Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Amerikaanse schrijfster heeft zelf Asperger en ze begeleidt lotgenotes. Ze heeft dit boek geschreven op grond van haar ervaringen en van gesprekken met meer dan 35 vrouwen met Asperger. Haar hoofdmotief is dat Asperger niet minder vaak voorkomt bij vrouwen dan bij mannen, maar dat het te weinig wordt gediagnosticeerd omdat het zich anders voordoet. Ze behandelt uitgebreid verschillende aspecten (zoals verbeeldingskracht, overprikkeling, logisch en letterlijk denken, vriendschappen en sociale omgang, woedeaanvallen) en situaties in het leven (zoals school, puberteit, universiteit, werk en carrière, huwelijk). In elk hoofdstuk beschrijft ze het bepaalde aspect of de bepaalde situatie uitvoerig en goed geanalyseerd, met de problemen die Aspergirls daarbij ondervinden. En daaropvolgend geeft ze advies aan de Aspergirl, aan ouders en aan professionals en partners. In elk hoofdstuk zijn korte verhelderende annotaties opgenomen van de vrouwen die ze geïnterviewd heeft. De schrijfster wil bereiken dat Aspergirls afkomen van het stigma dat ze niet volwaardig zijn; dat ze meer inzicht en zelfvertrouwen krijgen en daarmee met meer succes hun zo veel voorkomende depressie zullen bestrijden en dat hulpverleners het syndroom bij vrouwen en meisjes zullen herkennen. © NBD Biblion
Autisme. --- Aspergersyndroom --- Meisjes --- Vrouwen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Syndroom van Asperger --- Meisje --- Vrouw --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie
Choose an application
Na schooltijd speelt een groepje jongens op de speelweide. Ze doen allerlei spannende en avontuurlijke spelletjes. Net wat Pimmi zo graag zou willen. Maar Lu moet niets van meisjes hebben. En hij is de baas... 'Meisjes kunnen niet hard lopen', vindt hij. Gelukkig laat Pimmi zich niet overdonderen. Dankzij Jasper wordt ze in het groepje opgenomen.
Dutch literature --- domineren (themawoord fictie) --- vriendschap (themawoord fictie) --- jeugd (themawoord fictie) --- Vriendschap --- Jongens --- Meisjes --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
adolescentie --- psychologie van het meisje --- 364.4 -053.6 --- 159.987 --- 159.91 --- Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- 364.4 -053.6 Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- probleemoplossend denken --- hulpverlening --- meisjes --- Social welfare methods
Choose an application
Bloei [Flowering]: an anthology of 60 tales from around the world about girls becoming women.
genre-thema"">
Choose an application
95
Liturgy --- History of civilization --- Religious studies --- anno 1900-1999 --- Ritueel --- Rituelen --- rituelen --- 392 ) Rituelen --- dood --- echtscheiding --- feesten --- geboorte --- huwelijk --- jongen-man --- meisje-vrouw --- politieke rituelen --- sociale rituelen --- vieringen --- zwangerschap --- #GGSB: Liturgie --- #GGSB: Symbolen --- #GGSB: Rituelen --- #GBIB:IDGP --- actualiteit --- religieuze symboliek --- secularisering --- samenleving --- #VCV fonds R. van der Linden --- #VCV monografie 1999 --- #gsdb3 --- Liturgie --- Symbolen
Choose an application
De auteurs scheiden waarheid van fictie in het beeld dat de media schetsen van opgroeiende meisjes. Met de komst van de puberteit verandert immers heel wat in het leven van meisjes en tegelijk verliezen ouders op dit moment ook vaak het zicht op hun dochters. Van een 'vriendin' verandert het kind ineens in een raadsel en dat kan leiden tot grote zorgen. Zorgen over de nadruk op uiterlijk, zorgen om het constante geroddel en zorgen over hun seksualiteit. Veel van deze zorgen worden gevoed door de media. Films presenteren de middelbare school als jungle en kranten schrijven gretig over 'nieuwe fenomenen' als breezerseks en bangalijstjes. Dit boek laat zien wat waar is van het beeld dat media over meisjes schetsen en laat de lezer kijken vanuit het perspectief van de meisjes zelf
Age group sociology --- jongerencultuur --- seksualiteit --- gender --- puberteit --- meisjes --- pesten --- 308.4 --- Jeugdcultuur --- Meisjes --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- 305 --- Meisjescultuur --- Beeldvorming --- Dagelijks leven --- Tieners --- Jeugd --- Pubers --- Jeugdculturen --- Media --- Sociologie --- Adolescenten --- Vrouwen --- Cultuursociologie --- Cultuurstudies --- Jeugdsociologie --- Meisje --- Jongere --- Puber --- Adolescent --- Vrouw --- Cultuurstudie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Girls --- Sexuality --- Appearance --- Friendships --- Images of women --- Internet --- Book
Choose an application
Hoe ga je om met een klas vol jongens en meisjes die soms duidelijk van elkaar verschillen? Hoewel diverse onderzoeken elkaar tegenspreken, bieden ze veel aanknopingspunten over de sekseverschillen en over de factoren die een rol spelen bij het creëren van kansengelijkheid of ongelijkheid. Het boek Een klas vol jongens en meisjes geeft een overzicht van uiteenlopende onderzoeken. In dit boek wordt niet één bepaalde theorie aangehouden. Het helpt leraren om hun eigen sensitiviteit te ontwikkelen ten opzichte van de verschillen tussen de jongens en meisjes in de klas. Een klas vol jongens en meisjes biedt een breed repertoire aan 'tips en trucs' over de omgang met jongens en meisjes op een manier die hun recht doet.
