Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor het organisatiemerk zijn de medewerkers misschien wel de belangrijkste ambassadeurs. Deze medewerkers zijn - zowel privé als onder werktijd - in toenemende mate aanwezig op sociale media, waarbij ook de organisatie als onderwerp de revue passeert. Met deze interacties beïnvloeden zij de percepties van anderen en bouwen zij mee aan het organisatiemerk.In deze publicatie onderzoekt SWOCC hoe medewerkers zich gedragen op sociale media: hoe actief zijn ze? En op welke sociale media zijn ze te vinden? Wat zijn hun motieven om op sociale media over de organisatie te communiceren? En hoe is hun socialemediagedrag van invloed op het organisatiemerk?
bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- organisatie --- marketingcommunicatie --- sociale media --- Organisatiemerk --- Sociale media --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:309H250 --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Organisatiemerk. --- Sociale media.
Choose an application
Dutch literature --- Germonprez, Fred --- Germonprez, F. --- Littérature néerlandaise --- Nederlandse letterkunde --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- Fred Germonprez --- Fred Germonprez. --- Literatuur (letterkunde) --- 960 --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires --- Germonprez (fred) --- Litterature flamande --- Biographie
Choose an application
Inleidingen in de lacaniaanse psychoanalyse wil een inzicht bieden in het denken van Lacan, een denken dat steeds door zijn praktijk werd geïnspireerd. Het boek werd circulair geschreven, net zoals een psychanalyse verloopt. Het behandelt concepten zoals het symptoom, de interpretatie, de structurele kliniek en de borromeïsche kliniek. Naast de drie dimensies die Lacan heeft onderscheiden (het imaginaire, het symbolische en het reële) komen ook de vrouwelijke genieting, de alledaagse psychose en de henologie aan bod.De Lacan van de taal is intussen in psy-middens vertrouwd geworden. De Lacan van de genieting en het reële, de laatste Lacan, wordt in dit boek uitvoerig geïntroduceerd. Deze laatste Lacan is van fundamenteel belang voor onze actuele praktijken. Deze praktijken worden niet meer door de Naam-van-de-Vader geschraagd. Zoals Jacques-Alain Miller en Eric Laurent twee decennia geleden al aantoonden, zijn de objecten op de plaats van de autoriteiten en andere symbolische waarden gekomen. In onze samenleving heerst het genieten.Het boek besluit met enkele concrete gevalsstudies waar de singuliere logica van de casus wordt geïllustreerd. De auteur wedt erop dat dit de toekomst zal worden van onze praktijken.Dit geschrift is een naslagwerk voor psychologen, creatief therapeuten en iedereen die voor zichzelf en analysanten licht wil brengen in de duisternis. Uiteindelijk blijft elke analyticus een analysant.
Choose an application
Meg ontmoet in een chatroom Beau, een jongen met wie ze ontzettend leuk kan chatten. Na een tijdje stelt Beau voor om eens af te spreken, maar Meg aarzelt. Is Beau wie hij zegt te zijn? Beau blijkt inderdaad een freak te zijn, maar Meg weet gelukkig te ontsnappen. Om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt, wil Meg hem ontmaskeren. Samen met haar vriend Mark begint ze een zoektocht op internet. Ze hebben een waterdicht plan voor het geval dat de man opnieuw opduikt. Dat denken ze tenminste...
Jeugdliteratuur ; verhalend
---
Jeugdliteratuur
---
Internet ; verhalen
---
jeugdliteratuur
---
internet
---
chatten
---
JB HEYI
---
Chatten: romans
---
Internet
---
Chatten
---
Jeugdboeken 13-16 jaar
---
Misdaad
---
secundair onderwijs 2de graad
---
Dutch literature
---
Misdaad.
