Listing 1 - 10 of 340 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Polyphenyleneterephthalamide --- Kevlar (Trademark) --- Polyamide fibers --- Polyphenyleneterephthalamide. --- Kunstvezels --- Kunstvezels.
Choose an application
Anatomie --- Woordenboeken. --- Human anatomy --- #KVHB:Anatomie en fysiologie --- 600.51 --- anatomie --- antropologie --- biologie --- exacte wetenschappen --- woordenboeken --- Anatomie - Cel- en weefselleer --- Menselijke anatomie --- Tekenen
Choose an application
De wereld is in volle transformatie. Onze denkmodellen lijken niet meer te kloppen. We doen alles volgens het boekje, consumenten en klanten hebben sympathie en positieve associaties met ons merk, en toch staat ons marktaandeel onder druk. We zullen dingen fundamenteel anders moeten aanpakken, willen we weer relevant worden in het leven van mensen.In Transformeren om te overleven geeft Herman Toch zijn visie op onze veranderende wereld. Bovendien doet hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit de doeken en toont hij aan wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen. Een aanrader voor marketeers, leidinggevenden, marketingdirecteurs, CEO's... die een gids zoeken om hun merk voor te bereiden op een nieuw tijdperk.Bron : http://www.lannooshop.be
Innovatie. --- Applied marketing --- marketing --- merkentrouw --- merkimago --- merken --- 658.8 --- marketingstrategie --- merkenbeleid --- trendwatching --- verkoopkunde --- marketingstrategieën --- merkbeleid --- psychologie van de consument --- 369.1 --- Marketing : strategieën --- Marketing --- Merken --- Producten : marketing --- Verkoopbeleid --- Verkopen --- marketing, verkoop, distributie --- Trendwatching --- Marketingstrategieën --- Psychologie van de consument --- Merkbeleid --- Marketingstrategie --- Consumentenpsychologie --- Financiewezen
Choose an application
Procestechnieken --- 66-93 --- Procestechnologie --- Rekenmethoden --- Basic Sciences. Physics --- Physics (General) --- Procestechnologie. --- Rekenmethoden. --- Physics (General).
Choose an application
04
genre-thema"">
Choose an application
Inhoud: 1. Spel en sportspel 2. Leren spelen 3. Spelend onderwijzen, spelend leren 4. 'Teaching for transfer': aandacht voor 'leren leren' en transfer Het sportspelonderwijs heeft de laatste jaren enkele belangrijke ontwikkelingen ondergaan. Deze ontwikkelingen sluiten mooi aan bij de recente onderwijsvernieuwingen en nieuwe opvattingen over de wijze waarop onderwijs het leren van leerlingen kan stimuleren en begeleiden. Wanneer levenslang leren het vertrekpunt is voor het verdere denken en handelen van de leerkracht, worden nieuwe vragen gesteld bij het opstellen en uitwerken van een lesplan, een jaarplan, enzomeer. Voor het sportspelonderwijs betekent dit dat de leerkracht voor een spelgerichte aanpak kiest, waarin leerlingen al spelend spelproblemen leren oplossen. Als lesgever opteert men voor het onderwijzen van fundamentele spelprincipes (tactische n technische principes) en plaatst men spel in elke 'gang' van het lesmenu. Door woorden te geven aan de denkprocessen die leerlingen Doormaken bij het oplossen van spelproblemen, stimuleert de leerkracht het inzichtelijk leren en zet leerlingen zo op weg om zelf nieuwe spelproblemen aan te pakken en op te lossen. Het boek is bedoeld voor leerkrachten LO en studenten LO in de lerarenopleiding die graag op de hoogte blijven van vernieuwingen in hun vakgebied. Het sportspelonderwijs heeft de laatste jaren een aantal fundamentele ontwikkelingen ondergaan. Ze sluiten nauw aan bij de recente onderwijsinnovaties en de nieuwe opvattingen over de manier waarop onderwijs het leren kan stimuleren en begeleiden. Hilde Leysen stelt dat dit voor het sportspelonderwijs enige consequenties heeft. Zo zal de leerkracht lichamelijke opvoeding o.m. kiezen voor een spelgerichte aanpak i.p.v. een techniekgerichte en zal men opteren voor het onderwijzen van fundamentele spelprincipes (tactische en technische principe) en plaatst men spel in elke 'fase' van