Listing 1 - 10 of 145 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Symbolism. --- Art --- Arts --- Philosophy.
Choose an application
Philosophy --- Semiotics --- Aesthetics --- Symbolism. --- Philosophy. --- Symbolisme --- Philosophie
Choose an application
Choose an application
De crisis in het hedendaagse denken leidt in toenemende mate tot breuk en disharmonie in de mens en zijn relatie tot de wereld. Met het denken in symbolen tracht de auteur de uiteengevallen werkelijkheid te herstellen. Vanuit het mythische verleden kan de hedendaagse mens de voorontwerpen ontdekken die verwijzen naar het heden. Symbolen keren in elk tijdperk terug. Vergelijking tussen verschillende culturen leert dat in het leven een constante geestelijke kern aanwezig is. Door dit te onderkennen, ontstaat een wijze van zien en kennen, waardoor tegenstellingen als geest en materie, hemel en aarde, licht en duisternis en soortgelijke antagonismen vervagen. Op zoek naar de realisering van zijn bestaan zijn het de symbolen die de mens de sleutel aanreiken tot zelfkennis. Hierdoor leert hij tijdens zijn levensreis het leven zelf beter begrijpen. Met dit boek richt de auteur zich tot allen die belang stellen in de symboliek en zich willen bezinnen op de waarde van de mens en zijn wereld.
dood --- Semiotics --- Symbolism. --- #GSDBP --- #GBIB:SMM --- Symbolism --- Representation, Symbolic --- Symbolic representation --- Mythology --- Emblems --- Signs and symbols
Choose an application
"Een 'atypische' Vlaamse primitief ontrafeld: Hugo van der Goes In deze fascinerende introductie tot het werk en leven van de Vlaamse primitief Hugo van der Goes (ca. 1440 - 1482/1483) belichten verschillende experts en onderzoekers de virtuositeit van de meester himself. Zijn Dood van Maria is een van de belangrijkste werken in de wereldbefaamde collectie Vlaamse schilderkunst van Musea Brugge. Na een intensieve restauratie van vijf jaar komt het meesterwerk weer volledig tot zijn recht met talloze schitterende elementen, een fel kleurenpalet en recent ontdekte details. Oog in oog met Hugo van der Goes - Oude meester, nieuwe blik biedt een inkijk in het tijdloze en hedendaagse karakter van het topstuk en besteedt aandacht aan de iconische waarde van een te ontdekken oeuvre."
Christian art and symbolism --- Christian art and symbolism. --- Death in art --- Death in art. --- Goes, Hugo van der,
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- Ethnology. Cultural anthropology --- #gsdbF --- 304 --- 316.1 --- Maatschappijvisies : antropologie --- Body, Human --- Symbolism --- Ritual --- Mythology --- Religious aspects --- Symbolism. --- Ritual. --- Mythology. --- Religious aspects.
Choose an application
In the twenty-first century, we must learn to look at cities not as skylines but as brandscapes and at buildings not as objects but as advertisements and destinations. In the experience economy, experience itself has become the product: we're no longer consuming objects but sensations, even lifestyles. In the new environment of brandscapes, buildings are not about where we work and live but who we imagine ourselves to be. In Brandscapes, Anna Klingmann looks critically at the controversial practice of branding by examining its benefits and considering the damage it may do." "Klingmann argues that architecture can use the concepts and methods of branding - not as a quick-and-easy selling tool for architects but as a strategic tool for economic and cultural transformation. Branding in architecture means the expression of identity, whether it be of an enterprise or a city; New York, Bilbao, and Shanghai have used architecture to enhance their images, generate economic growth, and elevate their positions in the global village. Klingmann looks at different kinds of brandscaping today, from Disneyland, Las Vegas, and Times Square - prototypes and case studies in branding - to Prada's superstar-architect-designed shopping epicenters and the banalities of NikeTown. Beyond outlining the status quo, Klingmann also alerts us to the dangers of brandscapes.
Product strategy --- Architecture --- Symbolism in architecture --- Brand name products --- Economic aspects --- Symbolism in architecture. --- Brand name products. --- Economic aspects. --- Architecture - Economic aspects
Choose an application
Iconography --- Personnages bibliques --- Christian art and symbolism. --- Jesus Christ --- Art. --- Bible. --- Illustrations.
Choose an application
Choose an application
Cathedrals --- Architecture, Gothic --- Cathédrales --- Architecture gothique --- Architecture, Gothic. --- Cathedrals. --- Christian art and symbolism --- Cathédrales
Listing 1 - 10 of 145 | << page >> |
Sort by
|