Listing 1 - 10 of 108 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Mark Lewis : location photographs.
Authors: --- ---
ISBN: 291989353X 9782919893539 Year: 2005 Publisher: Luxembourg : Casino Luxembourg - Forum d'Art Contemporain Luxembourg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mike Kelley.
Authors: --- --- ---
ISBN: 3893224505 9783893224500 Year: 1992 Publisher: Ostfildern Cantz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Catalogue de l'exposition qui s'est tenue à Frankfort en 1992. Installations et performances sont ses pincipaux modes de problèmatisations.

Olafur Eliasson : Your Lighthouse : works with light 1991-2004.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 3775714413 9783775714419 Year: 2004 Publisher: Ostfildern-Ruit Wolfsburg : Hatje Cantz Verlag Ostfildern-Ruit Kunstmuseum Wolfsburg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In his installations, Olafur Eliasson, the Danish-Icelandic artist focuses on the factors that influence human perception in the age of technology--an approach that is more timely today than ever before. In an era in which our relationship to the world around us is shaped by the mediatization of human perception and our awareness of fundamental environmental loss, the juxtaposition of the natural and the artificial in Eliasson's art compels us to reassess our notions about the authentic experience of nature. Works concerned with the phenomenon of light play an important role within his oeuvre, and they are the subject of this publication. Featuring an index of the 138 light and mirror installations completed between 1991 and 2004, this splendidly illustrated volume describes all of the essential aspects of this complex work.


Book
Jean-Georges Massart : Poussière, 1997-2007 : tentoonstelling, Asse, Galerij De Ziener, 17 augustus - 14 september 2008
Authors: ---
ISBN: 9789081227421 9081227424 Year: 2008 Publisher: Asse Galerij De Ziener

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Catalogue permettant de découvrir l'oeuvre de l'artiste J. G. Massart entre 1977 et 2007.


Book
The refusal of time : William Kentridge
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782365110075 236511007X Year: 2012 Publisher: Paris : Barral,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’installation-spectacle intitulée The Refusal of Time de l’artiste Sud-Africain William Kentridge est née de la rencontre avec le compositeur Philip Miller et d’une série d’échanges avec l’historien des sciences Peter Galison. The Refusal of Time mêle musique, lecture, danse, chants, vidéos, dessins, performance et met en scène les interrogations de Kentridge sur la notion de temps. Faisant écho à cette performance théâtrale en perpétuelle évolution, l’ouvrage est une mise en abîme : il présente à la fois des moments forts du spectacle, des dessins spécialement réalisés par l’artiste pour le livre, de nombreux croquis et carnets d’études, l’ensemble des textes lus lors de la représentation, ainsi que des entretiens avec Peter Galison et des images du workshop. Scrapbook de The Refusal of Time, ce livre d’artiste s’appréhende tel un work in progress, immergeant le lecteur au cœur du processus créatif de William Kentridge


Book
Svetlana & Igor Kopystiansky : Double fiction - Fiction double.
Authors: ---
ISBN: 9782840663744 2840663740 Year: 2010 Publisher: Saint-Etienne : Les Presses du Réel Dijon Musée d'Art Moderne de Saint-Etienne Métropole,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les oeuvres et installations vidéo emblématiques du duo, avec des contributions de Philippe-Alain Michaud, de John G. Hanhardt et une biographie complète. This catalogue presents the emblematic videos and recent works by the duo, with contributions by Philippe-Alain Michaud (Chief Curator for the films at the Mnam Centre Pompidou) and John G. Hanhardt (Senior Curator for Media Arts, Smithsonian American Art Museum), as well as a complete biography. Published on the occasion of the exhibition at musée d'art moderne de Saint-Etienne, from February to April 2010. Igor and Svetlana Kopystiansky (born respectively 1954 and 1950) live and work in New York since 1988. They have participated in many Biennales: Venice (1988), Sydney (1992), Sao Paulo (1994), Istanbul (1995), Lyon (1997), Liverpool (1999), as well as Sculpture Project, Munster (1997) and Documenta 11 (2002), among others. Their works are presented in the following collections: MoMA, Whitney Museum of American Art and Metropolitan Museum, New York, Art Institute of Chicago, Museum of Fine Arts, Houston, Smithsonian American Art Museum, Washington D.C., J.V. Zimmerli Museum of Art, New Brunswick, Tate Modern, London, Centre Pompidou, Paris, Musée d'Art Moderne de Saint-Etienne Métropole, Art Gallery of New South Wales, Sydney, Folkwang Museum in Essen, Ludwig Forum for International Art, Aachen, Museum für Moderne Kunst, Berlin, Museum für Moderne Kunst and Deutsche Bank collection, Frankfurt am Main, Museum of Modern Art, Vienna, Centre for Contemporary Art Luigi Pecci, Prato, Makao Museum, Beijing


Book
Experimental jetset : full scale false scale
Author:
ISBN: 9789492811677 9492811677 Year: 2019 Volume: 375 Publisher: Amsterdam Roma Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Four years after 'Statement and Counter-Statement' (2015), Experimental Jetset returns with their second paperback for Roma Publications. Whereas the previous publication had a more overall monographic scope, 'Full Scale False Scale' focuses on a single project: the large, site-specific installation that the studio recently created for the Museum of Modern Art in New York, commissioned to coincide with the museum’s reopening in October 2019. Part reader, part collage, the book forms a subjective archive of research material, just as constructed as the installation itself – an investigation that took them from esoteric colour theories to dark political alliances, and from modernist diagonals to postmodern arches.

