Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (6)

Hogeschool Gent (6)

UCLL (4)

KBR (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

FOD/SPF PO (2)

Thomas More Kempen (2)

Vlerick Business School (2)

ACV - CSC (1)

AP (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (5)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2014 (1)

2012 (1)

2011 (3)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Werken met millennials : leidinggeven aan een nieuwe generatie
Author:
ISBN: 9789000368440 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De millennials ? de generatie die werd geboren tussen 1980 en 2000 ? komen in rap tempo de arbeidsmarkt op. Ze worden gezien als ambitieuze krachten die nieuwe oplossingen voor oude problemen weten te vinden. Toch kent deze generatie ook kwetsbaarheden. Omgaan met negatieve feedback is soms een uitdaging en frustratie in het werk ligt op de loer. De grootste uitdaging ligt bij stress: onder jonge werknemers is het aantal burn-outs veel hoger dan bij andere leeftijdsgroepen. Zijn deze millennials nu echt zo anders dan andere generaties? Waarom komen er bij hen zoveel burn-outs voor? En vooral: wat kun je als manager doen om goed leiding te geven aan deze groep? Psycholoog Thijs Launspach legt uit hoe je de millennials waar jij leiding aan geeft in hun kracht zet en voorkomt dat ze opbranden.Bron: https://www.bol.com/nl/f/werken-met-millennials/9200000108382578/?country=BE


Book
Het nieuwe werken volgens generatie Y
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059725584 Year: 2011 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wij zijn opgegroeid met steeds sneller gaande veranderingen: van cd's naar mp3's; van sms naar WhatsApp; van TMF naar YouTube; van Hyves naar Facebook. Een leven zonder internet kunnen wij ons eigenlijk niet meer voorstellen. Wij hechten veel waarde aan vrijheid en zelfontplooiing.Binnenkort bestormen wij de arbeidsmarkt. Men verwacht van ons dat wij niet anders willen dan flexibel werken en gebruikmaken van alle technologieën waar wij mee zijn opgegroeid. We twitteren onszelf minimaal naar een eerste baan en zullen als digitale nomaden van werkplek naar werkplek trekken. Maar willen wij dit wel? En klopt dit toekomstbeeld?


Book
Ygenwijs : generatie Y ontmoet X, pragmaten en babyboomers
Authors: ---
ISBN: 9789047004424 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een nieuwe generatie werkende jongeren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor beroering: ze denken en werken immers anders dan bedrijven gewoon zijn. Het boek laat Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties is ook voor hen belangrijk. Met een open blik spreken ze carrière, echt samenwerken en inspirerend leiderschap. Aart Bontekoning verschaft het theoretische kader, gebaseerd op zijn onderzoek, Marieke Grondstra en haar Y-genoten zorgen voor de verfrissende blik. Dat levert boeiende inzichten en praktische handvatten op, waarmee (HR-)managers en leiders de generatieverschillen in hun eigen organisatie kunnen opsporen, bespreekbaar maken en benutten.Inhoudsopgave1. Generatie Y stelt zich voor2. Nieuwe generaties als cultuurupdates3. Verslag generatierYs - Generatie Y ontmoet de andere generaties4. Samenwerken met alle generaties loont!5. Cultuur en leiderschap6. Ondernemen met inspiratie7. DYkdoorbraken in BV Nederland8. Identiteit - een typische Y-discussie?!9. Werkprincipes voor het benutten van generatiekrachten - Het Nieuwe Samenwerken


Book
De impact van megatrends op uw business
Author:
ISBN: 9789048612109 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit baanbrekend werk geeft Frederic De Meyer via tal van voorbeelden weer hoe grote maatschappelijke tendensen soms een indirecte, onvermoede impact hebben op ondernemingen en sectoren. Het boek geeft niet alleen concrete tips over hoe u deze trends binnen uw eigen onderneming kan analyseren, maar ook hoe u ze kan gebruiken om uw strategie aan te passen, ideeën voor innovatie op te doen, de uitdagingen van uw klanten beter in te schatten en daar met veel succes op in te spelen.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
How cool brands stay hot : branding to generation Y
Authors: ---
ISBN: 9780749462505 9780749462512 0749462515 Year: 2011 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Generation Y (13-29 year olds) are the most marketing savvy and advertising critical generation ever. Three times the size of the previous Generation X, they have a much bigger impact on society and business. But what drives them and how do you develop the right brand strategies to reach this critical generation? How Cool Brands Stay Hot reveals what drives Generation Y and how you can reach them. Based on important new research, it provides insights into the consumer psychology and behaviour of 'the Millennials'. It will help you to re-connect with the new generation of consumers by understanding their likes and dislikes, and how you can make your advertising, marketing and branding relevant to them. Full of statistics and case studies including Nokia, Nivea, PlayStation, Coca Cola, Volkswagen, Smirnoff, Red Bull, H&M, and Levi's, How Cool Brands Stay Hot provides you with creative ideas on how to position, develop and promote your brands to the new consumer generation. Bron : http://www.bol.com


Book
Iedereen baas ! : over samenwerken met vier generaties
Author:
ISBN: 9789401416832 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be

Listing 1 - 6 of 6
Sort by