---
genre-thema"">
Choose an application
De media- en entertainmentbusiness is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Internationalisering, internet, sociale media en nieuwe technologische ontwikkelingen hebben grote impact op de wereld van radio, tv, muziek, film, evenementen en games. Interactieve media rukt op, net als de crossmedia- of multimediabedrijven. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor deze branche op het gebied van management en organisatie? Dit boek geeft een actueel beeld van organisaties binnen de media- en entertainmentindustrie. Zo komt uw student in de creatieve industrie goed beslagen ten ijs. Over de inhoudDit boek koppelt management- en organisatietheorieën aan voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de creatieve industrie. De opdrachten in elk hoofdstuk sluiten aan bij die praktijksituaties. Centrale thema's: missie, visie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en organisatiecultuur. Nieuw in deze derde drukDe tekst is aangepast aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ook de praktijkvoorbeelden en bijbehorende opdrachten zijn vernieuwd. Bovendien is er veel aandacht voor multimedia en komen ook internationale ontwikkelingen in de creatieve industrie uitgebreid aan bod.Uniek aan dit boekHet enige organisatie- en managementboek dat zich specifiek richt op de creatieve industrieZeer toepasbaar door koppeling theorie en praktijkDoor heldere en inleidende opzet ook prima te volgen voor studenten zonder voorkennis van management en organisatiekunde Aansprekende voorbeelden: van fusies tussen grote tv-zenders tot organisaties als het SongfestivalDoelgroepManagement en organisatie in de media- en entertainmentbusiness is geschreven voor (eerstejaars) hbo-studenten en (startende) ondernemers binnen de creatieve industrie, met name media en entertainment. Bron : http://www.bol.com
Entertainment. --- Management. --- Media --- Nederland. --- leidinggeven --- Organization theory --- planning --- strategisch beleid --- management --- bedrijfsorganisatie --- media-industrie --- PXL-Business 2018 --- organisatiekunde --- evenement --- media en technologie --- Management --- Organisatie --- Interactiviteit --- Vrijetijdssector --- Sectorstudies --- Managementmodellen --- PXL-Ebooks 2020 --- Sectorstudie --- Managementmodel
Choose an application
Teams kunnen een enorme bron van energie zijn. Als het een team lukt om die energie te mobiliseren, is dat geweldig. Er kan een collectieve ambitie en kracht uit voortkomen die u alleen nooit kunt bereiken. Maar teams en relaties zijn ook zeer complex. De verschillen kunnen veel kracht genereren maar ook blokkeren en frustreren. Samenwerken in teams vraagt dan ook voortdurend veel aandacht. En start altijd met de vraag wat de meerwaarde is om samen te werken. Want als die meerwaarde er niet of nauwelijks is, is het verstandig om de samenwerking te beperken of er zelfs niet aan te beginnen.De auteur zet een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Hoe werken met potentieel? Hoe de collectieve ambitie vrijmaken als motor voor verbinding en beweging? Hoe confronteren en doorpakken? Hoe omgaan met tegenstellingen en weerstand? Hoe resultaatgericht werken?
Leidinggeven. --- coaching --- Personnel management --- leidinggeven --- coachen --- PXL-Music 2016 --- PXL-Education 2013 --- 65.012.4 --- 366.41 --- Coaching --- Leiding --- 65.012 --- Teams --- Leidinggeven --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 366.4 --- intervisie --- supervisie --- teamwork --- veranderingsmanagement --- zelfsturend werken --- Managementvaardigheden --- Management --- Teamwerk --- Teambegeleiding --- Personeelsmanagement --- Leiderschap --- Team --- leraarschap
Choose an application
Het ontwikkelingsoverzicht gidst de lezer langs het fascinerende traject dat een kind aflegt om te evolueren van baby tot jongvolwassene. Elke leeftijdsfase gaat gepaard met uitdagingen en groeikansen. Aan het eind van elke fase geeft de auteur waardevolle tips mee.