432.1 --- 418.1 --- diversiteit --- identiteit --- leerstijlen --- sekseverschillen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Co-educatie --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- 450.4 --- onderwijskunde --- gender --- Bijzondere onderwerpen (Theorethische opvoedkunde) --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Lager onderwijs --- Gender --- Leraren basisonderwijs --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Jongens --- Meisjes --- Sekseverschillen --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Leraar basisonderwijs --- Competentie --- Jongen --- Meisje --- Sekseverschil --- Onderwijsstrategie --- Leerproces --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Twaalf verhalen over de dappere ridster. Op haar fiets racet ze door de stad om anderen te helpen. Niet met spierballen, maar met moed en verstand. Ze brengt de verliefde bakker en fietsenmaker bij elkaar, helpt een gepest meisje en brengt een ontsnapte leeuw terug. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 jaar. (bron: bibliotheek.be)Avonturen van de dappere ridster is een bundel vol spannende en grappige verhalen over een heldhaftig meisje dat ontsnapte leeuwen terugbrengt naar de dierentuin, tasjesdieven in de kraag vat, bakkers uit bomen haalt en loslopende beelden terug op hun sokkel zet. (bron: flaptekst)Saskia KalterDe ridster is dapper, heldhaftig en slim. Vroeger al: onverschrokken en koppig kwam ze op voor anderen. Snel was duidelijk dat er voor haar een bijzondere toekomst in het verschiet lag, als de dapperste ridster van het land. Ze begeleidt een leeuw terug naar de dierentuin, brengt de verliefde bakker en fietsenmaker bij elkaar, en helpt een gepest meisje. Haar kracht zit in haar onbevangen moed en het feit dat ze geen blad voor de mond neemt: 'De ridster steeg van haar fiets en tufte op de grond. (...) "Eerst praten, dan schieten, wanneer léren jullie dat nou eens!?"'. Een sterke vrouwelijke hoofdpersoon, diverse personages, de (mannelijke) bakker die verliefd is op Abdul de fietsenmaker: in dit boek is het allemaal zó gewoon, dat je er amper bij stilstaat hoe verfrissend het is. Praagman tekende de ridster als een meisje van nu, met een aansluitend zilveren uniform en een hippe blauwe fiets. Met wapperende haren fietst ze door de stad, op weg naar een volgend avontuur. Een ijzersterke bundel vol spannende verhalen over een dapper meisje dat haar verstand en moed gebruikt om anderen te helpen, met vanzelfsprekend diverse personages en subtiele positieve boodschappen. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 jaar.© NBD Biblion
Ridders --- Meisjes --- Gender --- Helden --- Kortverhalen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Voorleesverhalen --- Verhalenbundels --- Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- jeugdliteratuur --- ridders --- diversiteit --- gender --- Dapper zijn --- Slim zijn --- Fietsen --- Ridder --- Meisje --- Held --- Kortverhaal --- Voorleesverhaal --- Examen --- Rijbewijs --- Dapper zijn. --- Meisjes. --- Ridders. --- Fietsen (werkwoord)
Choose an application
Startactiviteit: ra, ra wie ben ik? - Mijn familie - Mijn lichaam groeit - Mijn zintuigen - Iedereen is anders: hoe anders ben ik? - Wie denk je dat ik ben? (over uiterlijk, lichaamstaal en vooroordelen) - Jongen of meisje, maakt het verschil? - Wat ik voel: poëzie - Wat ik voel: muziek - Wat ikvoel: beeldende kunst - Slotactiviteit en nabespreking.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- culturen (mensen) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Baby's --- Emoties(Gevoelens) --- Familie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lager onderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Schoolboeken --- Sekseverschillen --- Zintuigen --- 3e graad l.o. --- Handboek/cursus --- familie --- gevoelen --- handboek --- identiteitskaart --- ik --- jongen-meisje --- levenslijn --- pesten --- stamboom --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- Gezondheidseducatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongens --- Meisjes --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|