Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
bedrijfsvoorheffing --- vrijstellingen fiscaal --- precompte professionnel --- exonérations fiscal
Choose an application
Als er al een onderwijssector aangegeven moet worden die het woord `innovatief' zeer serieus neemt, dan is dat het beroepsonderwijs in zijn volle breedte en lengte. Van praktijkonderwijs tot en met het hoger beroepsonderwijs is men intensief bezig met de vernieuwingen die deze onderwijssector nog attractiever, zinvoller en uitdagender maken. Het Fontys Centrum Beroepsonderwijs draagt hier ook aan bij in de vorm van op maat afgestemde ondersteuning aan schoolontwikkelingen, competente opleidingen van docenten, participatie in nieuwe ontwikkelingen en flankerend onderzoek. Niet voor niets kent het boek de ondertitel: een staalkaart van activiteiten. Deze bundel is hiervan een weergave en Iaat zien hoe begrippen als schoolloopbaan-begeleiding, didactische vernieuwing, leerlingenzorg, competentiegericht leren en de ontwikkelingen die in de lerarenopleidingen plaats vinden, stap voor stap herkenbaar worden voor allen die hierbij betrokken willen zijn.
Choose an application
Dit boek gaat over beroepsgeheim, het opslaan en verwerken van persoonsgegevens, medische informatie, het uitwisselen van informatie tussen collega’s en voorzieningen, of met leidinggevenden, met ouders en minderjarigen, bij mishandeling en misbruik, en met politie en justitie. Ook de impact van sociale media, e-Health en recente methodieken als casemanagement worden besproken. Gezien de recente evolutie kon een luik over terrorisme en de recente wetgeving daarrond niet ontbreken. Het boek biedt een overzicht van de bijbehorende wettelijke en deontologische kaders.Centraal in dit boek staan praktijk en reflectie. Niet alleen wordt elk thema door de auteur vanuit een ethisch kader doorgelicht, maar telkens wordt het getoetst aan concrete casussen waarmee de praktijkwerker dagelijks geconfronteerd wordt. Van elk wettelijk of deontologisch kader wordt nagegaan wat het belang ervan is voor de concrete begeleiding en samenwerking met cliënten en collega’s. Workshops bieden de lezer de kans om individueel of in groep (bijvoorbeeld een team of een klas) over de thema’s te reflecteren. Aan de hand van casussen en reflectievragen en -oefeningen krijgt de lezer de kans om gefundeerde persoonlijke standpunten in te nemen bij de ethische dilemma’s in concrete situaties.Het boek is van toepassing op de hele welzijnszorg, en in het bijzonder op het ortho- en sociaalagogisch werkveld: personen met een beperking, bijzondere jeugdzorg, maatschappelijk werk, psychiatrie, gezinshulp, ouderenzorg, kleurrijke en grijze zones etc. Zowel residentiële als ambulante hulpverlening komen aan bod. 1. Tijdgeest en context - 2. Privacy - 3. Beroepsgeheim - 4. Persoonsgegevens - 5. Medische informatie - 6. Cliënt - 7. Minderjarige - 8. Mishandeling - 9. Sociale media - 10. Informatie binnen een organisatie/voorziening - 11. Uitwisseling tussen organisaties/voorzieningen - 12. Justitie, politie en terrorisme - 13. Een virtuele cliënt ? - Bibliografie
terrorisme --- privacy --- beroepsgeheim --- gezondheidsrecht --- sociaal werk --- Orthopedagogics --- deontologie --- cliëntenrechten --- Professional ethics. Deontology --- orthopedagogiek --- Sociology of social care --- Medical law --- minderjarigen --- kindermishandeling --- welzijnswerkers, beroepsethiek --- Welzijnszorg --- beroepsethiek --- Sociaal werk --- Maatschappelijk werk --- 364.026 --- 361.05 --- Beroepsethiek --- Maatschappelijk werk ; ethiek --- PXL-Healthcare 2019 --- Secret professionnel --- Secret médical --- Déontologie médicale --- Dossiers médicaux --- Protection de l'information (informatique) --- Accès --- Contrôle --- Droit --- Informatie --- Beroepsgeheim --- Casemanagement --- Reflectie --- Sociale welzijnszorg --- Beroepsgeheim : Medisch beroepsgeheim --- Strafrecht : Beroepsgeheim --- Secret professionnel : Secret professionnel médical --- Droit pénal : Secret professionnel --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Zorg- en welzijnssector --- Sociaal werk (beroep) --- Contrôle. --- Belgique
Choose an application
Competency-based education --- College teaching --- Career education --- Professional education --- Education basée sur la compétence --- Enseignement universitaire --- Préparation à une carrière --- Enseignement professionnel --- Education basée sur la compétence --- Préparation à une carrière
Choose an application
Building on the concepts of professional competence that he introduced in his classic The Reflective Practitioner, Schon offers an approach for educating professional in all areas that will prepare them to handle the complex and unpredictable problems of actual practice with confidence, skill, and care.
