Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ben jij actief in het jeugdwerk en vraag je je wel eens af wat je best doet als een kind of jongere zich agressief gedraagt? Of zou je liever wat minder agressie in je groep hebben? In dit boek vind je heel wat ideeën om mee aan de slag te gaan. Al lezend ontdek je hoe het komt dat jongeren zich soms agressief gedragen en wat je kan doen om agressie te voorkomen. Aan de hand van een gedetailleerd stappenplan met heel wat concrete tips leer je hoe je kan reageren op het moment dat je een agressie-incident meemaakt. Wie rond agressie aan de slag wil in de groep vindt ter inspiratie een aantal oefeningen die als basis voor een programma kunnen dienen. De uitgave wil je wat meer greep geven op het complexe fenomeen agressie. Daarom vind je niet alleen concrete tips en oefeningen, maar ook heel wat achtergrondinformatie
Agressie --- Groepswerk --- Kinderen. --- Jeugd. --- jeugdwerk --- Age group sociology --- Social psychology --- conflicthantering --- jeugd --- agressie --- didactiek --- Social policy and particular groups --- 494 --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- pesten --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- Agressie (geweld, woede) --- Jeugdwerk --- 37.035 --- Jeugdbewegingen --- Preventie --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Social work with youth --- Aggressiveness in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Geweld --- Begeleiding --- Conflicthantering --- Jeugdorganisaties --- Jeugdorganisatie
Choose an application
Choose an application
Kunst --- Mesopotamië.
Choose an application
Choose an application
#KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Medicamenten --- #KVHB:Gedrag --- 612.8 --- criminaliteit --- farmacologie (farmacotherapie, geneesmiddelenleer) --- gedrag --- gedragsstoornissen --- geneesmiddelen --- geneesmiddelengebruik --- medicamenteuze verslaving --- verslaving --- (zie ook: farmacologie, psychofarmaca) --- Psychopharmacology. --- Psychotropic drugs --- Geneesmiddelen --- Side effects. --- bijwerkingen --- psychologie --- bijwerkingen. --- psychologie. --- Bijwerkingen. --- Psychologie. --- Psychopharmacology --- Behavioral pharmacology --- Drugs --- Side effects --- Psychotropic effects --- Chemotherapy --- Pharmacology
Choose an application
Wanneer een kind vanwege een leerstoornis niet gewoon de overgang kan maken van kleuter- naar lager onderwijs, is dit toch even slikken. Ouders zitten met veel zorgen en vragen. Kinderen merken dat ze net even anders zijn en moeten, vaak met een klein hartje, de vertrouwde school verlaten om naar een brugklas te gaan. Het is een intens jaar waarin werk wordt gemaakt van de diagnose en begeleiding van de leerproblemen. Maar even belangrijk is de investering in een positief zelfbeeld van het kind: Hoe doe je dit als leerkracht en wat kun je als ouder doen? Dit boek beschrijft een fictieve (?) groep van acht kinderen en het wel en wee van hun ouders, leerkrachten en begeleiders. Het volgt hen stap voor stap, van het eerste intake-gesprek en de voorbereidingen van de leerkracht, tot de eerste schooldag, de infoavond voor de ouders en de laatste klassenraad. Het denkt mee met de leerkracht en de ouders en volgt de ontwikkelingen van elk van de kinderen. Hun leerproblemen zijn exemplarisch. Uniek is het zeer uit-gebreide groepswerkplan dat opgesteld werd vanuit de leerdomeinen, met volledig uitgewerkte leeractiviteiten per leergebied (wiskunde, lezen, schrijfmotoriek enz.) en gekoppeld aan ontwikkelingsdoelen. Bij dit alles staan suggesties om de begeleiding van elk kind zo totaal en persoonlijk mogelijk te maken. (Bron: covertekst)
Leer- en gedragsproblemen. --- Orthopedagogics --- zelfbeeld --- leerstoornissen --- BUITENGEWOON BASISONDERWIJS --- kinderen --- 464 --- 470.1 --- Brugklassen --- Groepswerkplannen --- Handelingsplannen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Sociale problemen(kinderen met sociale problemen) --- 082342.jpg --- Leerstoornissen ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Leerproblemen --- Zelfbeeld --- Kinderen --- Leerstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Buitengewoon onderwijs --- Lager onderwijs --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Zelfbeeld --- #KVHB:Orthopedagogie --- brugklas --- type 8 --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leerstoornis
Choose an application
Wat eet je als je jarig bent? Wat speel je op je verjaardag? En wat doe je als er wolven en kabouters op je verjaardagsfeest komen? Lies en Toon maken het mee. Ze vertellen het in dit verhaal.
Dutch literature --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- AVI 5 --- Feest --- Kabouter --- Verjaardag --- Wolf --- Niveaulezen --- Feestvieren --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In Kabouterbos hebben ze last van een reus. Hoe kunnen ze die verjagen? Lach Lach, Boe Boe en Bam Bam gaan op reis en vinden de oplossing!
Dutch literature --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- AVI 4 --- Huis --- Reus --- Niveaulezen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Vier zussen vinden in hun huis overal spinnen en insecten. Dat is niet erg. Maar als die ook steken en bijten, zijn ze het beu. Ze gaan op zoek naar een middel tegen insecten. Daarvoor moeten ze op reis. Heb jij ook last van muggenbeten? In dit verhaal lees je hoe je een grappig middel kunt gebruiken; Maar ssst, je moet het geheimhouden hoor!
Dutch literature --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- AVI 5 --- Dieren --- Insecten --- Spinnen --- Niveaulezen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Ga jij ook vaak op bezoek bij je oma? De jongen in dit verhaal is dol op zijn oma. Ze praten, ze drinken thee, ze spelen spelletjes. Soms hebben ze samen een beetje verdriet. En soms gieren ze van het lachen! En dan bakken ze een stapel pannenkoeken ...
Dutch literature --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- AVI 6 --- Gevoelens --- Oma --- Niveaulezen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|