Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
College teaching --- Education, Higher --- Universities and colleges --- Educational evaluation --- Education --- Enseignement universitaire --- Enseignement supérieur --- Universités --- Evaluation en éducation --- Evaluation --- -College teaching --- -University teaching --- Teaching --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- -Evaluation --- Enseignement supérieur --- Universités --- Evaluation en éducation --- University teaching --- College teaching - Evaluation --- Education, Higher - Evaluation
Choose an application
Ce que l'Université catholique de Louvain entend célébrer par la sortie de ce livre, c'est tout autant son entrée dans le troisième millénaire que les cinq cent septante-cinq ans de son existence. C'est l'écho de l'exploration passionnée de la vie et des missions d'une grande université européenne, spectaculairement refondée il y a vingt-cinq ans par la construction d'une ville nouvelle, Louvain-la-Neuve, et d'un site universitaire à Bruxelles. Ce livre est basé sur les trois missions fondamentales d'une université contemporaine : l'enseignement, la recherche et le service à la société. Outre les textes et articles émanant de chercheurs, d'enseignants et des autorités de l'Université, l'ouvrage fait une place à la création littéraire avec six nouvelles inédites. Plus de cent auteurs, chercheurs, enseignants, illustrateurs, photographes, nouvellistes ont contribué à ce livre audacieux et original, qui fourmille d'idées et d'informations.
History of education and educational sciences --- Higher education --- Université catholique de Louvain --- Belgium --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Louvain-la-Neuve --- Recherche scientifique --- Wetenschappelijk onderzoek --- Catholic universities and colleges --- Catholic univsersities and colleges --- Research Institutes --- Universités catholiques --- Centres de recherche --- History --- Sociological aspects --- Curricula --- Histoire --- Aspect sociologique --- Programmes d'études --- Université catholique de Louvain (1970- ) --- Université catholique de Louvain (1970- ) --- History. --- 378.4 <493 LOUVAIN-LA-NEUVE> --- 378.4 --- Academic collection --- #gsdbLOV --- 378.4 <493> UCL --- BE / Belgium - België - Belgique --- 470 --- Universiteiten--België--LOUVAIN-LA-NEUVE --- Universiteiten --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Université Catholique de Louvain --- 378.4 Universiteiten --- 378.4 <493 LOUVAIN-LA-NEUVE> Universiteiten--België--LOUVAIN-LA-NEUVE --- Universités catholiques --- Programmes d'études --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Université Catholique de Louvain (1970- ) --- Université catholique de Louvain, Louvain-la-Neuve, Belgium --- Catholic University of Louvain (1970- : French-speaking) --- University of Louvain (1970- : French-speaking) --- UC Louvain --- UCL --- U.C.L. --- Universidade Católica de Louvain-la-Neuve --- Université catholique de Louvain--Katholieke Universiteit te Leuven. --- Université de Louvain (1970- ) --- Universitas Catholica Lovaniensis (1970- : French-speaking) --- Università di Lovanio (1970- ) --- Università cattolica di Lovanio (1970- ) --- Universidad Católica de Lovaina (1970- ) --- Université catholique de Louvain (1835-1969) --- 489.22 --- Louvain-La-Neuve--geschiedenis --- Universités --- Sociological aspects.
Choose an application
Naar aanleiding van zijn 25-jarig bestaan organiseerde de Dienst Universitair Onderwijs aan de K.U.Leuven vijf studiedagen over ontwikkelingen in het hoger onderwijs. Deze publicatie bundelt een aantal bijdragen van de sprekers uit binnen- en buitenland. Een eerste reeks artikels, meer beschouwend van aard, gaat over veranderingen in het hoger onderwijs en de uitdagingen die ze teweegbrengen voor het werk in onderwijsondersteunende diensten. Na een onderwijssociologische studie van de factoren die belangrijk zijn voor succesvolle verandering, staan de invoering van een studentgecentreerd onderwijsconcept en de spanningsvelden waarmee docenten in het hoger onderwijs af te rekenen krijgen, centraal.Vervolgens zijn er bijdragen samengebracht onder vier thema's: onderwijskundige vorming, onderwijsevaluatie, curriculumontwikkeling en onderwijsinnovatie. De terreinen bij uitstek waarop onderwijsondersteuners actief zijn.In een laatste hoofdstuk blikken de auteurs terug op de uitdagingen waarvoor het hoger onderwijs wordt gesteld en bespreken ze de implicaties die deze hebben voor de toekomst. Dit boek is bestemd voor iedereen de geïnteresseerd is in onderwijsvernieuwing zowel in universiteiten als hogescholen. Het combineert op unieke wijze onderzoeksbevindingen met praktisch relevante aandachtspunten voor doeltreffende ondersteuning in het onderwijs
Teacher education. Teacher's profession --- Curriculum development --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- didactiek --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Education, Higher --- Universities and colleges --- Enseignement supérieur --- Universités --- 378 --- #PBIB:2004.1 --- #PBIB:gift 2004 --- Academic collection --- #A0403A --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsvernieuwing --- 489 --- België --- Vlaanderen --- hoger onderwijs --- 371.26 --- 378.1 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsevaluatie --- Curriculumontwikkeling --- Onderwijsevaluatie --- onderwijsinnovatie --- onderwijsondersteuning --- evaluatie van leerlingen --- evaluatie --- innovatie --- onderwijshervormingen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- organisatie van het hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- Professionalisering --- Evaluatie --- Leerplanontwikkeling --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Algemeen. --- Enseignement supérieur --- Universités
Choose an application
Higher education --- anno 1800-1999 --- Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- Enseignement supérieur et universitaire --- Flandre orientale --- Hoger en universitair onderwijs --- Oost-Vlaanderen --- Rijksuniversiteit te Gent --- History --- Histoire --- onderwijs --- 1817 - 1992 --- Gent --- UGent --- --1817-1992, --- Pictorial works --- Enseignement supérieur --- Enseignement universitaire --- Oost-Vlaanderen (Prov.) --- Universités --- 378.4 <493 RUG> --- 378.4 <493 GENT> --- 378.4 <493> RUG --- 378.4 <493.4> GENT --- #A9212A --- Universiteiten: Rijksuniversiteit Gent--RUG --- Universiteiten--België--GENT --- RUG --- Archives of the State University of Ghent --- Rijksuniversiteit Gent --- State university at Ghent --- UG --- Université de l'Etat à Gand --- -Pictorial works. --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- geschiedenis --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- geschiedenis. --- History. --- 378.4 <493 GENT> Universiteiten--België--GENT --- 378.4 <493 RUG> Universiteiten: Rijksuniversiteit Gent--RUG --- Geschiedenis. --- Pictorial works. --- Algemeen publiek --- Gent University --- Gentsche Universiteit --- Ghent University --- R.U.G. --- State University of Gent --- State University of Ghent --- Université de Gand --- Université (Ghent, Belgium) --- University of Ghent --- Vlaamsche Hoogeschool (Ghent, Belgium) --- Universiteit Gent --- RIJKSUNIVERSITEIT TE GENT --- HISTOIRE --- 19E-20E SIECLES --- 1817 - 1992. --- Gent.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|