Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Constitutional history --- -949.2.03 <093> --- Constitutional history, Modern --- Constitutional law --- Constitutions --- History --- Geschiedenis van Nederland:--(1566-1649)--Historische bronnen --- United Provinces of the Netherlands. Staten General --- 949.2.03 <093> Geschiedenis van Nederland:--(1566-1649)--Historische bronnen --- 949.2.03 <093> --- United Provinces of the Netherlands --- Netherlands (United Provinces (1581-1795). --- United Provinces of the Netherlands. --- Netherlands (United Provinces 1581-1795).
Choose an application
78 <093> --- 091:78 --- 091 =927 --- 091 <620> --- 091 <569.4> --- Manuscripts, Arabic --- -Music theory --- -Music --- Musical theory --- Theory of music --- Arabic manuscripts --- Muziek--Historische bronnen --- Handschriften i.v.m. muziek --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Arabisch --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Egypte --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Israël --- Catalogs --- Manuscripts --- -Catalogs --- Theory --- -Muziek--Historische bronnen --- 091 <569.4> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Israël --- 091 <620> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Egypte --- 091 =927 Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Arabisch --- 091:78 Handschriften i.v.m. muziek --- 78 <093> Muziek--Historische bronnen --- -091:78 Handschriften i.v.m. muziek --- Music --- 091 <4> --- 091 <73> --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Europa --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- 091 <73> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA --- 091 <4> Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi--Europa --- Music theory --- Arabic languages --- muziektheorie --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- 78.07 --- 78.33.1 --- Music theory - Manuscripts - Catalogs --- Manuscripts, Arabic - Catalogs --- Musique --- Catalogues collectifs --- Theorie musicale --- Manuscrits arabes --- Manuscrits --- Catalogues --- Sources --- Bibliographie
Choose an application
History of Belgium and Luxembourg --- Grammens, Flor --- Archiefinventarissen --- Grammens, F. --- Inventaires d'archives --- Grammens, Flor, --- Archives --- 949.3.09 <093> --- 930.25 <493 KORTRIJK> --- 949.3.09 --- Academic collection --- #A9207A --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging--Historische bronnen --- Archiefwetenschap. Archivistiek--België--KORTRIJK --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- 930.25 <493 KORTRIJK> Archiefwetenschap. Archivistiek--België--KORTRIJK --- 949.3.09 <093> Geschiedenis van de Vlaamse beweging--Historische bronnen --- Bibliotheek van de Katholieke Universiteit Leuven Campus Kortrijk --- Catalogs --- Grammens (flor) --- Histoire --- Mouvement flamand --- Sources
Choose an application
World history --- #gsdb8 --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- 930.85 --- geschiedenis --- geschiedbronnen --- Geschiedenis --- Middeleeuwen --- Oudheid --- Prehistorie --- 485.53 --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedbronnen --- Didactics of history --- Didactics of secundary education --- Geschiedenis. --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Historische bronnen --- Schoolboeken
Choose an application
In het geschiedenisonderwijs dienen bronnen niet alleen om tot kennis van het verleden te komen. Bronnen verduidelijken evenzeer hoe geschiedenis tot stand komt. Dat is het uitgangspunt van dit toegankelijke theorie- en oefenboek. Het is bijzonder geschikt voor de lerarenopleiding geschiedenis in secundair en voortgezet onderwijs en voor leerkrachten geschiedenis, zowel in Vlaanderen als in Nederland. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk. Hoe kunnen (aanstaande) leerkrachten geschiedenis hun leerlingen daarmee vertrouwd maken? En hoe kunnen ze dat inzicht via bronnen aanscherpen? Rond deze vragen bouwden de auteurs een praktisch bruikbaar opleidingspakket. Het bestaat uit een helder geschreven theoretische onderbouwing van bronnenomgang in geschiedenis. Daaraan is een uitgebreid oefengedeelte gekoppeld, met kant-en-klaar materiaal om tot selectie, contextualisering en bevraging van bronnen te komen. Op die manier is dit boek onmiddellijk toepasbaar in de stage van leerkrachten geschiedenis in opleiding of in de lespraktijk. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk.
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- bronnenstudie --- bronnenkritiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap --- 485.6 --- Geschiedenisonderwijs --- historisch besef --- Historische bronnen --- Geschiedenis : didactiek --- 485.55 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 900.1 --- geschiedenis --- didactiek --- heuristiek --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- onderwijs - handboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- 371.12 --- Didactiek --- Heuristieken --- Geschiedenis --- Lerarenopleiding --- Onderwijs --- Historisch denken --- Historische kritiek --- Bronnenmateriaal --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- PXL-Education 2020 --- didactiek van de geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Historiography.
