Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In het helpende gesprek met migranten spelen specifieke culturele en situationele aspecten een grote rol. Veel van deze aspecten lijken de Nederlandse gesprekspartner op het eerste gezicht vreemd of ontgaan hem. In dit boek wordt de lezer geconfronteerd met zijn eigen positie, opvattingen en ervaringen in relatie tot de leefwereld van migranten. In het helpende gesprek met migranten spelen specifieke culturele en situationele aspecten een grote rol. Veel van deze aspecten lijken de Nederlandse gesprekspartner op het eerste gezicht vreemd of ontgaan hem. In dit boek wordt de lezer geconfronteerd met zijn eigen positie, opvattingen en ervaringen in relatie tot de leefwereld van migranten, en hij wordt stap voor stap geschoold in interculturele communicatie. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met cases en vraagstellingen om een handvat te bieden voor het verwerken van praktijkervaringen die groepsleden zelf kunnen inbrengen. (Bron: uitgeverscatalogus)
Migration. Refugees --- migranten --- Sociology of minorities --- interculturele communicatie --- Social psychology --- communicatie --- Interculturele communicatie --- Communication in social work --- Communication --- Intercultural communication --- 614.1 --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- Interculturele zorg --- kinderen --- lichaamsbeeld --- multiculturele samenleving --- racisme --- seksualiteit --- ziektebeleving --- 305.8 --- 328.7 --- casestudies --- cultuurverschillen --- gezin --- hulpverlening --- Interculturele gespreksvoering --- maatschappelijk werk --- sociale problemen --- waarden --- Cross-cultural communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- Communication in social service --- Social service --- Social aspects --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- Communicatie --- Allochtone groepen --- Anthropological aspects --- Sociale psychologie --- Sociologie van de minderheden --- communicatie in de hulpverlening --- cultuursociologie --- interculturele hulpverlening --- sociolinguïstiek --- 361.2 --- 008 --- 007 --- 362.9 --- 8 --- communicatie, mondeling --- etnisch-culturele minderheden --- gesprekstechnieken (gez) --- transculturele geneeskunde --- gesprekstechnieken --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB: Interculturele communicatie --- Allochtonen --- Migrantenkinderen --- Cultuurverschillen --- 316.772 --- Discriminatie --- Gezin --- Gezondheid --- Migranten --- Racisme --- Seksualiteit --- Taal --- Allochtoon --- Migrantenkind --- Cultuurverschil --- Autochtoon
Choose an application
De omgang van leerkrachten met migrantenleerlingen is meestal problematisch en leidt maar al te vaak tot misverstanden en zelfs conflicten. Toch is degelijk onderwijs voor allochtone leerlingen een noodzakelijke voorwaarde om zich weerbaar op te stellen in onze samenleving. Even noodzakelijk echter is dat leerkrachten en pedaaagogen inzicht krijgen in de specifieke leefwereld van deze jongeren. Dit boek is gericht op de praktijk van de leerkracht en biedt heel wat pedagogische tips. Maar ook voor professionelen uit het integratiewerk , hulpverleners, medewerkers van interculturele organisaties en geïnteresseerden in de migrantenthematiek is deze handleiding een zinvol hulpmiddel om de kloof tussen allochtonen en autochtonen te verkleinen. (Bron: cover boek)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Intercultureel onderwijs. --- Lerarenopleiding --- Migrantenkinderen --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Onderwijs: allochtonen --- Onderwijs: anderstaligen --- Migration. Refugees --- didactische processen --- Didactics --- allochtonen --- communicatie --- Social welfare methods --- interculturele communicatie --- intermenselijke relaties --- migrantenproblematiek --- Belgium --- 450.9 --- 454.6 --- 474.6 --- Allochtone kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijs --- Migranten ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- didactiek --- leerlinggedrag --- onderwijspolitiek --- Overige onderwerpen --- 377 --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A9701A --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- intercultureel onderwijs --- migrantenonderwijs --- onderwijs aan allochtone groepen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- MBE Magazijn beneden --- Migrant-onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Migratie --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- 376.7 --- Cultuurverschillen --- Islam --- Leerlingen --- Methodiek --- Migranten --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Migratie. Vluchtelingen --- Didactiek --- België --- Marokkanen --- Turken --- 484.6 --- 450.9 ) Onderwijs - overige onderwerpen --- democratisering van het onderwijs --- migranten in het onderwijs --- 813 Methodologie --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 884.4 West-Europa --- 454.6 ) Migrantenonderwijs --- migranten --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Allochtonen --- Pedagogiek --- Leraren --- Allochtoon --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Migrantenkind --- Leraar --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond --- Immigrant girls --- Boys --- Education --- Book
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|