Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)
Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Leerplannen. --- 485.2 --- 100744.jpg --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Leerdoelen --- Evaluatie --- Basisvorming --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Leerdoel --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
didactiek --- taal --- talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- Leerdoelen --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Vreemde talenonderwijs
Choose an application
English language --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Foreign speakers. --- Didactics of English --- SO (secundair onderwijs) --- Germanic languages --- Study and teaching&delete& --- Didactiek --- Engels --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Moderne vreemde talen --- English language - Study and teaching - Foreign speakers
Choose an application
In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)
talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- communicatievaardigheden --- 82.085 --- 800.7 --- #GSDBP --- #A0312A --- 700 Pedagogie --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Vreemde talen; onderwijs --- 050933.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Evaluatie --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- #A0312A. --- #GSDBP. --- 475.3. --- 700 Pedagogie. --- Vreemde talen; onderwijs. --- communicatievaardigheden. --- vreemdetalenonderwijs. --- Taalonderwijs. Taalverwerving. --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst. --- Taalonderwijs --- Communicatie
Choose an application
Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)
onderzoeksvaardigheden --- moderne talen --- klasieke talen --- secundair onderwijs --- 485.2 --- Didactics of secundary education --- competenties --- wetenschappelijk onderzoek --- linguïstiek --- PXL-Education 2016 --- didactische werkvormen --- talenonderwijs --- Moderne vreemde talen --- Lerarenopleiding --- Nederlands --- Frans --- Engels --- 371 --- Onderzoeksvaardigheden --- Klassieke talen --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Onderzoeksvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie
Nederlands --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Talenten --- Dialecten --- Moderne vreemde talen --- Emoties --- Creatief schrijven --- Huisdieren --- Computers --- Voeding --- Poëzie --- Talent --- Dialect --- Emotie --- Huisdier --- Computer --- Duits --- België --- China --- Taalgebruik --- Therapie --- Gezondheid --- Limburg (Belgische provincie) --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Drank
Choose an application
Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Talenten --- Dialecten --- Moderne vreemde talen --- Emoties --- Creatief schrijven --- Huisdieren --- Computers --- Voeding --- Poëzie --- Talent --- Dialect --- Emotie --- Huisdier --- Computer --- Duits --- België --- China --- Taalgebruik --- Therapie --- Gezondheid --- Limburg (Belgische provincie) --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Drank
Choose an application
PAV --- Engels --- Beroepsonderwijs. --- leerboeken --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Engels ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- MVT (moderne vreemde talen) --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- 485.6 --- 486.8 --- Project algemene vakken --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Beroepssecundair onderwijs
Choose an application
Thema's: 1. Wauw, wat ben ik goed - 2.Taaltje hier, taaltje daar - 3.vroemtuigen - 4.buitenbeentjes - 5.muizenissen en @penstaartjes - 6.smik smak smullen - thema : poëzie
Zeeën --- Horizon --- Havens --- Ontmoetingen --- Jeugdpoëzie --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Talenten --- Dialecten --- Moderne vreemde talen --- Emoties --- Creatief schrijven --- Huisdieren --- Computers --- Voeding --- Poëzie --- Talent --- Dialect --- Emotie --- Huisdier --- Computer --- Duits --- België --- China --- Taalgebruik --- Therapie --- Gezondheid --- Limburg (Belgische provincie) --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Drank
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|