Sociology of knowledge --- Didactics of philosophy --- Teacher education. Teacher's profession --- Professional ethics. Deontology --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Professional education. --- College teaching. --- Experiential learning. --- Educational innovations. --- Enseignement professionnel --- Enseignement universitaire --- Apprentissage expérentiel --- Enseignement --- Innovations --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Apprentissage expérientiel. --- Enseignement professionnel. --- Innovations. --- Apprentissage expérentiel --- College teaching --- Educational innovations --- Experiential learning --- Professional education --- 37 --- 65 --- architectuur --- architectuuronderwijs --- bedrijfswetenschappen --- ingenieurswetenschappen --- management --- onderwijs --- planning --- stedenbouw --- 373.67 --- 378 --- Education, Professional --- Experience-based learning --- Learning, Experiential --- Education --- Innovations, Educational --- Technological change in education --- University teaching --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderwijs --- Technological innovations --- Career education --- Education, Higher --- Technical education --- Experience --- Learning --- Active learning --- Educational planning --- Educational change --- Educational technology --- Teaching --- Experimental methods
Choose an application
Personnel management --- Arbeidsgeneeskunde --- Arbeidsstress --- Geneeskunde [Arbeids] --- Industrial medicine --- Job stress --- Medicine [Industrial ] --- Medicine [Occupational ] --- Médecine du travail --- Occupational medicine --- Occupational stress --- On-the-job stress --- Organizational stress --- Souffrance au travail --- Stress au travail --- Stress d'origine professionnelle --- Stress dû au travail --- Stress lié au travail --- Stress op het werk --- Stress professionnel --- Taakspanning --- Travail [Médecine du ] --- Travail--Stress --- Werk [Stress op het ] --- Werkstress --- Work stress
Choose an application
Een student/cursist kan in een school of opleidingscentrum niet alles leren wat later op de werkvloer zal moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen zichzelf wel vaardigheden aanleren die hen zullen helpen om nieuwe of complexe problemen op te lossen. Even belangrijk als het aanleren van technische aspecten van een beroep is het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden en van een goede werkhouding. Deze vaardigheden moeten bewust worden getraind, en het liefst binnen de technische beroepsaspecten. 'Samen denken in beroep' is zo'n geïntegreerd trainingsprogramma dat leerlingen/cursisten en leerkrachten/opleiders bewust leert omgaan met hun denken, voelen en handelen tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werk. Het trainingsprogramma kan worden toegepast in opleidingscentra, in het beroepsonderwijs en in het buitengewoon onderwijs waar de leerlingen worden voorbereid voor de gewone werkvloer of de beschermde werkplaats. (Bron: covertekst)
Didactics --- beroepsopleiding --- didactiek --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Technical, artistic and vocational education --- Beroepsopleidingen --- Enseignement technique et professionnel --- Formations professionnelles --- Technisch en beroepsonderwijs --- #KVHB:Beroepsonderwijs --- 484.2 --- Beroepsonderwijs --- Trainingsprogramma --- 031976.jpg --- Onderwijsstrategieën --- BSO (beroepssecundair onderwijs). --- Didactics. --- Technical, artistic and vocational education. --- beroepsopleiding. --- didactiek. --- hoger beroepsonderwijs. --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsopleiding --- Leren leren --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Buitengewoon onderwijs --- Opleidingsvorm 2 --- Opleidingsvorm 3
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- European Union --- Vocational education --- Enseignement professionnel --- Evaluation. --- #SBIB:316.334.1O243 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A320 --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Onderwijs en economie --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Education --- Technical education --- Research --- Vocational education - European Union countries. --- Vocational education - European Union countries - Evaluation.
