Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het boek bevat een beknopte verantwoording van speelleerhoeken, suggesties voor de klasinrichting en de aanwending van hoeken binnen kiesuurtjes en projectonderwijs. Het hoofdaccent ligt echter op de praktische uitwerking van een achttien-tal speelleerhoeken : de luisterhoek, de taalhoeken (leeshoek, kruiswoordraadselhoek, rebussenhoeken), de rekenhoeken (winkel, rekentrainer, rekenweegschaal, spiegelingenhoek), de computerhoek, de diakijkhoek, de ontdek- en experimentenhoeken, de techniekhoek, het infocentrum, de elektrohoek en de boetseerhoek. Voor elke hoek worden inrichting, materiaal, gebruik en doelstellingen toegelicht. Daarbij wordt aandacht geschonken aan de typische mogelijkheden voor elke graad.
Didactische werkvormen. --- Hoekenwerk. --- lager onderwijs --- speelleermiddelen --- hoekenwerk --- ontdekhoeken --- didactische werkvormen --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.21 --- 474.53 --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Speelhoeken --- 475.21 ) * SPREKEN --- 474.23 --- speelleerhoeken --- Speelleermiddelen ; basisonderwijs --- Spelend leren --- Hoekenwerk; ba.o. --- Didactische werkvormen --- Spel; opvoeding --- Ontdekhoeken --- lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Speelleermiddelen --- Hoekenwerk; ba.o --- Klasinrichting
Choose an application
Dit boek geeft tips voor de uitwerking van gezamelijke activiteiten van de oudste kleuters en de kinderen van het eerste leerjaar. Daarnaast worden een aantal praktijkvoorbeelden beschreven van thema's en projecten die in dit kader kunnen worden uitgewerkt. Met volgende uitgewerkte activiteiten : in de winkel, de postbode, wegen, de grote schoonmaak, in de keuken, ogen en oren, het circus, geluid, auto's, verkeer, sprookjes (Doornroosje), lezen en de markt.
Overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- overgang kleuter lager --- speelleerklassen --- speelleervormen --- speelleermiddelen --- 470.1 --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- integratie --- Overgang 3ᄚ kleuter-1ᄚ lj. --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Integratie kleuteronderwijs-lager onderwijs --- kleuterschool: aansluiting lagere school --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs --- Schoolrijpheid --- aansluiting --- Schoolrijpheid. --- aansluiting. --- Aansluiting. --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o
Choose an application
zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- ervaringsleren --- Didactic strategies --- kindvolgsysteem --- kleuters --- socio-emotionele opvoeding --- welbevinden --- 454.53 --- 471.4 --- Betrokkenheid --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- Welbevinden --- Kindvolgsysteem --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsstoornissen --- Ouders --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Leerlingvolgsystemen ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 471.5 --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Speelleermiddelen --- Didactiek; algemeen --- Evaluatie --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs
Choose an application
454 --- didactiek --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- 471.4 --- Betrokkenheid --- Competenties --- Kinderen --- Kindvolgsysteem --- Klasscreening --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Welbevinden --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- 454.53 --- Emotionele problemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- Speelleermiddelen --- Leerlingvolgsysteem --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelend leren in de onderbouw, spelend onderzoeken in de bovenbouw, serious gaming in het kader van vakken in primair en secundair onderwijs, spelen in de buitenruimte, op de brede school, in de wijk, of spelbegeleiding, iedere auteur heeft met studenten voor ogen zijn ervaringskennis beschreven inclusief voorbeelden en opdrachten. In het laatste hoofdstuk komen overkoepelende thema's aan bod, zoals spel in relatie tot het volgen van ontwikkeling en leerprocessen, spel in de multiculturele school, gaming en spelen, en de onderzoeksvragen die te stellen zijn gelet op spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk.Het boek richt zich op opleiders en hun studenten van hogescholen in het kader van de opleiding tot leerkracht in het primair onderwijs, tot docent in het secundair onderwijs en tot pedagoog in vroege en naschoolse opvang.
Serious gaming. --- Spelen --- Pedagogie. --- Didactics of sports and games --- spelen --- pedagogiek --- Spelen ; pedagogie --- #PBIB:+110.71 --- gaming --- speelleermiddelen --- spelbegeleiding --- 433.5 --- 433.6 --- 454.53 --- Basisonderwijs --- Buitenhuisspelen --- Dewey --- Dewey, John --- Games --- Jenaplanscholen --- Natuurspelen --- Piaget --- Piaget, Jean --- Spelactiviteiten --- Spelbegeleiders --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Vygotsky --- basisonderwijs --- 416.4 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Brede school --- Buitenspelen --- Jenaplan --- Jenaplanonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Vygotsky, Lev --- Spel ; opvoeding --- Kinderen --- Spel; opvoeding --- 110239.jpg --- 681.3*K8 --- 794 --- spelend leren --- 794 Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- 681.3*K8 Personal computing: games --- Personal computing: games --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Kind, spel en speelgoed --- Speelleermiddelen --- Psychologie van het kinderspel --- Education --- Philosophy --- Didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Speltheorie --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Remediërend onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2020 --- didactiek van sport en spel --- onderwijs en onderzoek --- Computerspel --- Didactische werkvorm
Choose an application
Vragenset voor het eerste leerjaarDeze vragenset hoort bij de basisdoos van het Nieuwe Grote Basisschoolspel.
basisscholen --- educatieve spellen --- spelmateriaal --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Lezen --- Muzische vorming --- Taal --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Spelend leren --- Educatieve spelen --- Muzische vorming; ba.o. --- Spel; opvoeding --- Spelen --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Wiskunde; ba.o. --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wiskunde; ba.o --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen --- Verkeersveiligheid --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Vragenset voor het tweede leerjaar.Deze vragenset hoort bij de basisdoos van het Nieuwe Grote Basisschoolspel.
basisscholen --- educatieve spellen --- spelmateriaal --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Lezen --- Muzische vorming --- Taal --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Spelend leren --- Educatieve spelen --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen --- Verkeersveiligheid --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Vragenset voor het vierde leerjaarDeze vragenset hoort bij de basisdoos van het Nieuwe Grote Basisschoolspel.
basisscholen --- educatieve spellen --- spelmateriaal --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Lezen --- Muzische vorming --- Schrift --- Taal --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Spelend leren --- Educatieve spelen --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen --- Verkeersveiligheid --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Vragenset voor het vijfde leerjaar.Deze vragenset hoort bij de basisdoos van het Nieuwe Grote Basisschoolspel.
basisscholen --- educatieve spellen --- spelmateriaal --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Frans --- Lezen --- Muzische vorming --- Schrift --- Taal --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Spelend leren --- Educatieve spelen --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Frans; ba.o --- Muzische vorming; ba.o --- Spel; opvoeding --- Spelen --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wiskunde; ba.o --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games --- Lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Vragenset voor het zesde leerjaarDeze vragenset hoort bij de basisdoos van het Nieuwe Grote Basisschoolspel.
basisscholen --- educatieve spellen --- spelmateriaal --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Frans --- Lezen --- Muzische vorming --- Schrift --- Taal --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Spelend leren --- Educatieve spelen --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games --- Lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|