Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:316.334.1O225 --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Accreditation --- Agrément --- Agrément --- Education, Higher --- Universities and colleges --- Enseignement supérieur --- Universités --- Evaluation --- College students --- Higher education --- Education --- Evaluation. --- Postsecondary education --- Science policy
Choose an application
Research on teaching --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Netherlands --- Education, Higher --- -371.012 --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, organisatie --- hoger onderwijs --- kwaliteitscontrole --- kwaliteitszorg --- evaluatie --- pedagogiek : evaluatie --- Evaluatie: hoger onderwijs --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Evaluation --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Education --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.012
Choose an application
School management --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- schoolbeleid --- schoolinspectie --- kwaliteit --- hoger onderwijs --- personeelsbeoordeling --- analyse van organisaties --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- 489.3 --- 371.2 --- 371.1 --- 658.5 --- 378 --- 658.32 --- 65.012 --- Kwaliteitszorg --- hoger onderwijs. --- Education, Higher --- Universities and colleges --- College students --- Postsecondary education --- Aims and objectives --- Evaluation --- Administration --- Education
Choose an application
College teaching --- Education, Higher --- Universities and colleges --- Educational evaluation --- Education --- Enseignement universitaire --- Enseignement supérieur --- Universités --- Evaluation en éducation --- Evaluation --- -College teaching --- -University teaching --- Teaching --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- -Evaluation --- Enseignement supérieur --- Universités --- Evaluation en éducation --- University teaching --- College teaching - Evaluation --- Education, Higher - Evaluation
Choose an application
This book provides a thorough international investigation of tertiary education policy across its many facets – governance, funding, quality assurance, equity, research and innovation, academic career, links to the labour market and internationalisation. It presents an analysis of the trends and developments in tertiary education; a synthesis of research-based evidence on the impact of tertiary-education policies; innovative and successful policies and practices that countries have implemented; and tertiary-education policy options. The report draws on the results of a major OECD review of tertiary education policy – the OECD Thematic Review of Tertiary Education -- conducted over the 2004-08 period in collaboration with 24 countries around the world. “The new ‘bible’ of Post-secondary education.” -Paul Cappon, President of the Canadian Council on Learning “An exceptionally useful and interesting review.” -Tom Boland, Chief Executive, Higher Education Authority of Ireland “The reference text for the future debate on tertiary education.” -José Joaquín Brunner, Professor and Director, Centre for Comparative Education Policies, University of Diego Portales, Chile
Education, Higher -- Evaluation. --- Education, Higher -- International cooperation. --- Higher education and state. --- Education, Higher --- Higher education and state --- Education --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- International cooperation --- Evaluation --- Evaluation. --- International cooperation. --- Postsecondary education --- Post high school education --- Post-secondary education --- Tertiary education --- Enseignement supérieur --- Coopération internationale --- Educación superior
Choose an application
Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)
onderwijsbeleid --- School management --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 780 Hoger onderwijs --- Bouw 69 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- hoger onderwijs --- overgang secundair-hoger onderwijs --- 489.32 --- 489.51 --- Deeltijds leren --- HBO --- Onderwijs voor sociale promotie --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Tertiair onderwijs --- deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs sociale promotie --- tertiair onderwijs --- volwassenenvorming --- Beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- 489.1 --- hoger onderwijs (gez) --- 489.12 --- Hoger beroepsonderwijs --- 101156.jpg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- België --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vlaanderen --- algemeen --- Vlaanderen. --- algemeen. --- Postsecondary education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Adult education --- Hoger beroepsonderwijs 5 (Vlaanderen)
Choose an application
This book brings international perspectives to bear on thinking about and through transdisciplinarity on professional development and education. The scope of the book ranges from the idea of transdisciplinarity and its applications in professional practice to considerations of pedagogy and transdisciplinary research. A distinctive feature of the book is its consideration of key issues and concepts in the context of the lived experience of transdisciplinarity. The book effectively demonstrates how a transdisciplinary lens on the world can open one’s eyes to multiple realities and thus suggests how we might better understand the complexities and contradictions of our world. Indeed the chapters carry transdisciplinarity into new fields, on fresh grounds and even move into a post-disciplinary phase. Although transdisciplinarity can be traced back to the early 1970s, it has often been at the margins, and is highly contested as an approach to knowledge creation within academia, and has yet to make a major impact outside the confines of the university. Instead, knowledge creation, recognition and use have been usually been approached from the structured certainty of subject disciplinary knowledge. This book studies higher education and professional identity from the premise that disciplinarity and transdisciplinarity are complementary aspects of a single, more complex whole: routine scholarly work. Can transdisciplinary be taught and if so, how can it be applied to professional practice? The answers assembled here come from a variety of professional backgrounds. Based on insightful personal experience they offer reflective advice on integrating transdisciplinarity into teaching, research and the workplace. In reconceptualizing the practice of transdisciplinarity the book becomes a bold guide to confront the messiness of real world problems. Helga Nowotny, Former ERC President.