Choose an application
Professional ethics. Deontology --- Law of civil procedure --- beroepsgeheim --- deontologie --- advocatuur --- Belgium --- 347.965 <493> --- 347.965 <493> Advocaten--België --- Advocaten--België --- Lawyers --- Flanders (County) --- Professional ethics --- Ebooks --- E-books --- Belgique --- Droit disciplinaire --- Code judiciaire --- Barreau --- Avocats --- Prérogatives et devoirs des avocats --- Discipline et honoraires des avocats --- Responsabilité civile des avocats --- Secret professionnel
Choose an application
Dit boek gaat over beroepsgeheim, het opslaan en verwerken van persoonsgegevens, medische informatie, het uitwisselen van informatie tussen collega's en voorzieningen, met leidinggevenden, met ouders en minderjarigen, bij kindermishandeling, en met politie en justitie. Ook recente methodieken als cliënt(en)overleg en casemanagement worden besproken. Het boek biedt een overzicht van de bijhorende wettelijke en deontologische kaders.Centraal in dit boek staan praktijk en reflectie. Niet alleen wordt elk thema door de auteur vanuit een ethisch kader doorgelicht, maar telkens wordt het getoetst aan concrete casussen waarmee de praktijkwerker dagelijks geconfronteerd wordt. Van elk wettelijk of deontologisch kader wordt nagegaan wat het belang ervan is voor de concrete begeleiding en samenwerking met cliënten en collega's. Workshops bieden de lezer de kans om individueel of in groep (bijvoorbeeld een team of een klas) over de thema's te reflecteren. Aan de hand van casussen en reflectievragen en -oefeningen krijgt de lezer de kans om gefundeerde persoonlijke standpunten in te nemen bij de ethische dilemma's in concrete situaties.Hoewel het een ruimere toepassing kan kennen - bijvoorbeeld bij een algemene ethische vorming ' spitst het boek zich toe op het ortho- en sociaalagogisch werkveld: personen met een beperking, bijzondere jeugdzorg, maatschappelijk werk, psychiatrie, gezinshulp, ouderenzorg, kleurrijke en grijze zones etc. Zowel residentiële als ambulante hulpverlening komt aan bod.www.intersentia.be
privacy --- welzijnsrecht --- beroepsgeheim --- cliënt-hulpverlener relatie --- Professional ethics. Deontology --- strafrechtstoepassingen --- Sociology of social care --- Human rights --- hulpverlening --- Social law. Labour law --- Belgium --- Beroepsethiek --- Beroepsgeheim --- Beroepsmoraal --- Codes de conduite déontologique --- Codes de déontologie --- Codes of ethics --- Codes of professional ethics --- Communications [Confidentional] --- Communications confidentielles --- Confidential communications --- Confidentialité --- Confidentiële informaties --- Conscience professionnelle --- Deontologie --- Deontology --- Déontologie --- Déontologie professionnelle --- Ethical codes --- Ethics [Professional ] --- Morale professionnelle --- Privileged communications (Confidential communications) --- Professional ethics --- Professional responsibilities --- Professional responsibility --- Professions--Aspect moral --- Professions--Déontologie --- Professions--Moral and ethical aspects --- Professions--Secret --- Secret professionnel --- Secrets [Professional] --- Vertrouwelijke informatie --- Violation du secret professionnel --- Éthique professionnelle --- Maatschappelijk werk ; ethiek --- #SBIB:340H10 --- #SBIB:35H52 --- #SBIB:316.334.3M52 --- beroepsethiek --- 321.4 --- rechtspositie --- Sociaal recht, algemeen --- Ethiek van bestuur en beleid --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- 172 --- Opleiding en beroep --- Maatschappelijk werk --- Informatie --- #KVHB:Beroepsgeheim --- #KVHB:Beroepsethiek --- Ethiek --- Medische informatie --- Sociale agogiek --- gezondheidsrecht --- PXL-Social Work 2014
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|