Choose an application
45-848-0
Historiography --- History --- Study and teaching (Secondary) --- Histoire --- --Enseignement --- --Civilisation --- --Influence --- --Study and teaching (Secondary) --- Didactics of history --- cultuurgeschiedenis --- History as a science --- culturen (mensen) --- geschiedenis --- Belgium --- geschiedenisonderwijs --- geschiedeniswetenschap --- geschiedschrijving --- 456.6 --- Geschiedenisonderwijs --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- didactiek --- onderwijs --- Academic collection --- #gsdb8 --- 930.2 --- #A9411A --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Historical criticism --- Authorship --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Criticism --- #A9503H --- Geschiedschrijving --- Geschiedenis --- Didactiek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- historiografie --- History - Study and teaching (Secondary) - Belgium --- Historiography - Belgium --- Enseignement --- Civilisation --- Influence --- Histoire des civilisations --- Historische bronnen
Choose an application
Kadastrale plannen, leggers en atlassen - Registers van het huisgeld - Ommelopers - Verhoofdingsregisters - Vrij huis, vrij erf - Landcijnzenboeken - Stadscijnzenboeken - Rentenboeken - Cartografie - Mutatieregister
historic preservation --- monumentenzorg --- History of civilization --- Private houses --- Ghent --- Gand --- Gent --- Histoire locale --- Plaatselijke geschiedenis --- Historic preservation --- Archival resources --- Ghent (Belgium) --- Buildings, structures, etc. --- Social life and customs. --- Architecture, histoire --- Bâtiment, histoire --- Cadastre --- Histoire --- Logement, histoire --- Patrimoine architectural --- 930.25 <493 GENT> --- 949.34 GENT <093> --- -Historic preservation --- -#SBIB:316.334.5U10 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:022.AANKOOP --- #VCV monografie 2003 --- #A0201A --- 962 Lokale geschiedenis --- Gent ; huizenonderzoek ; bouwhistorisch onderzoek --- Woningbouw ; Gent ; huizenonderzoek ; bronnen ; evaluatie --- 728.1 --- Woningbouw --- Preservation, Historic --- Preservationism (Historic preservation) --- Cultural property --- Archives --- Information resources --- Archiefwetenschap. Archivistiek--België--GENT --- Geschiedenis van België: provincie Oost-Vlaanderen:--reg./lok.--Historische bronnen--GENT --- Sociologie van stad en platteland: wonen en huisvesting --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Woningbouw ; woonhuizen --- Protection --- -Ghent (Belgium) --- -Buildings, structures, etc --- Social life and customs --- 949.34 GENT <093> Geschiedenis van België: provincie Oost-Vlaanderen:--reg./lok.--Historische bronnen--GENT --- 930.25 <493 GENT> Archiefwetenschap. Archivistiek--België--GENT --- -Gand (Belgium) --- Gent (Belgium) --- Gante (Belgium) --- Buildings, structures, etc --- #SBIB:316.334.5U10 --- Gand (Belgium) --- houses
Choose an application
History --- gemeenten --- History as a science --- Auxiliary sciences of history --- Geschiedenis -- Hulpwetenschappen --- Geschiedenis van de nieuwste tijden --- Geschiedschrijving -- Hulpwetenscha^ppen --- Histoire -- Sciences auxiliaires --- Histoire contemporaine --- Histoire locale --- Historiographie -- Sciences auxiliaires --- Hulpwetenschappen van de geschiedenis --- Plaatselijke geschiedenis --- Sciences auxiliaires de l'histoire --- Sciences historiques --- Historiography. --- Local history --- Bibliografieën. --- Bronnengidsen. --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedschrijving. --- Handboeken en inleidingen. --- 930.2 --- 930.23 --- KADOC (x) --- geschiedenis --- onderzoek --- #VCV monografie 2000 --- #A9501A --- Gemeentegeschiedenis --- Geschiedenis ; plaatselijke ; methodologie --- 93 geschiedenis --- .001.5 onderzoek --- (1-2) gemeenten --- 930.23 Historische kritiek --- Historische kritiek --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Geschiedenis ; methodologie --- #A9503H --- #A9507H --- 930.22 --- 930 --- (493) --- $?$96/08 --- #A9603A --- #KVHA:Hulpwetenschappen; geschiedenis --- #KVHA:Geschiedenis --- 930.22 Bronnenstudie. Oorkondenleer. Diplomatiek --- Bronnenstudie. Oorkondenleer. Diplomatiek --- #A9603H --- #VCV monografie 1999 --- #A9611A --- #A9611H --- $?$95/01 --- #A9401A --- #A9402H --- 902 --- #A9907A --- 902 Archeologie --- Archeologie --- #A9907H --- History of Belgium and Luxembourg --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 931.9 --- Geschiedenis --- Geschiedeniswetenschap --- Methode --- Nieuwste geschiedenis --- Plaatselijk --- Bijzondere onderwerpen --- Commune --- Histoire --- Archéologie --- Handbooks, manuals etc. --- --Méthodologie --- --Histoire locale --- --manuel --- --Historiography. --- Methodology --- Méthodologie --- Bibliography --- Handbooks, manuals, etc. --- Belgium --- Sources --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- --930.2 --- --930.23 --- 910 --- lokale geschiedenis --- historiografie --- iconografie --- cartografie --- industriële archeologie --- archieven --- statistiek --- geschiedenis hulpwetenschappen --- histoire sciences auxiliaires --- Méthodologie --- BELGIQUE --- HISTORIOGRAPHIE --- HISTOIRE --- HISTOIRE LOCALE --- SOURCES --- METHODOLOGIE --- HISTOIRE RELIGIEUSE --- HISTOIRE ECONOMIQUE --- DEMOGRAPHIE HISTORIQUE --- BIBLIOGRAPHIE --- POPULATION --- RECHERCHE --- HISTOIRE CONSTITUTIONNELLE --- METHOLOGIE --- Belgique --- Historiographie --- Methodologie --- Histoire religieuse --- Historische bronnen --- Archieven
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|