Education. --- Professional & Vocational Education. --- Educational Philosophy. --- Higher Education. --- Lifelong Learning/Adult Education. --- Education, Higher. --- Education --- Adult education. --- Enseignement supérieur --- Education des adultes --- Philosophy. --- Philosophie --- Interdisciplinary research. --- Social Sciences --- Education, Special Topics --- Interdisciplinary approach in education. --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Higher education. --- Lifelong learning. --- Curriculum planning --- Holistic education --- Adults, Education of --- Education of adults --- Continuing education --- Open learning --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Professional education. --- Vocational education. --- Education—Philosophy. --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Technical education --- Education, Professional --- Career education --- Education, Higher --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Adult education
Choose an application
Now, more than ever, higher education faces the challenge of educating students to see beyond the limits of their own discipline and to come up with innovative integrated solutions to our contemporary problems. Designing Interdisciplinary Education serves as a foothold for interdisciplinary initiatives in higher education, whether it be programmes, minors, courses or extra-curricular activities. It offers accessible guidance and practical advice for university teachers and curriculum leaders who aim to develop, implement and sustain a successful interdisciplinary approach to their teaching at the classroom, course or programme level. The book 'how to' approach addresses several important topics such as formulating and assessing interdisciplinary learning outcomes, embedding integration in the programme design, the features of an interdisciplinary teacher, interdisciplinary teaching in practice, and didactic methods that nurture interdisciplinary understanding. This handbook incorporates numerous case studies, key advices, and exercises from a variety of interdisciplinary programmes in diverse countries. The ideas elaborated in this handbook are based on the theories and practices used at the I0nstitute for Interdisciplinary Studies, the University of Amsterdam's knowledge centre for interdisciplinary learning and teaching.
Interdisciplinary approach in education. --- Education, Higher. --- College teaching. --- didactiek --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Interdisciplinary approach in education --- Education, Higher --- College teaching --- University teaching --- College students --- Higher education --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Education --- E-books --- Teaching --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Curriculum planning --- Holistic education --- Didactics of higher education --- PERFORMING ARTS --- EDUCATION --- Core curriculum --- Courses of study --- Curricula (Courses of study) --- Curriculums (Courses of study) --- Schools --- Study, Courses of --- Instructional systems --- Show business --- Arts --- Performance art --- Film & Video --- History & Criticism. --- Curricula. --- Curricula --- Teaching, learning, education, interdisciplinary, curriculum development, course development. --- Interdisciplinarité en éducation. --- Enseignement supérieur. --- higher education. --- Wetenschappelijk onderwijs. --- Interdisciplinair onderwijs. --- Social Sciences and Humanities. Education -- Educational Research.
Choose an application
Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- hoger onderwijs --- examens --- PXL-Tech 2018 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Toetsen --- Toetsinstrumenten --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Education. --- Teaching. --- Teaching and Teacher Education. --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- PXL-Ebooks --- Normen --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs. --- Examen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Toets --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In 1994 werd niet enkel de structuur van de hogescholen in Vlaanderen veranderd. Tevens werden de 164 hogescholen die in dat jaar nog bestonden, aangezet tot fusies. Dit proces werd niet in één stap bereikt. Ook na de eerste fusiegolf werden tussen sommige hogescholen nog fusies doorgevoerd. Het is dus belangrijk om een beeld te krijgen van de problemen die zich kunnen voordoen tijdens een fusie en te weten hoe docenten en beleidsvoerders op deze problemen reageren.In dit boek wordt onderzocht hoe beleidsvoerders en docenten in hogescholen de fusie beleefd hebben en hoe zij met de problemen die zij daarbij ontmoetten, omgingen.Dit onderzoek ligt in het verlengde van het onderzoek Bestuur en medezeggenschap in Vlaamse Hogescholen dat vorig jaar gepubliceerd werdHet besteedt wel meer aandacht aan de zorgen van de docenten bij dit proces.
Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Engels --- h.o. --- Education, Higher --- Lerarenopleiding --- Niet-universitair hoger onderwijs. --- Onderwijsbeleid --- Algemeen. --- Niet-universitair hoger onderwijs --- Vlaanderen. --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- anno 1990-1999 --- Flanders --- High schools --- Flanders (Belgium) --- Fusion --- hoger onderwijs buiten de universiteit --- 489.32 --- Fusies --- Hoger onderwijs --- Vlaanderen --- 032164.jpg --- fusie van organisaties --- Hogescholen --- onderwijshervormingen --- onderwijsorganisatie --- 378 --- hoger onderwijs --- hogescholen --- onderwijspolitiek --- Onderzoek --- Organisatie --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O222 --- #SBIB:316.334.1O223 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 378 <493-17> --- 378.6 --- 780 Hoger onderwijs --- #A0305A --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.6 Interuniversitaire instituten --(algemeen) --- Interuniversitaire instituten --(algemeen) --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- 65.012 --- 371.1 --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: plaatselijk --- Geplande onderwijsverandering --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Education --- Onderwijs --- Management --- Medezeggenschap --- Hogeschool --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|