het lesmenu. Aangezien 'levenslang leren' het vertrekpunt is voor het verdere denken En handelen van de leerkracht, worden nieuwe vragen gesteld bij het opstellen en uitwerken van lesplannen en jaarplannen. Daardoor komen er andere keuzes op de voorgrond binnen het aanbod van leerinhouden om ervoor te zorgen dat leerlingen in staat zijn om zelfstandig verder te leren. Volgens de auteur biedt 'teaching for transfer' in dit opzicht een interessant denkkader om deze ruimere doelen te kunnen nastreven. In een eerste hoofdstuk staat de auteur stil bij de begrippen 'spel' en 'sportspel'. Vervolgens gaat ze in op de meervoudige (spel)deelnamebekwaamheid. Ze onderscheidt hierbij de moto-rische, cognitieve, sociale deelnamebekwaamheid en de ensceneringsbekwaamheid. Deze laatste bekwaamheid is een potentieel middel om binnen het sportspelonderwijs zelfstandigheid en initiatief te stimuleren. Er wordt uitvoeriger ingegaan op het spel- en sportspelonderwijs en de auteur biedt hier een zeer bruikbare 'stap-voor-stapstrategie' voor het efficint aanbieden van spelen en het doeltreffend Begeleiden van spelers. Ten slotte besteedt de auteur aandacht aan het belang van transfer binnen het perspectief van levenslang leren. Het boek is specifiek bedoeld voor zowel leerkrachten als studenten in de lerarenopleiding lichamelijke opvoeding, maar het is interessant voor elke leerkracht.
Spelen --- Didactiek. --- 796.1 --- Didactiek --- Kenmerken --- Leren --- Sportspelen --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- Didactisch proces --- Spel
Choose an application
Choose an application
Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen
464 --- 475.24 --- 475.26 --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Spelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijven --- Lezen --- leermoeilijkheden: spelling --- Spellingsmoeilijkheden --- Spellingsmoeilijkheden. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Spellingproblemen
Choose an application
Artikelen over constructief en inspirerend leiderschap in bedrijven en organisaties.
005.5 --- Managementoperaties. Leiding --- Coachen. --- Leiding geven.
Choose an application
Dit boek bundelt bijdragen van verschillende auteurs en is het resultaat van een interdisciplinaire samenwerking binnen de faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit Utrecht. Het wil studenten een overzicht bieden van feiten, onderzoeksgegevens, discussies... op het terrein van het multiculturalisme. Verschillende aspecten komen aan bod: gender en identiteitsvorming; multiculturele organisaties; stereotypen over etnische minderheden; mondialisering en migratie; inburgeringsbeleid; schoolsucces; immigrantenondernemerschap; islamitische organisaties; muziek; geestelijke gezondheidszorg; georganiseerde misdaad; media en geweld.
Multiculturele samenleving --- Nederland. --- Sociology of minorities --- Netherlands --- Intercultureel management --- Interculturele verhoudingen --- Interculturele communicatie --- Minderheidsgroepen --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Sociologie --- Allochtonen --- cultuursociologie --- vluchtelingenhulp --- criminaliteit --- allochtone jongeren --- migrantenbeleid --- allochtone kinderen, onderwijs --- racisme --- #A0008A --- 668.6 Multiculturele samenleving --- multiculturalisme --- migrantenproblematiek --- allochtonen --- interculturaliteit --- multiculturele samenleving --- 328.7 --- 954 --- allochtonen (gez) --- arbeid (gez) --- culturele antropologie (gez) --- ontwikkelingssamenwerking (gez) --- 316.32 --- Geweld --- Gezondheid --- Integratie --- Islam --- Migranten --- Muziek --- Samenleving --- Scholen --- 008 --- 362.9 --- 343 --- 325 --- 377 --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Interculturaliteit --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Allochtoon --- Verpleegkunde --- Autochtoon --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Minderheid --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 340 | << page >> |
Sort by
|