Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek verkent de technologische ontwikkelingen die de wereld de komende decennia zullen veranderen. Op basis hiervan zijn voor onder meer de gezondheidszorg, de industrie, de financiële sector en de overheid toekomstbeelden voor 2025 opgesteld die onze fantasie te boven gaan. Kodak wist al in 1975 dat de digitale camera de markt zou veroveren en maakte het eerst prototype. Maar Kodak kon zich geen beeld vormen van een toekomst zonder de filmrolletjes die het bedrijf zoveel voorspoed had gebracht. Kodak ging in 2012 failliet.De ontdekking van de toekomst beschrijft dat in de loop van de geschiedenis veel leiders zich geen voorstelling wilden of konden maken van de veranderende tijdgeest, met veel ellende, conflicten en oorlogen tot gevolg. Tegelijkertijd is wereldwijd sprake van een fascinerend proces van vooruitgang waaraan steeds meer mensen deelnemen. Dit boek is de gids voor uw persoonlijke ontdekkingstocht.Bron: http://www.vakmedianetshop.nl
Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Trend
Choose an application
De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken ? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee ? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert ?Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!Bron : http://www.bol.om
marketingorganisatie --- marketing --- Marketing --- Klantgericht ondernemen --- Marktgericht ondernemen --- Toekomstbeeldvorming --- Organisatieontwikkeling --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Financiewezen
Choose an application
Het is 2 voor 12! Kom nu in actie...Niemand kan de toekomst tegenhouden, maar je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Zij gaan stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? En hoe gaat Generatie Alpha straks worden?Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een boek dat midden in het leven staat. Het is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!
Toekomstvisies --- Generatie Z --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Toekomstvisie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Age group sociology
Choose an application
Wie het nieuws over het klimaat volgt, is gewend aan verslagen van deprimerende COP?s, wanhoopskreten van wetenschappers en kiekjes van sip kijkende ijsberen. Dit verhaal is anders. Decor is Cuba. Iedereen heeft een mening over het eiland van salsa en socialisme. Maar vriend en vijand erkennen: het is de enige plek op deze planeet waar men een eeuw vooruitblikt. Tarea Vida, zo heet het Cubaanse plan. Vertaald: Levenstaak. Die naam zegt alles. Tegen 2050 slokt de Caraïbische Zee vijf zuidelijke kustdorpen op, tegen 2100 nog eens 122. En dan zijn er nog de orkanen die de stijgende zee steeds verder landinwaarts duwen en zo kustwaters en akkers verzilten. In 100 jaar om de zee te stoppen vertellen Julie Steendam en Isabelle Vanbrabant hoe Cuba het gebruikelijke kwartaaldenken ver achter zich heeft gelaten en zijn bevolking mobiliseert. Spring achter op de oude Jawa 330 van milieuambtenaar-klimaatactivist Anita en maak u op voor een verhaal over een tocht langs waterwonderwouden, zonnedaken, stadstuintjes en een wetenschap dicht bij het volk.https://www.epo.be/nl/boeken/9789462673977/100-jaar-om-de-zee-te-stoppen
Klimaatverandering --- Cuba --- Watersnood --- Toekomstvisie --- Duurzaamheid --- Duurzame ontwikkeling --- Klimaatbeleid --- Zeeniveau --- Changements climatiques -- Aspect politique -- Cuba
Choose an application
Wij zijn opgegroeid met steeds sneller gaande veranderingen: van cd's naar mp3's; van sms naar WhatsApp; van TMF naar YouTube; van Hyves naar Facebook. Een leven zonder internet kunnen wij ons eigenlijk niet meer voorstellen. Wij hechten veel waarde aan vrijheid en zelfontplooiing.Binnenkort bestormen wij de arbeidsmarkt. Men verwacht van ons dat wij niet anders willen dan flexibel werken en gebruikmaken van alle technologieën waar wij mee zijn opgegroeid. We twitteren onszelf minimaal naar een eerste baan en zullen als digitale nomaden van werkplek naar werkplek trekken. Maar willen wij dit wel? En klopt dit toekomstbeeld?
