Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Of je nu een beginnende leerkracht bent, een doorgewinterde rot in het vak of een gedreven zij-instromer, één ding staat buiten kijf: klasmanagement is de absolute sleutel tot succesvol lesgeven.Maar laten we eerlijk zijn, klasmanagement is verre van simpel. Het gaat verder dan wat snelle tips en trucs; vooral wanneer je als leerkracht in je eentje voor die klas staat. Dat laatste is dan ook de insteek van dit handboek: we benaderen klasmanagement als een gedeelde verantwoordelijkheid van leerkrachten en de school. Het is een reeks beslissingen die je samen met je collega's neemt, zowel op klas- als op schoolniveau.De kracht van succesvol lesgeven ligt in bewuste keuzes maken - van leerdoelen tot lesmateriaal, van lesmethoden tot evaluatie, en van organisatie tot effectieve interactie. Dit boek helpt je om deze keuzes te maken, rekening houdend met je eigen verwachtingen, de unieke relatie die je hebt met je leerlingen, de communicatie met hun ouders en de individuele behoeften van die leerlingen. En laten we niet vergeten: motivatie speelt hierbij een doorslaggevende rol, iets wat iedere leerkracht zal beamen.Ontdek in dit boek hoe jij je klas tot een stimulerende en inspirerende leeromgeving kunt maken, waar zowel jij als je leerlingen je volle potentieel benutten.https://www.borgerhoff-lamberigts.be/owl-press/shop/boeken/leerkracht-in-actie
Onderwijs --- Leraar --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Leermotivatie --- Probleemgedrag --- Ouderbetrokkenheid --- Social Sciences and Humanities. Education -- Education (General). --- Teacher education. Teacher's profession --- klassenmanagement --- lerarenberoep --- lesgeven
Choose an application
Gebaseerd op Europese richtlijnen, beleidsnota's en recent onderzoek, biedt AI in de klas kant-en-klare lessen en didactische inzichten om met AI in het secundair onderwijs en/of in lerarenopleidingen aan de slag te gaan. Het behandelt de integratie van AI binnen diverse vakgebieden; van kunst over moderne talen tot Tacitus en Oudgriekse epigrafie. Telkens met oog voor de voordelen, maar ook voor de vooroordelen, valkuilen en (gevaren voor de) leerwinst.Ontdek hoe AI ons onderwijs steeds meer beïnvloedt en hoe je deze technologie kunt inzetten om belangrijke competenties te ontwikkelen en beschermen. AI zal de job niet snel overnemen, integendeel, goed geïnformeerde leerkrachten zullen onmisbaar worden in dit nieuwe, spannende AI-tijdperk!https://www.borgerhoff-lamberigts.be/owl-press/shop/boeken/ai-in-de-klas
Social Sciences and Humanities. Education --- Artificiële intelligentie. --- Artificial intelligence. --- Artificial intelligence --- Educational Methods --- Computer Assisted Instruction. --- Educational applications. --- Onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of technology --- Organization theory --- Mass communications --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- toegepaste informatica --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- AI (artificiële intelligentie) --- robots --- Artificiële intelligentie --- Prompt (AI) --- ChatGPT --- Onderwijs --- Onderwijstechnologie --- Impact --- Internet en onderwijs
Choose an application
Now, more than ever, higher education faces the challenge of educating students to see beyond the limits of their own discipline and to come up with innovative integrated solutions to our contemporary problems. Designing Interdisciplinary Education serves as a foothold for interdisciplinary initiatives in higher education, whether it be programmes, minors, courses or extra-curricular activities. It offers accessible guidance and practical advice for university teachers and curriculum leaders who aim to develop, implement and sustain a successful interdisciplinary approach to their teaching at the classroom, course or programme level. The book?s ?how to? approach addresses several important topics such as formulating and assessing interdisciplinary learning outcomes, embedding integration in the programme design, the features of an interdisciplinary teacher, interdisciplinary teaching in practice, and didactic methods that nurture interdisciplinary understanding. This handbook incorporates numerous case studies, key advices, and exercises from a variety of interdisciplinary programmes in diverse countries
Interdisciplinary approach in education. --- Education, Higher. --- College teaching. --- didactiek --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Interdisciplinary approach in education --- Education, Higher --- College teaching --- University teaching --- College students --- Higher education --- Integrated curriculum --- Interdisciplinarity in education --- Interdisciplinary studies --- Education --- E-books --- Teaching --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Curriculum planning --- Holistic education --- Didactics of higher education --- PERFORMING ARTS --- EDUCATION --- Core curriculum --- Courses of study --- Curricula (Courses of study) --- Curriculums (Courses of study) --- Schools --- Study, Courses of --- Instructional systems --- Show business --- Arts --- Performance art --- Film & Video --- History & Criticism. --- Curricula. --- Curricula --- Teaching, learning, education, interdisciplinary, curriculum development, course development. --- Interdisciplinarité en éducation. --- Enseignement supérieur. --- higher education. --- Wetenschappelijk onderwijs. --- Interdisciplinair onderwijs. --- Social Sciences and Humanities. Education -- Educational Research.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|