Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Ingrid Godon maakte voor deze uitgave een reeks portretten. Toon Tellegen liet zich door de portretten inspireren en schreef er korte teksten bij.
Poetry --- Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- filosofie (themawoord fictie) --- denken (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Boekillustratie --- Godon, Ingrid --- Gevoelens --- Portretten --- jeugdliteratuur --- poëzie --- 741.571 GODON --- 766.047 --- beeldverhaal --- eenentwintigste eeuw --- Godon Ingrid --- illustratie --- illustraties --- kunst --- strips --- tekenkunst --- Tellegen Toon --- Emoties(Gevoelens) --- Fiction --- Jeugdboeken --- Poëzie(gedichten)
Choose an application
Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. (Bron: covertekst) Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. Elk thema wordt afgesloten met een aantal creatieve verwerkingsopdrachten waar je als leraar een keuze uit kan maken, afhankelijk van de leeftijd en de interesse van jouw klasgroep.De lessen kunnen gebruikt worden voor een zeer ruime doelgroep. Zowel kinderen uit het 5de en 6de leerjaar, als jonge adolescenten uit de 3de graad van het secundair onderwijs zijn bezig met dezelfde vragen. De antwoorden die zij formuleren, de manier waarop zij hierover nadenken, zal natuurlijk sterk bepaald worden door hun leeftijd en levenservaring. Als leraar bepaal je dan ook zelf hoe ver je een bepaald thema uitwerkt, welke opdrachten jouw groep aankan.
filosofie --- Didactics of secundary education --- filosoferen met kinderen --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- didactiek --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- 150 --- 471.48 --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Tellegen, Toon --- basisonderwijs --- godsdienst --- secundair onderwijs --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dom --- Dood --- Emoties --- Geest --- Geluk --- God --- Goed en kwaad --- Leiderschap --- Lichaam --- Lijden --- Man --- Ontdekkingen --- Onzichtbaarheid --- Oorlog --- Reden --- Secundair onderwijs --- Taal --- Twijfelen --- Uitvindingen --- Vrouw --- Waarheid --- Zelfkennis --- 110 --- filosoferen : jongeren (ler) --- 101 --- Didactiek --- Filosofie --- Kinderen --- Methodiek --- Filosoferen met jongeren --- 073408.jpg --- Filosofie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Morele en religieuze opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- toegepaste filosofie --- Provincie West-Vlaanderen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
De Lage Landen ¨De verschillen tussen Noord en Zuid België Nederland fysieke geografie, hoe mensen ermee omgaan historiek van land en mens in de Lage Landen Kunst
Art --- Netherlands --- Flanders --- Flandre --- Nederland --- Pays-Bas --- Périodiques --- Tijdschriften --- Vlaanderen --- Annuaires --- Jaarboeken --- Arts, Flemish --- Arts, Dutch --- Arts and society --- Arts flamands --- Arts néerlandais --- Arts et société --- Periodicals. --- Periodicals --- Flanders (Belgium) --- Benelux countries --- Flandre (Belgique) --- Benelux --- History --- Histoire --- 008 --- cultuur - beschaving --- Yearbooks --- 7 --- <493 =393> --- <492> --- kunst --- maatschappij --- secularisering --- C3 --- religieuze kunst --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- Nederland [land in werelddeel Europa] --- missie --- KADOC (x) --- overzicht --- 600 Cultuur --- Current periodicals --- Annuaire --- Revue périodique --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Kunst en cultuur --- Jaarboek --- Tijdschrift --- Social Sciences and Humanities. Arts --- Arts (General) --- <492> Nederland --- 7 Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel --- Arts (General). --- Arts néerlandais --- Arts et société --- Périodiques --- cultuurgeschiedenis. --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Vlaanderen --- #KVHA:Cultuurgeschiedenis; Nederland --- Belgische geschiedenis --- Cultuur (kultuur) --- Cultuurgeschiedenis --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Broek, Hans --- Claus, Emile --- Delvoye, Wim --- van Gogh, Vincent --- Werkman, Hendrik N. --- België --- Arts --- Belgium --- Social conditions --- Social life and customs --- Arts [Dutch ] --- Arts [Flemish ] --- Kunst --- 933 --- 700.7 --- 932 --- 942 Nederland --- 942 Pays-Bas --- 942 The Netherlands --- 943 Nederland --- 943 Pays-Bas --- 943 The Netherlands --- Descartes René, de Spinoza Benedictus, Brönte Charlotte [e.a] --- Bouazza Hafid, Stitou Mustafa, Illés Vera --- Hooch, Pieter de --- Claus Hugo, de Stoop Chris --- Roland Holst, Henriette --- Hari, Mata --- Tellegen, Toon --- Verhelst, Peter --- Caeckenbergh, Patrick van --- Rosenboom, Thomas --- Michel K., Claus Hugo, Koenegracht Frank [e.a.] --- Jansma, Esther --- perioodiline väljaanne --- periodická publikácia --- сериски публикации --- tidskrift --- периодично издание --- periodinis leidinys --- periodikum --- rivista periodica --- kausijulkaisu --- serial publication --- periodische Veröffentlichung --- publicații periodice --- περιοδική επιθεώρηση --- publicação periódica --- publicación seriada --- periodična publikacija --- periodika --- folyóirat --- publikim periodik --- periodisks izdevums --- wydawnictwo periodyczne --- tidsskrift --- периодично издање --- tijdschrift --- pubblikazzjoni perjodika --- periodicum --- periodiek --- revue périodique --- publicación periódica --- επιθεώρηση --- издание во продолженија --- периодична објава --- periodical publication --- serijska publikacija --- botim periodik --- сериско издание --- seriāls izdevums --- périodique --- periodico --- publikim në seri --- rivista mensile --- serijinis leidinys --- mensile --- pubblicazione periodica --- publicații seriale --- периодично списание --- periodisk tidskrift --- měsíčník --- perioodikaväljaanne --- revista --- series --- časopis --- periódico --- publicación en serie --- serie --- periodice --- periodical --- týdeník --- nepravé periodikum --- jadaväljaanne --- občasník --- Periodikum --- aikakauslehti --- serials --- периодична публикација --- фељтон --- περιοδικό --- Jahrbuch --- metknygė --- annuario --- årbog --- vjetar --- rocznik --- évkönyv --- επετηρίδα --- yearbook --- gadagrāmata --- letopis --- årsbok --- godišnjak --- годишњак --- anuario --- annwarju --- годишник --- anuar --- ročenka --- vuosikirja --- jaarboek --- aastaraamat --- anuário --- almanacco --- annuaire officiel --- oficialioji metknygė --- úradná ročenka --- officiell årsbok --- Almanach --- almanak --- official yearbook --- almanahh --- алманах --- ametlik aastaraamat --- almanac --- oficiālā gadagrāmata --- oficiální ročenka --- kalendář --- vejviser --- annuario ufficiale --- anuário oficial --- анали --- επίσημη επετηρίδα --- anuario oficial --- almanachas --- хроника --- úřední ročenka --- virallinen vuosikirja --- almanaque --- almanach --- telefonbog --- αλμανάκ --- летопис --- anuar oficial --- statskalender --- almanah --- vjetar zyrtar --- amtliches Jahrbuch --- aikakausjulkaisu --- τηλεφωνικός κατάλογος --- Nederlanden --- sraitheachán --- bliainiris --- Arts, Flemish - Periodicals. --- Arts, Dutch - Periodicals. --- Revue périodique --- Vlaanderen. --- Nederland. --- Sociology
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|