Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Advertising research : message, medium and context
Authors: ---
ISBN: 9789044123876 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the first part, important aspects of advertising messages that influence advertising effectiveness are discussed, with contributions on advertising strategies and branding, advertising creativity, emotional and informational advertising strategies, effective arguments in advertising and the use of celebrity endorsers. In the medium part, a number of studies on advertising in new media such as internet advertising, advertising in computer games (advergames), and the usage of new media by different target groups, are collected. In the final part on context, the contributions elaborate among others on product placement, the impact of cultural differences on advertising effectiveness, how men and women differ in their reactions to advertising, the connection between advertising and human values, and advertising aimed at children. This book compiles the best research reports presented at the 7th ICORIA - International Conference on Research in Advertising - conference, organized by the European Advertising Academy (E.A.A.).


Book
Open boek : over eerlijke reclame in een transparente wereld
Author:
ISBN: 9789081698429 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie de consument vandaag misleidt, wordt genadeloos afgestraft. De wereld is open en transparant. Daarom kunnen bedrijven niet achterblijven in hun communicatie. Goede, efficiënte reclame probeert de waarheid van een merk naar buiten te brengen en probeert de mensen waarvoor de communicatie bedoeld is, er maximaal bij te betrekken. De nieuwe communicatiemiddelen met internet en sociale media voorop geven de macht aan de consument. Een unieke blik achter de schermen van bekende reclamecampagnes. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Marketingcommunicatie.
Authors: --- ---
ISBN: 9043009679 9789043009676 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Pearson education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context. Het boek bevat hoofdstukken over alle elementen van de communicatiemix, zoals adverteren, public relations, sponsoring, verkoopacties, direct marketing, winkelcommunicatie, vakbeurzen, persoonlijke verkoop en internet.


Book
Marketingcommunicatie : reclame en promotie.
Authors: ---
ISBN: 9789039521458 903952145X Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen in de westerse wereld wordt beïnvloed door reclame en promotie. Organisaties in de private en publieke sector beseffen dat succes wordt bepaald door communicatie met het publiek. De boodschap moet helder zijn en het publiek moet zin hebben in de boodschap. Reclame en promotie zijn als geen ander vak onderhevig aan verandering: klanten die betere resultaten willen, de opkomst van kleine en beweeglijke reclamebureaus, consumenten die niet langer reageren op traditionele vormen van adverteren. Grote reclame- en promotiebedrijven bepalen niet langer het gezicht van het vak. Internet heeft deze revolutie mogelijk gemaakt. Om vat te krijgen op al deze ontwikkelingen is een goede balans van theorie en praktijk noodzakelijk. In Reclame en Promotie treft de student deze balans aan. Nieuwe ontwikkelingen worden tegen het licht van klassieke theorieën gehouden en vice versa. Het één hoeft het ander immers niet uit te sluiten.Elk hoofdstuk van Marketingcommunicatie bestaat uit leerdoelen, een inleidende case, een internationaal perspectief, een ethisch perspectief, carrièreprofielen, kernbegrippen, opdrachten en een samenvatting


Book
De reclamejongens : over verleiding in reclame, media en politiek.
Author:
ISBN: 9056174665 9789056174668 Year: 2003 Publisher: Leuven : Uitgeverij Van Halewyck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.


Periodical

Book
Reclame : dood of levend : strategische antwoorden voor marketeers en managers
Author:
ISBN: 9789401408141 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de meerwaarde van reclame in een snel veranderende wereld ?Vandaag staan merken, marketing en reclame steeds meer onder druk binnen ondernemingen. Periodes van economische recessie vergroten die druk nog. De opkomst van nieuwe technologieen verandert bovendien de levensstijl van consumenten. De nood om de meerwaarde van reclame te bewijzen is groter dan ooit. Het boek geeft antwoord op vragen zoals: Hoe nieuwe en klassieke reclame integreren ? Waarom houden consumenten wel van reclame ? En vooral: wat brengt reclame op voor de onderneming ?Bron : http://www.boekenbank.be


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder.
Author:
ISBN: 9789081516303 9081516302 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus


Book
Maak van je merk een held
Author:
ISBN: 9789086791828 Year: 2008 Publisher: Roeselare Roularta Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Master Marketeer Guillaume Van der Stighelen ontsluiert de mechanismen achter heldenverering, en legt uit hoe je die mechanismen in je voordeel kunt gebruiken. Hij illustreert kleurrijk hoe CEO's, marketingmensen en reclamemakers het verhaal van hun merk op zo'n manier kunnen verspreiden dat het tot het collectieve geheugen gaat behoren. En het kan je helpen om je eigen persoonlijk verhaal in een gunstig daglicht te stellen.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by