Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Goed leren lezen en aansluitend goed begrijpend lezen is een belangrijk aandachtspunt in het basisonderwijs. Kinderen die hiermee problemen hebben, moeten in de eerste plaats op de juiste wijze gediagnosticeerd worden. Tot nu toe was er echter geen enkele test volledig geschikt. De Vlaamse Test Begrijpend Lezen focust op Vlaanderen met 'Vlaamse' verhaaltjes en bijhorende 'Vlaamse' vragenlijstjes. De testmethode is gefundeerd op jarenlang onderzoek en werd ook uitgebreid getest. VTBL werd niet ontwikkeld voor klassikaal gebruik, maar is eerder bedoeld voor een individuele aanpak zoals bij logopedisten of psychologen.
Psycholinguistics --- screening --- taalstoornissen --- baby's --- communicatievaardigheden --- peuters --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Pragmatiek --- #KVHB:Test; pragmatiek --- logopedie --- testmateriaal --- 111540.jpg --- Communicatie ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
In a reappraisal of some of the deepest debates in psychology this book details how the dominant cognitive approach to the subject of language fails, and makes a compelling case for understanding it as a kind of activity, as discourse.
Choose an application
Those aspects of language use that are crucial to an understanding of language as a system, and especially to an understanding of meaning, are the acknowledged concern of linguistic pragmatics. Yet until now much of the work in this field has not been easily accessible to the student, and was often written at an intimidating level of technicality. In this textbook, however, Dr Levinson has provided a lucid and integrative analysis of the central topics in pragmatics - deixis, implicature, presupposition, speech acts, and conversational structure. A central concern of the book is the relation between pragmatics and semantics, and Dr Levinson shows clearly how a pragmatic approach can resolve some of the problems semantics have been confronting and simplifying semantic analyses. The complexity of these issues is not disguised, but the exposition is always clear and supported by helpful exemplification. The detailed analyses of selected topics give the student a clear view of the empirical rigour demanded by the study of linguistic pragmatics, but Dr Levinson never loses sight of the rich diversity of the subject. An introduction and conclusion relate pragmatics to other fields in linguistics and other disciplines concerned with language usage - psychology, philosophy, anthropology and literature. Many students in these disciplines, as well as students of linguistics, will find this a valuable textbook.
Pragmatics. --- Pragmatics --- #SBIB:309H511 --- 801.56 --- Pragmalinguistics --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- General semantics --- Language and languages --- Logic, Symbolic and mathematical --- Semantics (Philosophy) --- Philosophy --- #KVHA:Pragmatiek; Engels --- Philosophy of language --- Pragmatiek. --- Pragmatique --- Language and languages. --- Philosophy.
Choose an application
Communicatiestoornissen. --- Communicative disorders in children. --- Troubles de la communication chez l'enfant --- Speech Disorders --- Child. --- Language Development Disorders --- Kinderen. --- Pragmatiek. --- Pragmatics. --- Children --- Pragmatique --- Enfants --- diagnosis. --- Language. --- Langage
Choose an application
#SBIB:309H517 --- #SBIB:309H511 --- communicatie: conflict --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Argumentatie --- Conflictmanagement --- Interpersoonlijke communicatie --- Mondelinge communicatie --- sekseverschillen --- Argumentatie. --- Conflictmanagement. --- Mondelinge communicatie. --- sekseverschillen.
Choose an application
ekstanalyse : een pragmatische benadering
Tekstanalyse. --- schriftelijke communicatie --- Didactics of Dutch --- tekstanalyse --- teksten schrijven --- Pragmatics --- 803.93 --- 82.08 --- 803.93-56 --- #A0410A --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Pragmatiek; Nederlands --- #KVHA:Tekstanalyse; Nederlands --- 816 --- Nederlands --- Taaluitingen --- Tekstanalyse --- Tekstsamenhang --- Communicatie --- Rapportage --- 803.93-56 Nederlands: syntaxis; semantiek --- Nederlands: syntaxis; semantiek --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Didactiek van het Nederlands --- Pragmatiek --- Tekstsoorten --- Tekstevaluatie --- Geschreven taal --- Taal --- Nederlands : tekstanalyse --- Schriftelijke communicatie --- 591 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Tekstsoort --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
mondelinge communicatie --- Dutch language --- Pragmatics --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- 371.334 --- 82.085 --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Matériel audiovisuel Audiovisuele uitrusting --- Parler Spreken --- Réunion Vergadering --- 305.8 --- 499.4 --- communicatie --- Debatten gesprekken discussies --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Toespraken --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 371.334 Debatten gesprekken discussies --- Toespraken. --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- Nederlandse taalkunde
Choose an application
Dit boek laat aan de hand van aansprekelijke praktijkvoorbeelden zien hoe u de betooglijn uit teksten kunt destilleren, en hoe u de redelijkheid van de gebruikte argumenten kunt beoordelen. Ook redeneertrucs en redeneerfouten komen daarbij aan de orde. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het zelf opbouwen van een betoog.
Nederlandse taal --- Argumentatie --- Praktische handboeken. --- Didactics of secundary education --- conflicthantering --- Personnel management --- Pragmatics --- Logic --- mondelinge communicatie --- Teaching aids --- Didactics of Dutch --- gesprekstechnieken --- argumenteren --- Logica --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Personeelsbeleid --- Pragmatiek --- #KVHA:Argumenteren --- #KVHA:Taalkunde --- 305.8 --- 499.4 --- Argumentatieleer --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Redeneren --- E090377.jpg --- Communicatie ; algemeen --- discussietechnieken (ler)
Choose an application
Pragmatics --- Mass communications --- Mass media and language --- Médias et langage --- Mass media and language. --- 316.77 --- #SBIB:309H511 --- #SBIB:309H1019 --- Communicatiesociologie --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Media algemeen: andere aspecten --- 316.77 Communicatiesociologie --- Médias et langage --- 800:316 --- 801.56 --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- 800:316 Sociolinguistiek --- Sociolinguistiek
Choose an application
Laclau, Ernesto --- Mouffe, Chantal --- Zizek, Slavoj --- #SBIB:309H511 --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Discourse analysis --- Postmodernism --- Political aspects. --- Social aspects. --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics --- Political aspects --- Social aspects --- Laclau, Ernesto. --- Mouffe, Chantal. --- Žižek, Slavoj. --- Žižek, Slavoj
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|