HRM (human resource management) --- Personnel management --- arbeid --- Arbeidsmarkt --- Generatiekloof --- Arbeidsethos --- Loopbaanplanning --- Het nieuwe werken --- Jeugd --- 316.1 --- Generatie Y --- Toekomstvisie --- Filosofie en ethiek van de arbeid; algemeen --- Jongere
Choose an application
. van: The end of education: redefining the value of school
Teaching --- pedagogiek --- #A9610A --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Kritiek --- Toekomstvisies --- #A9610A. --- 450.4 --- Opvoeding --- Toekomstvisie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Al eeuwenlang verkrijgt de mensheid macht door het verspreiden van informatie in de vorm van fictie, fantasieën en massale waanideeën. In Nexus neemt Yuval Noah Harari ons mee naar het stenen tijdperk, de heiligverklaring van de Bijbel, vroegmoderne heksenjachten, het stalinisme, het nazisme en de heropleving van het hedendaagse populisme, om de complexe relatie tussen informatie en waarheid, bureaucratie en mythologie, wijsheid en macht bloot te leggen. Hij onderzoekt hoe verschillende samenlevingen en politieke systemen in het verleden informatie hebben gebruikt om hun doelen te bereiken en orde te scheppen, ten goede en ten kwade.In de 21ste eeuw kan kunstmatige intelligentie ervoor zorgen dat we geen grip meer hebben op de verspreiding van waanideeën en onwaarheden. Door weloverwogen keuzes te maken, kunnen we de ergste uitkomsten wellicht nog voorkomen.https://www.thomasrap.nl/boek/nexus/
Informatie --- Kunstmatige intelligentie --- Informatiemaatschappij. --- Artificiële intelligentie --- Informatiemaatschappij --- Toekomstvisie --- Maatschappijkritiek --- Information systems --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- digitalisering --- informatiemanagement (informatica) --- informatiemaatschappij --- AI (artificiële intelligentie) --- Political sociology --- World history
Choose an application
Computer architecture. Operating systems --- maatschappelijke vorming --- burgerparticipatie --- overheidscommunicatie --- Political sociology --- sociale media --- Mass communications --- Sociale communicatie --- Overheidscommunicatie --- Politiek --- Nederland --- Toekomstbeeldvorming --- Interactieve beleidsvorming --- Toekomstvisie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur
Choose an application
I. SITUERING VAN HET JEUGDWERK- Historisch-pedagogische schets : ooievaars en bloemkolen- Een terreinverkenning van het jeugdwerk : even in de hoek plassen- Jeugdwerkbeleid : van lokaal tot internationaal : de Vlaamse overheid als partner en promotor- Jeugdwerk in een internationale context : het eigen gelijk voorbijII. UITDAGINGEN VOOR HET JEUGDWERK- Jeugd en jeugdwerk in een vergrijzende samenleving- Jeugdwerk vanuit een pedagogische invalshoek- Jeugdwerk in een participatiedemocratie- Jeugdwerk in een kennismaatschappij- Jongeren + jeugdwerk, kunst + cultuur- Jeugdwerk in een verstedelijkt Vlaanderen- Jeugdwerk en de multiculturele samenleving- Jeugdwerk in een levensbeschouwelijke supermarkt
#PBIB:2002.3 --- 663.1 Jeugdbeleid --- #A0204A --- Jeugdwerk --- jeugdbeleid --- jeugdwerk --- multiculturele samenleving --- opvoeding --- vergrijzing --- 374.3 --- Beleid --- Ideologieën --- Samenleving --- Toekomstbeeld --- 374.32 --- 362.8 --- Jeugdwerk. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Toekomstvisies --- Handboeken --- #gsdbP --- Toekomstvisie
Choose an application
De welzijnssector staat onder druk. Bezuinigingen, decentralisering van overheidstaken en een gebrekkige oriëntatie op de burger nopen tot herbezinning. In dit boek verkennen Nico de Boer en Jos van der Lans in opdracht van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling de toekomst van de welzijnssector. Ze pleiten voor meer ruimte voor burgers en een beperkte (maar cruciale) rol voor de overheid. Op basis van interviews met een twintigtal deskundigen leggen de auteurs dilemma's en pijnpunten bloot, maar ook keuzemogelijkheden en perspectieven
welzijnswerk --- 660 Welzijn --- welzijnsinstellingen --- sociaal werk --- ebookssh149.jpg --- Sociale welzijnszorg ; Nederland --- E-books --- Sociaal werk --- Nederland --- Welzijnszorg --- Toekomstvisies --- Sociaal werk (beroep) --- Zorg- en welzijnssector --- Toekomstvisie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|