Opvoeding. --- Educational sciences --- opvoedingstips --- pedagogiek --- Opvoeding --- Levensfasen --- 433 --- adolescenten --- baby's --- kinderen --- opvoeding --- opvoedkunde --- straffen --- 060313.jpg --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Psychologie --- #SBIB:316.356.2H2230 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- opvoeden --- 37 --- Joost Devolder --- onderwijs --- pedagogie --- psychopedagogie --- 416.1 --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingsproblemen --- Straffen --- Baby --- Belonen --- Gezin --- Jongeren --- Kinderen --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Ruzie --- Tieners --- 37.013 --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkelingsfases --- Persoonlijkheid --- 37.018 --- Gezinssociologie: socialisatie, gezin als pedagogisch milieu --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Opvoeding en onderwijs --- Baby's --- Schoolkinderen --- Adolescenten --- Jeugd --- Opvoedingsstijlen --- Kinderen en jeugd --- 370 --- Peuter --- Kleuter --- Schoolkind --- Adolescent --- Onderwijs --- Opvoedingsstijl --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogie --- Psychologie --- Jongere
Choose an application
Medewerkers belichamen een merk en geven het merk vaak een menselijk gezicht. Waar we in branding vaak concentreren op massamedia campagnes of sociale media presence, komt het merk veelal tot leven wanneer medewerkers zich er ook naar gedragen. In deze publicatie onderzoekt SWOCC door middel van focusgroepen hoe medewerkers middels hun gedrag bijdragen aan het merk.Veruit de meeste gevallen verlopen via een script waarbij medewerkers aan verwachtingen voldoen door een rol te spelen. Echter, juist in ongewone situaties kunnen medewerkers het merk versterken door te improviseren en verwachtingen te overtreffen. Daarom behelst behavioral branding enerzijds het ?laden? van merkwaarden en het internaliseren van een rol, maar anderzijds kan empowerment ervoor zorgen dat medewerkers het verschil maken door hun extra-rolgedrag.Bron : http://www.swocc.nl
Behavioral branding. --- Merk. --- Product strategy --- merken --- merkimago --- marketingbeleid --- merkbeleid --- Merkmanagement --- Marketing --- SWOCC --- Merkbeleid --- Personeelsmanagement --- Branding --- Merkwaarde --- Empowerment --- #SBIB:309H2800 --- #SBIB:309H2819 --- Reclame: algemene werken --- Reclame: andere aspecten
Choose an application
Tien jaar werken met het concept van de ?verwaarloosde organisatie? heeft zoveel cases opgeleverd dat het doorgeven van de lessen uit de geleefde werkelijkheid een logische stap is. Leren interveniëren in verwaarloosde organisaties is bedoeld als tutorial, om het zelfstandig leren interveniëren in verwaarloosde organisaties voor organisatieprofessionals mogelijk te maken.Het bevat onder meer een methode voor organisatieontwikkeling vanuit een probleemsituatie en ontsluit relevante wetenschappelijke kennis uit de veranderkunde over de ongemakkelijke waarheid in organisaties. Over de destructieve werking van managementmodes als zelfsturende teams, over destructief leiderschap en over probleemgedrag zoals pesten. Het boek bevat een tweetal manieren om actieonderzoek te doen tijdens trajecten voor organisatieontwikkeling om systematisch te kunnen reflecteren op het interveniëren in verwaarloosde organisaties."Verwaarlozing van de geleefde werkelijkheid vraagt om moreel goed en praktisch juist handelen. Dat is wat dit boek je leert." ? Marijke Spanjersberg, docent systeemdenken aan de Radboud Universiteit Nijmegen"Het boek laat feilloos zien dat gemakkelijk meegaan met managementhypes, bijna altijd veelbelovend en met een hoog panaceekarakter, voor de organisatie heel vaak ernstige averechtse effecten heeft." ? Jan den Hollander, docent SIOO"Dit boek bevat een rijkdom aan inzichten en handreikingen voor managers en adviseurs die zoeken hoe je relationele orde en rust in verwaarloosde organisaties weet te brengen." ? Leike van Oss, organisatieadviseur en coauteur van o.a. Onderweg en OnomkeerbaarBRon: https://www.managementboek.nl/boek/9789462760806/leren-intervenieren-in-verwaarloosde-organisaties-joost-kampen
Organisatieleer. --- Organisatieleer --- Veranderingsmanagement
Choose an application
PCM, de uitgever van de Volkskrant, nrc Handelsblad en Trouw, ontstond tijdens het verzet in de Tweede Wereldoorlog. Het idealisme uit die tijd gaf bijna zestig jaar de toon aan binnen pcm Uitgevers. Het mediaconcern en zijn eigenaren bleven trouw aan de bijzondere opdracht die zij zichzelf hadden gesteld: de instandhouding van de beste serieuze kranten van Nederland, als onmisbare pijlers onder de democratische rechtsstaat. Maar in 2004 leverden zij zich uit aan Apax, een Britse investeerder. Luttele jaren later was pcm ruim 100 miljoen armer en 300 miljoen aan schulden rijker. De directeuren en aandeelhouders van de eens zo idealistische onderneming, van wie velen zelf miljoenen verdienden aan het Apax-avontuur, moesten zich voor de rechter verantwoorden voor mogelijk wanbeleid. Na een bankroet in de ogen te hebben gezien, restte de uitgever niets anders dan zich te laten overnemen door de Vlaamse Persgroep. Met stijgende verbazing maakte Joost Ramaer dit fiasco mee, als redacteur van de Volkskrant en lid van de ondernemingsraad van pcm. Aan de hand van documenten en gesprekken met tientallen betrokkenen reconstrueerde hij hoe pcm in handen van de Britten kon vallen, en wat er vervolgens gebeurde.
Dagbladen --- Nederland.
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|