Space, site, intervention : situating installation art.
Author:
ISBN: 081663159X 9780816631599 0816631581 Year: 2000 Publisher: Minneapolis University of Minnesota press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Acconci, Vito ; Andre, Carl ; Asher, Michael ; Barry, Robert ; Broodthaers, Marcel ; Buren, Daniel ; Burr, Tom ; Campbell, Jim ; Campus, Peter ; Coleman, John ; Conner, Bruce ; Cornell, Joseph ; Deleuze, Gilles ; Dion, Mark ; Divola, John ; Duchamp, Marcel ; Riverhead (New York) ; Foster, Hal ; Gamboa Jr., Harry ; Gordon, Douglas ; Graham, Dan ; Green, Renée ; Guattari, Félix ; Haacke, Hans ; Hall, David ; Finlay, Ian Hamilton ; Hammons, David ; Heizer, Michael ; Hill, Gary ; Holt, Nancy ; Holzer, Jenny ; Jonas, Joan ; Judd, Donald ; Kabakov, Ilya ; Kapoor, Anish ; Kaprow, Allan ; Kienholz, Ed ; Kienholz, Nancy Reddin ; Kosuth, Joseph ; Levine, Les ; LeWitt, Sol ; de Maria, Walter ; Morris, Robert ; Nauman, Bruce ; Oppenheim, Dennis ; Osorio, Pepón ; Owens, Craig ; Paik, Nam June ; Piper, Adrian ; Rousseau, Jean-Jacques ; Serra, Richard ; Serrano, Andres ; Smithson, Robert ; Thater, Diana ; Tinguely, Jean ; Turrell, James ; Warhol, Andy


Book
Loser's paradise
Author:
ISBN: 9789985977835 9985977831 Year: 2007 Publisher: [Tallinn] : Center for Contemporary Arts, Estonia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This elegant volume was made for and distributed at the Estonian pavillion at the 2007 edition of the Venice Biennale. It could not be purchased : it was distributed to members of the press with credentials. It presents 5 of Mäetamm's art projects : bleeding house, sandbox, no title, bear, and family.


Book
Jimmie Durham : rejected stones.
Authors: ---
ISBN: 9782759600847 275960084X Year: 2009 Publisher: Paris : Paris-musées,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'affiche intriguait tous les pavés de Paris : un avion de tourisme écrasé par une énorme pierre. L'avion de tourisme, symbole de liberté et de l'homme moderne se faisant rattraper par Dame Nature de façon inattendue… Ne connaissant ni l'auteur ni le musée, j'ai saisi l'occasion de me rattraper. Jimmie Durham est d'origine cherokee et a concentré son travail autour de la dénonciation de l'impérialisme et de la ségrégation et ce, toujours par un seul biais : la pierre. Ces masses minérales et inertes viennent bousculer l'ordre établi dans nos sociétés occidentales reposant sur le capitalisme. L'exposition retraçait une grande partie de son œuvre. Ainsi l'auteur a conçu une série de destruction de réfrigérateurs par le lancer de pierres : les garde-mangers deviennent des structures cabossées et instables qui nécessitent d'être ligotés pour pouvoir assurer leur fonction première. Egalement une série d'analyse des cicatrices du bois : certains comptent les lignes pour l'âge de l'arbre, Jimmie Durham s'intéresse aux trous. On trouve de ce fait des marques de parasites, de vers, d'oiseaux… mais les plus grosses restent celles des balles de fusils. Balles perdues, balles ayant servi à assassiner des populations ou des animaux ? On ne peut pas le savoir mais l'arbre en a gardé la mémoire. Dans une autre partie de son travail, l'auteur invente des machines curieuses, comparatives, humoristiques : arc de triomphe personnel, bois sculpté par un chien et bois sculpté par une machine, sculptures intrigantes, histoire factuelle d'un champignon… ou encore une machine représentant le déroulement de la vie START-STAR / STOP-TOP et un vœu : I want 2 bee mice elf. La dernière vitrine, assez fascinante, met en scène 32 mini-sculptures en bois accompagnées de 32 pièces de métal : chaque petite pièce de bois sculptée avec soin et habileté contraste fortement avec les pièces de métal juxtaposées qui rappellent des pièges à animaux, des machines de torture, etc… Le reste de ce musée d'Art moderne ne présente pas grand-chose de fascinant mais le peu des belles pièces est de très haute qualité. On retiendra ainsi la fresque de La fée électricité de 600 m2 par Raoul Dufy, la pièce consacrée au mobilier Art Déco sobre mais très bien choisi, quelques tableaux de Marie Laurencin et la présentation de La danse inachevée de Matisse suivie de La danse (achevée). Un musée méconnu qui mérite qu'on y fasse un crochet (si vous prenez la peine d'aller au Palais de Tokyo, vous pouvez bien aller en face) et une exposition intéressante, bien mise en valeur par une scénographie minimale et un parcours libre. http://jamaisdaccord.com/2009/02/10/pierres-rejetees---jimmie-durham-musee-d'art-moderne-de-paris-8510/ (25/08/10)

Listing 1 - 10 of 108 << page
of 11
>>
Sort by