bu̇gu̇de Nayiramdaxu Dundadu Arad Ulus --- Bu̇gu̇de Nayiramdaqu Dumdadu Arad Ulus --- Bu̇gd Naĭramdakh Dundad Ard Uls --- BNKhAU --- БНХАУ --- Khi︠a︡tad --- Kitad --- Dumdadu Ulus --- Dumdad Uls --- Думдад Улс --- Kitajska --- China (Republic : 1949- ) --- Russie --- Rossīi︠a︡ --- Rossīĭskai︠a︡ Imperīi︠a︡ --- Russia (Provisional government, 1917) --- Russia (Vremennoe pravitelʹstvo, 1917) --- Russland --- Ṛusastan --- Russia (Tymchasovyĭ uri︠a︡d, 1917) --- Russian Empire --- Rosja --- Russian S.F.S.R. --- Russia (Territory under White armies, 1918-1920) --- Commerce --- History. --- Foreign economic relations
Choose an application
Choose an application
Carl is een uitvinder, hij maakt vuilesokkenoprapers en muizenverdrijvers. Maar per ongeluk laat hij Watson, de troetelmuis van zijn vriendinnetje, verdwijnen...
Dutch literature --- Uitvindingen --- Humor --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Uitvindingen. --- avi 6-niveau --- humor --- uitvindingen --- verhalen ; +7 jaar --- uitvindingen (themawoord fictie) --- Uitvinding --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
De kosmopolitische politieke traditie in het westerse denken begint met de Griekse cynicus Diogenes, die op de vraag waar hij vandaan kwam antwoordde dat hij een wereldburger was. In plaats van zijn stamboom, stad, sociale klasse of geslacht te noemen, definieerde hij zichzelf als mens. Martha C. Nussbaum volgt deze ‘nobele maar onvolkomen' visie op het wereldburgerschap zoals die tot uiting komt bij denkers in de Grieks-Romeinse oudheid, bij Hugo de Groot in de zeventiende eeuw, Adam Smith in de achttiende eeuw en een aantal hedendaagse denkers. Ze onderzoekt welke spanningen er inherent aan zijn. Het ideaal suggereert dat mensen moreel handelen en gelijkwaardig zijn, terwijl er in werkelijkheid in basale materiële behoeften moet worden voorzien voordat zij hun inherente waardigheid kunnen verwezenlijken. Welke politieke principes moeten we volgen, wetend dat in grote delen van de wereld voedseltekorten heersen, dat mensen met beperkingen geringere sociale kansen hebben, dat er onverenigbare opvattingen zijn over de pluriforme samenleving, dat asielzoekers moeten worden opgevangen? Nussbaum formuleert hierop een antwoord en pleit ervoor ook de morele rechten van dieren en de natuur te erkennen. Het inzicht dat mensen als gelijken én als wezens van onschatbare waarde zouden moeten worden behandeld, heeft in de moderne westerse politieke verbeelding veel goeds opgeleverd. In De kosmopolitische traditie breidt Nussbaum deze gedachte uit en spoort ze ons aan om ons te concentreren op wat we gemeenschappelijk hebben in plaats van op wat ons verdeelt.
Filosofen. --- Kosmopolitisme. --- Political philosophy. Social philosophy --- History of philosophy
Choose an application
In het onderwijs heeft zich in de laatste decennia een stille crisis voorgedaan. Lang werd onderwijs gezien als de plek waar leerlingen kritisch leren denken en gevormd worden tot ontwikkelde en begripvolle burgers. Maar sinds we economische groei boven alles plaatsen, is ook het onderwijs erop gericht economisch nuttige en productieve leerlingen af te leveren.Bron : http://webwinkel.amboanthos.nl
450.41 --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsfilosofie --- onderwijsopvattingen --- 1.07 --- Onderwijs (her)waardering van de geesteswetenschappen --- Nussbaum, Martha (Martha Craven) °1947 (°New York, Verenigde Staten) --- Craven, Martha --- 720 Onderwijs --- Filosofie filosofen (A - Z) --- Nussbaum, Martha --- Waardevorming --- Burgerschap --- Onderwijsvisie. --- Waardevorming. --- Sociale wetenschappen --- Verenigde Staten --- Onderwijs --- Democratie --- Wetenschap --- Samenleving --- Onderwijsvernieuwing --- Economie --- Verenigde Staten. --- Political philosophy. Social philosophy --- burgerparticipatie --- maatschappelijke vorming --- wijsgerige pedagogiek --- onderwijsfilosofie --- Political systems --- Educational systems. Teaching systems --- democratie --- Onderwijs ; (her)waardering van de geesteswetenschappen --- Filosofie ; filosofen (A - Z) --- Sociale wetenschap --- Media --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Cultuurverschillen komen niet alleen voor tussen mensen uit verschillende landen of religies, maar ook tussen mensen van verschillende leeftijd, sekse of geaardheid. Om met al deze mensen te kunnen werken, is het belangrijk dat professionals kennis hebben van diversiteitbenaderingen en van superdiversiteit als nieuwe maatschappelijke realiteit. Bovendien moeten ze zich een bepaalde basishouding eigen maken: ?met nieuwe ogen? leren kijken naar hun werkomgeving.In twee delen beschrijft Met nieuwe ogen de belangrijkste informatie over het omgaan met cultuurverschillen binnen het sociale domein. Het boek zet aan tot kritisch reflecteren op het eigen denken en handelen rondom diversiteitsissues. Praktijksituaties en videomateriaal verhelderen hoe diversiteit zich bij en tussen mensen kan voordoen en hoe een professional daar verbindend mee kan werken. Het eerste deel is gericht op de ontwikkeling van meervoudig kijken. Het tweede deel biedt een handelingskader voor meervoudig verbinden. Dit kader is gebaseerd op vijf pijlers: cultuursensitief exploreren, intercultureel communiceren, verbinden vanuit empowerment, zingevend werken en samenwerken aan een inclusieve samenleving. Bron : https://www.epo.be/nl/sociaal-werk/3518-met-nieuwe-ogen-9789046905814.html?search_query=met+nieuwe+ogen&results=16
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- Social policy --- Didactics of social education --- sociaal werk --- minderheden --- professionaliteit --- multiculturele samenleving --- culturele diversiteit --- Cultuurverschil --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie --- Intercultureel onderwijs --- Hulpverlening --- Diversiteit --- Sociaal werk (beroep) --- Verbondenheid --- Empowerment --- Narratieve therapie --- Levensverhaal --- Inclusie --- Capability approach --- diversiteit --- sociale vaardigheden --- 478.1 --- hulpverlening --- inclusie --- interculturele communicatie --- migratie --- 305.8 --- interculturaliteit --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- communicatie --- 007
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|