Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (145)

KU Leuven (103)

KBR (72)

UAntwerpen (66)

UGent (66)

ULB (60)

EHC (58)

UCLouvain (53)

KMSKA (51)

MSK (46)

More...

Resource type

book (144)

periodical (2)

digital (1)

dissertation (1)

film (1)


Language

Dutch (60)

English (44)

French (25)

German (14)

Italian (1)

More...

Year
From To Submit

2022 (2)

2020 (1)

2019 (2)

2018 (3)

2017 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 145 << page
of 15
>>
Sort by
Feeling and form : a theory of art developed from Philosophy in a new key
Author:
ISBN: 0023675004 9780023675003 Publisher: New York : Charles Scribner's Sons,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Symbolism. --- Art --- Arts --- Philosophy.


Book
Philosophy in a new key: a study in the symbolism of reason, rite, and art
Author:
ISBN: 0674665031 Year: 1974 Publisher: Cambridge, Mass. Harvard University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Der Hindu-Tempel : Bauformen und Bedeutung
Author:
ISBN: 377011096X 9783770110964 Year: 1979 Publisher: Köln : DuMont,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Symboliek : sleutel tot zelfkennis
Author:
ISBN: 9023215419 Year: 1977 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De crisis in het hedendaagse denken leidt in toenemende mate tot breuk en disharmonie in de mens en zijn relatie tot de wereld. Met het denken in symbolen tracht de auteur de uiteengevallen werkelijkheid te herstellen. Vanuit het mythische verleden kan de hedendaagse mens de voorontwerpen ontdekken die verwijzen naar het heden. &#13;&#13;Symbolen keren in elk tijdperk terug. Vergelijking tussen verschillende culturen leert dat in het leven een constante geestelijke kern aanwezig is. Door dit te onderkennen, ontstaat een wijze van zien en kennen, waardoor tegenstellingen als geest en materie, hemel en aarde, licht en duisternis en soortgelijke antagonismen vervagen. &#13;&#13;Op zoek naar de realisering van zijn bestaan zijn het de symbolen die de mens de sleutel aanreiken tot zelfkennis. Hierdoor leert hij tijdens zijn levensreis het leven zelf beter begrijpen. Met dit boek richt de auteur zich tot allen die belang stellen in de symboliek en zich willen bezinnen op de waarde van de mens en zijn wereld.&#13;&#13;


Book
Face to Face with Hugo van der Goes : Old Master, New Interpretation
Authors: ---
ISBN: 9789464366716 9464366710 Year: 2022 Publisher: Veurne : ©2022 Hannibal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Een 'atypische' Vlaamse primitief ontrafeld: Hugo van der Goes In deze fascinerende introductie tot het werk en leven van de Vlaamse primitief Hugo van der Goes (ca. 1440 - 1482/1483) belichten verschillende experts en onderzoekers de virtuositeit van de meester himself. Zijn Dood van Maria is een van de belangrijkste werken in de wereldbefaamde collectie Vlaamse schilderkunst van Musea Brugge. Na een intensieve restauratie van vijf jaar komt het meesterwerk weer volledig tot zijn recht met talloze schitterende elementen, een fel kleurenpalet en recent ontdekte details. Oog in oog met Hugo van der Goes - Oude meester, nieuwe blik biedt een inkijk in het tijdloze en hedendaagse karakter van het topstuk en besteedt aandacht aan de iconische waarde van een te ontdekken oeuvre."


Book
Wereldbeelden
Author:
ISBN: 9027453322 Year: 1976 Volume: vol 578 Publisher: Utrecht Het Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Brandscapes : architecture in the experience economy
Author:
ISBN: 0262113031 9780262113038 9780262515030 0262515032 Year: 2007 Publisher: Cambridge, Mass. MIT Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the twenty-first century, we must learn to look at cities not as skylines but as brandscapes and at buildings not as objects but as advertisements and destinations. In the experience economy, experience itself has become the product: we're no longer consuming objects but sensations, even lifestyles. In the new environment of brandscapes, buildings are not about where we work and live but who we imagine ourselves to be. In Brandscapes, Anna Klingmann looks critically at the controversial practice of branding by examining its benefits and considering the damage it may do." "Klingmann argues that architecture can use the concepts and methods of branding - not as a quick-and-easy selling tool for architects but as a strategic tool for economic and cultural transformation. Branding in architecture means the expression of identity, whether it be of an enterprise or a city; New York, Bilbao, and Shanghai have used architecture to enhance their images, generate economic growth, and elevate their positions in the global village. Klingmann looks at different kinds of brandscaping today, from Disneyland, Las Vegas, and Times Square - prototypes and case studies in branding - to Prada's superstar-architect-designed shopping epicenters and the banalities of NikeTown. Beyond outlining the status quo, Klingmann also alerts us to the dangers of brandscapes.

Gospel figures in art
Author:
ISBN: 089236727X Year: 2003 Publisher: Los Angeles J. Paul Getty Museum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La collégiale Notre-Dame de Beaune : Côte-d'or
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782858221851 2858221855 Year: 1997 Publisher: Paris : Editions du patrimoine,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Die Entstehung der Kathedrale
Author:
ISBN: 3201009776 Year: 1976 Publisher: Graz : Akademische Druck- u. Verlagsanstalt,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 145 << page
of 15
>>
Sort by