Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze publicatie is bedoeld voor educatieve trainers of organisaties die willen starten met STE(A)M en maak-activiteiten. In dit boekje vind je tips voor ieder individu om haar/zijn eigen weg te laten vinden in de eigen persoonlijke ontwikkeling als begeleider. Durven maken, is moedig het onbekende omarmen. Niet bang zijn om te leren door uitdagingen aan te gaan, creatief problemen op te lossen en hardnekkig succes na te streven; niet weten hoe of waarom iets werkt, maar nieuwsgierig en gemotiveerd zijn om erachter te komen. Dit geldt ook voor begeleiders. Begeleiders zijn durvers die ook leren door te falen en telkens opnieuw te proberen.
STEM --- Probleemoplossend denken --- STEAM --- Didactic strategies --- Didactics of technology --- Primary education --- Secondary education --- probleemoplossend denken --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- STEAM (Science Technology Engineering Arts Mathematics) --- techniek
Choose an application
Wist je dat elk atoom in je lichaam onderdeel is geweest van miljoenen andere organismen en dat het vrijwel zeker door verschillende sterren- en zonnestelsels is gekomen voordat het een deel van jou werd? Dat er in een normaal persoon zoals jij genoeg potentiële energie zit om je met de kracht van enkele waterstofbommen te laten ontploffen? Waar komt de wereld vandaan? Hoe lang is de mens op de aarde? Hoe groot is het heelal? Met hetzelfde enthousiasme waarmee Bill Bryson zijn volwassen lezers meenam op een avontuurlijke reis door het leven, kunnen nu ook jonge lezers de geschiedenis volgen, van de oerknal tot het ontstaan van de mens en verder. Aan de hand van een grote verzameling foto's, cartoons, schilderijen en computerbeelden maakt Bryson de grote wereld van de wetenschap op een speelse manier duidelijk. Daarnaast brengt hij de meest geniale, geobsedeerde en excentrieke wetenschappers in beeld. Dit maakt **Een heel kleine geschiedenis van bijna alles** tot een onmisbaar standaardwerk voor de nieuwsgierige jonge lezer en voor iedereen die op een speelse, eenvoudige manier de geschiedenis van bijna alles wil leren kennen.
Didactics of sciences --- Cosmology --- Geology. Earth sciences --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- AVI plus (doelgroep) --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- evolutieleer --- Natuurwetenschappen --- Science --- Popular works
Choose an application
Hoe maak je iedereen knettergek met een ballon? Kun je de kleur van een bloem veranderen? Zo'n 34 eenvoudige proefjes worden stap-voor-stap uitgelegd, waardoor je van alles ontdekt over temperatuur, druk en beweging. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Choose an application
didactiek --- natuurkunde --- Didactics of secundary education --- didactische werkvormen --- fysica --- Didactics of physics --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- Fysica --- Didactiek --- Wetenschappen --- Wetenschap --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Vanaf nu geen blabla meer, maar vooral veel doen. Daar staat onze nieuwe methode DOEZO voor. Bij het schrijfproces zijn we gestart vanuit de eindtermen. We doen steeds een leerplancheck op basis van wat we van de koepels ontvangen. We zitten mooi op schema, maar maken in het voorjaar nog aanpassingen indien nodig. Zo kan jij gerust zijn dat DOEZO volledig conform is met het nieuwe leerplan.
Choose an application
Cubetto is the friendly wooden robot that will teach your child the basics of computer programming through adventure and hands on play. Montessori approved, LOGO Turtle inspired.Cubetto is made of tactile and hard-wearing wood. He's your child's guide into the world of coding. Screenless, friendly and ready to play.Coding Blocks: A coding language you can touch and manipulate like LEGO®. Each block is an action. Combine them to create programs.Control Board: Place the blocks on the board to tell Cubetto where to go. Hit the blue button and Cubetto executes your very first program.Bron: https://www.primotoys.com/
Programmeertaal --- Informatica --- Programmeren --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Ruimtelijk inzicht --- 21st century skills --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Computationeel denken --- Kind
Choose an application
Net als het eerste boek 'Leren programmeren met Lego Mindstorms' is dit vervolgdeel opgebouwd op een manier dat alle leerlingen er (begeleid) zelfstandig mee kunnen werken. Anders dan in het eerste boek krijgen de leerlingen nu technische probleemstellingen voorgeschoteld waarbij concreet ook wiskunde en wetenschappen aan te pas komen. Meer leren met Lego Mindstorms staat dus niet alleen voor meer leren programmeren, maar ook voor meer STEM.
487 --- technologische opvoeding --- programmeren --- STEM --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- science, technology, engineering, maths --- Schoolbooks - Didactic material --- Techniek --- 487.1 --- Programmeren --- Technologische opvoeding; algemeen --- 476.6 --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de technologie --- STEM (science,technology,engineering,mathematics)
Choose an application
An analysis of the intersection of science and music in nineteenth-century Germany: how music provided physicists with a venue for experiments as well as a cultural resource, and how physics assisted musicians in their art and musical instrument makers in.
Music --- Acoustics and physics --- Philosophy and aesthetics. --- Germany --- Intellectual life --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- SCIENCE, TECHNOLOGY & SOCIETY/General --- SCIENCE, TECHNOLOGY & SOCIETY/History of Science --- ARTS/Music & Sound Studies --- New German school (Group of composers) --- Duitsland
Choose an application
Kinderen zijn van nature uit bewegers. Vanuit een grote verwondering en gedreven door hun exploratie-en bewegingsdrang onderzoeken en ontdekken ze de wereld. School in beweging wil iedereen die met kinderen werkt inspireren om beweging een belangrijke plaats te geven binnen de ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de onderwijspraktijk, maar ook uit de thuiscontext, wordt nagegaan hoe beweging kan bijdragen tot een duurzame en krachtige leer- en leefomgeving voor jonge kinderen.
PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- bewegingsactivering --- leeromgevingen --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsintegratie --- 477.8 --- 456.78 --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding. --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Onderzoek Ahs --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- onderwijspraktijk --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- expressie --- socio-emotionele ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingstherapie ; kinderen --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- kleuteronderwijs
Choose an application
Manufacturing technologies --- spelen --- wind --- water --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Kinderen --- STEAM (Science Technology Engineering Arts Mathematics) --- knutselen --- Knutselen --- Knutselen met verschillende materialen --- Knutselen met wegwerpmaterialen --- Water ; knutselen --- Wind ; knutselen --- water : knutselen
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|