Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (3)

KU Leuven (3)

UAntwerpen (3)

Odisee (2)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

EhB (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (3)

dissertation (1)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2011 (1)

2003 (1)

1996 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Turkse kinderen en hun schoolsucces : een dieptestudie naar de rol van sociaal-culturele oriëntatie, taalvaardigheid en onderwijskenmerken
Authors: ---
ISBN: 9036198666 Year: 1996 Publisher: Tilburg Tilburg university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van een sociolinguïstisch diepte-onderzoek naar schoolsucces van Turkse kinderen in het Nederlandse onderwijs in de periode van de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.


Book
Evaluatie in het Vlaamse onderwijs : beleid en praktijk van leerling tot overheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127904 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In geen enkele sector van het sociale leven wordt zoveel tijd en energie geïnvesteerd in evaluatie als in het onderwijs. Daarbij wordt spontaan gedacht aan het beoordelen van leerlingen. Maar ook initiatieven inzake de evaluatie van leraren, scholen en overheden worden steeds talrijker en verscheidener. De vraag rijst of het geheel van al deze verschillende evaluatievormen een bijdrage levert tot de kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen. Om deze vraag te beantwoorden is een overzicht nodig van het bestaande beleid en de heersende praktijk. Voor het eerst wordt alle informatie over het Vlaamse evaluatiebeleid en de evaluatiepraktijk bij elkaar gebracht in één publicatie. Ze handelt zowel over de evaluatie van leerlingen, van leerkrachten en directies, van scholen – door de onderwijsinspectie, maar ook in het kader van zelfevaluatie – als van de overheid. Centraal staat de vraag hoe evaluatie op micro-, meso- en macroniveau kan bijdragen tot kwaliteitsverbetering, gelijkheid en effectiviteit van het onderwijs. Telkens wordt daarbij de bestaande wetgeving bekeken en wordt de actuele praktijk beschreven. Daarnaast bevat de publicatie ook standpunten en reacties van belangrijke actoren. (Bron: flaptekst)

Optimising new modes of assessment : in search of qualities and standards
Authors: --- ---
ISBN: 1402013574 1402012608 0306481251 Year: 2003 Publisher: Dordrecht : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

French novelist Marcel Proust instructs us that, “a voyage of discovery consists, not of seeking new landscapes, but of seeing through new eyes.” Nowhere in the practice of education do we need to see through new eyes than in the domain of assessment. We have been trapped by our collective experiences to see a limited array of things to be assessed, a very few ways of assessing them, limited strategies for communicating results and inflexible roles of players in the assessment drama. This edited book of readings jolts us out of traditional habits of mind about assessment. An international team of innovative thinkers relies on the best current research on learning and cognition, to describe how to use assessment to promote, not merely check for, student learning. In effect, they explore a new vision of assessment for the new millennium. The authors address the rapidly expanding array of achievement targets students must hit, the increasingly productive variety of assessment methods available to educators, innovative ways of collecting and communicating evidence of learning, and a fundamental redefinition of both students’ and teachers’ roles in the assessment process.

Keywords

Didactics --- education --- evaluation --- quality control --- Architecture --- higher education --- School management --- measuring --- Higher education --- Economics --- Evaluatie --- Competenties --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs; algemeen --- Assessment --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- assessment --- evaluatie --- toetsen --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- 454.4 --- autonomie --- competenties --- hoger onderwijs --- peer assessment --- self-assessment --- 489.4 --- Onderwijsevaluatie --- 371.26 --- 658.33 --- Leren --- Didactic evaluation --- Research on teaching --- lerarenopleiding --- Leren. --- Onderwijsevaluatie. --- Academic achievement --- Educational tests and measurements --- Learning --- 371.3 --- Educational assessment --- Educational measurements --- Mental tests --- Tests and measurements in education --- Psychological tests for children --- Psychometrics --- Students --- Examinations --- Psychological tests --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Evaluation --- Rating of --- Assessment-center-methode --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Educational tests and measuremen. --- Science --- Education, general. --- Assessment, Testing and Evaluation. --- Science Education. --- Learning & Instruction. --- Study and teaching. --- Education. --- Assessment. --- Science education. --- Learning. --- Instruction. --- Educational tests and measurements. --- Evaluation. --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Science education --- Scientific education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training

Listing 1 - 3 of 3
Sort by