Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Multi
EPVs : lijsten voor Evaluatie van Pragmatische Vaardigheden: screeningsinstrument voor de vroege opsporing van kinderen met een risico op communicatieve problemen.
Authors: ---
ISBN: 9789058730831 Year: 2010 Publisher: Destelbergen SIG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed leren lezen en aansluitend goed begrijpend lezen is een belangrijk aandachtspunt in het basisonderwijs. Kinderen die hiermee problemen hebben, moeten in de eerste plaats op de juiste wijze gediagnosticeerd worden. Tot nu toe was er echter geen enkele test volledig geschikt. De Vlaamse Test Begrijpend Lezen focust op Vlaanderen met 'Vlaamse' verhaaltjes en bijhorende 'Vlaamse' vragenlijstjes. De testmethode is gefundeerd op jarenlang onderzoek en werd ook uitgebreid getest. VTBL werd niet ontwikkeld voor klassikaal gebruik, maar is eerder bedoeld voor een individuele aanpak zoals bij logopedisten of psychologen.

Discourse and cognition
Author:
ISBN: 0803976976 1857022904 1446226697 1282559176 9786612559174 0857022903 9780857022905 9781446221785 1446221784 0803976968 9780803976962 9780803976979 9781857022902 9781446226698 9781282559172 6612559179 Year: 1997 Publisher: London : SAGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In a reappraisal of some of the deepest debates in psychology this book details how the dominant cognitive approach to the subject of language fails, and makes a compelling case for understanding it as a kind of activity, as discourse.

Pragmatics
Author:
ISBN: 0521222354 0521294142 9780521222358 9780521294140 Year: 1983 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Those aspects of language use that are crucial to an understanding of language as a system, and especially to an understanding of meaning, are the acknowledged concern of linguistic pragmatics. Yet until now much of the work in this field has not been easily accessible to the student, and was often written at an intimidating level of technicality. In this textbook, however, Dr Levinson has provided a lucid and integrative analysis of the central topics in pragmatics - deixis, implicature, presupposition, speech acts, and conversational structure. A central concern of the book is the relation between pragmatics and semantics, and Dr Levinson shows clearly how a pragmatic approach can resolve some of the problems semantics have been confronting and simplifying semantic analyses. The complexity of these issues is not disguised, but the exposition is always clear and supported by helpful exemplification. The detailed analyses of selected topics give the student a clear view of the empirical rigour demanded by the study of linguistic pragmatics, but Dr Levinson never loses sight of the rich diversity of the subject. An introduction and conclusion relate pragmatics to other fields in linguistics and other disciplines concerned with language usage - psychology, philosophy, anthropology and literature. Many students in these disciplines, as well as students of linguistics, will find this a valuable textbook.

Children's pragmatic communication difficulties
Authors: --- ---
ISBN: 1861561571 9781861561572 Year: 2000 Publisher: London ; Philadelphia : Whurr,


Book
"Omdat ik het zeg" : een pleidooi om begrip te kweken voor elkaar
Author:
ISBN: 905333713X Year: 1998 Publisher: Amsterdam : Prometheus,


Book
Praktische cursus argumenteren
Authors: --- ---
ISBN: 9001431747 9789001431747 Year: 1992 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat aan de hand van aansprekelijke praktijkvoorbeelden zien hoe u de betooglijn uit teksten kunt destilleren, en hoe u de redelijkheid van de gebruikte argumenten kunt beoordelen. Ook redeneertrucs en redeneerfouten komen daarbij aan de orde. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het zelf opbouwen van een betoog.

New theories of discourse : Laclau, Mouffe and Žižek
Author:
ISBN: 0631195580 Year: 1999 Publisher: Oxford Blackwell

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by