Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (20)

Arteveldehogeschool (18)

UCLL (16)

Odisee (15)

Thomas More Kempen (12)

KDG (11)

UAntwerpen (11)

UGent (11)

VIVES (11)

KU Leuven (10)

More...

Resource type

book (20)

audio (1)


Language

Dutch (17)

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2011 (2)

2009 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw
Authors: --- ---
ISBN: 9789046901540 Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)


Book
Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering : naar een cultuuromslag in de taalles
Author:
ISBN: 9044115324 9789044115321 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw: kerndoelen in de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9062834337 Year: 2004 Publisher: Bussem Coutinho

A training course for TEFL
Authors: --- ---
ISBN: 0194327108 9780194327107 Year: 1983 Publisher: Oxford: Oxford university press,


Book
Gewikt en gewogen : evaluatie van communicatieve vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9044110764 Year: 2000 Volume: 3 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)


Book
Onderzoekscompetent in de klas : praktische gids voor de moderne en klassieke talen in het secundair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789038224589 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)


Book
Tijd voor Taal : taal 4A : taalboek
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9030638443 Year: 2005 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie


Book
Tijd voor Taal : taal 4A : werkschrift
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9030635657 Year: 2005 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie


Book
Tijd voor Taal : taal 4A : handleiding
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9030640766 Year: 2006 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by