Listing 1 - 10 of 315 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Stemproblemen leraren --- Stemproblemen ; leraren --- stemstoornissen --- stembelastend/stemintensief beroep
Choose an application
De 10 basiscompetenties van de leraar biedt een ondersteunende uitleg over de verschillende aspecten van het leraarschap. De aandacht gaat vooral naar het optimaliseren van het onderwijsgedrag en naar zelfreflectie.
Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- beroepsprofielen --- competenties --- leraren --- 450.7 --- basiscompetenties --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren secundair onderwijs --- onderwijs --- 691 --- Basiscompetenties --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- leraren lager onderwijs --- 331.54 --- Basiscompetenties ; onderwijs --- Beroepsprofielen --- Leraren --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Pedagogie en didactiek --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- departement Lerarenopleiding 11 --- lerarenberoep --- Leraren basisonderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Theses --- Leraren --- Pedagogiek --- Postmodernisme --- Onderwijskunde --- Leraar --- Directie
Choose an application
Ieder van ons is ooit een starter geweest. Idealiter zijn we dat van tijd tot tijd opnieuw. Starten houdt immers een spanningsboog in, het aanbreken van een nieuwe periode, het ontginnen van nieuw terrein. Het is een periode waarin we ons uitgedaagd weten, waarin we op onze reeds aanwezige competenties en talenten aangesproken worden, maar waar we ook zelf aan de lijve ondervinden waar er nog groeipotentieel is. In dit themanummer willen we stilstaan bij de startperiode van een leerkracht. We belichten deze periode vanuit verschillende perspectieven. Zo stellen we ons o.a. volgende vragen: Wat gebeurt er in die periode? Hoe kan het leerproces van de startende leerkracht optimaal verder lopen? Wat zorgt ervoor dat deze leerkracht die geleerd heeft te ‘zwemmen' ook effectief ‘zwemt' en het hoofd boven water houdt en niet stopt tijdens zijn eerste echte slagen in het bad? Hoe kan dat ‘zwemmen' verder geperfectioneerd, verfijnd en verdiept worden van bij de start? En wat vraagt dit van de verschillende mensen in dat werkveld: wie neemt welke rol op zich voor, tijdens en na deze periode? En niet onbelangrijk: welke rol speelt de overheid in dit alles? Binnen welk kader, welk speelveld kan er gewerkt worden? De hele startperiode vraagt om een goede balans tussen vertrouwen in de startbekwame leerkracht, een vertrouwen vanuit de omgeving maar ook vanuit de leerkracht zelf, én het begeleiden van deze leerkracht in zijn verdere leerproces. Een leerproces dat per definitie nooit eindig is.
Beginnende leraren --- Leraren --- Professionele ontwikkeling --- onderwijs --- lerarenopleiding --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- Aanvangsbegeleiding --- Onderwijs --- Startende leerkrachten
Choose an application
Leraar zijn is leraar worden, eerder dan andersom. Wie je bent als leraar, blijkt uit de praktijk. En uit de verhalen die je erover vertelt. Die praktijk en die verhalen zijn geworteld in de context van tijd en ruimte: in de eigen biografie en de schoolorganisatie. Maar die praktijk en die verhalen evolueren, ontwikkelen. En dat doet ook het beeld dat leraren hebben over zichzelf en hun beroep. Over wat hen drijft en voldoening geeft.Geert Kelchtermans bestudeerde de ontwikkeling van leraren aan de hand van hun loopbaanverhalen en reikt een begrippenkader aan om te denken en te spreken over leraarschap. Hoe zien leraren zichzelf als leraar? Welke sleutelervaringen kleuren dat beeld? Hoe moeten we de eigen professionaliteit van de leraar zien? Kwetsbaarheid, reflectie als houding en vaardigheid, en de onontkoombaarheid van het pedagogisch oordelen zijn cruciaal hierbij. https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464019179/Leraar-zijn--leraar-worden
Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- Leraar --- Beroepsprofiel --- Leraren. --- Professionalisering.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren --- Beginnende leraren --- Competenties --- 450.7 --- lerarenberoep --- competenties --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Lerarenbegeleiding --- Teamwerk --- Leraar --- Directie
Choose an application
6 p.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- Lager onderwijs --- Leraren --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraar --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Directie
Choose an application
Dit boek biedt wetenschappelijk gefundeerde inzichten in hoe en waarom Vlaamse schoolleiders en leerkrachten verschillende soorten informatie aanwenden. Het beschrijft bestaande initiatieven en geeft inzicht in de randvoorwaarden die tot succesvol informatiegebruik kunnen bijdragen. Het boek formuleert aan de hand van richtinggevende principes concrete aanbevelingen om het informatiegebruik in scholen verder te ondersteunen.
School management --- Information user --- Schoolleiders --- Onderwijsvernieuwing --- Informatiegebruik --- Leraren --- Flanders
Choose an application
Didactic strategies --- zelfstudie --- leraren-leerling relatie --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
De flexibilisering van het hoger onderwijs (2004) brengt met zich mee dat elke opleiding duidelijk moet maken over welke competenties een beginnende student dient te beschikken bij het starten van de opleiding en welke competenties hij/zij als beginnende beroepsbeoefenaar minimaal moet beheersen om zijn/haar beroep met succes uit te oefenen.Het decretaal voorgeschreven beroepsprofiel (1998) beschrijft weliswaar duidelijk welke de te verwerven basiscompetenties en de daaraan verbonden beroepshoudingen van een leraar zijn. De basiscompetenties zijn echter niet uitgewerkt in groeilijnen doorheen een opleidingstraject, noch vertaald in operationeel hanteerbare gedragsindicatoren. Nochtans bestaat er in opleidingscontext een duidelijke behoefte aan een leidraad voor een meer competentiegerichte curriculumopbouw en een standaard voor de beoordeling van authentieke leeropdrachten tijdens stages.Dit werkje wil aan deze behoefte voldoen en een functioneel instrument zijn binnen de lerarenopleiding.
Basisonderwijs. --- Lerarenopleiding. --- Leraren ; basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- Diploma's ; hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- onderwijzers --- competenties --- 472.7 --- Competenties --- Leraren lager onderwijs --- competentie (ler) --- 473.7 --- 071900.jpg --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Leraar --- Competentie --- Directie
Listing 1 - 10 of 315 | << page >> |
Sort by
|