Narrow your search
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Between the eyes
Author:
ISBN: 0224022806 0224029886 Year: 1984 Publisher: London : J. Cape,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Matt Mullican : 12 by 2
Authors: ---
ISBN: 9782840664482 2840664488 Year: 2011 Publisher: Dijon: Presses du réel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Publié à la suite de l'exposition présentée du 4 juin au 19 septembre 2010 à l'Institut d'art contemporain (IAC) de Villeurbanne. Investissant à la fois les champs de la performance, de l'installation, de l'outil numérique ou de la sculpture, Matt Mullican (1951) travaille à l'élaboration d'un modèle de cosmologie constitué par un vocabulaire formel et symbolique personnel. Il y développe des systèmes cohérents de signes qu'il explore et réinvestit à travers des actions sous hypnose, dans un va-et-vient permanent entre la fiction et sa réalité physique, entre lui et son double. Sur un mode archivistique et expérimental, l'exposition dont le présent catalogue rend compte associe pour la première fois quarante ans de sa production à celle de ce double apparu sous hypnose.


Book
Bismarck in der Karikatur des Auslands
Authors: ---
ISBN: 3875843207 Year: 1990 Publisher: Berlin : Deutsches Historisches Museum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A l'attaque
Author:
ISBN: 9783905770452 3905770458 Year: 2007 Publisher: Zurich: JRP/Ringier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Monographie documentant les vidéos, installations, sculptures et dessins d'Adel Abdessemed, avec un entretien avec Elisabeth Lebovici et un essai de Philippe-Alain Michaud. À l'attaque... Les sculptures, vidéos et photographies d'Adel Abdessemed constituent un énoncé direct comme un coup de poing : des images en actes et non des histoires en images. Ou comment ramener le pouvoir de l'image à la sensation et l'élever à la critique du monde. Dans cet ouvrage, l'artiste raconte à Elisabeth Lebovici son parcours personnel et intellectuel, tandis que Philippe-Alain Michaud cerne les contours philosophiques et esthétiques d'une pratique qui prend à rebours la production des symboles et des images chargées d'idéologies.


Book
Envisioning information
Author:
ISBN: 9780961392116 0961392118 Year: 1990 Publisher: Connecticut Graphics Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A remarkable range of examples for the idea of visual thinking, with beautifully printed pages. A real treat for all who reason and learn by means of images.

La machine de vision
Author:
ISBN: 2718603410 9782718603414 Year: 1988 Publisher: Paris: Galilée,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'auteur s'attache à définir la nouvelle logique de l'image. En effet, à côté des différentes technologies, de la logistique de l'image, il existe aussi une logique des ères de propagation qui ont marqué l'histoire récente. L'ère de la logique formelle, c'est elle de la peinture, de la gravure et de l'architecture qui s'achève avec le XVIIIè s. L'ère de la logique dialectique, c'est celle de la photographie, de la cinématographie ou, si l'on préfère, du photogramme, au XIXè s. (Extrait du quatrième de couverture)


Book
Slow art : the experience of looking, sacred images to James Turrell
Author:
ISBN: 9780520285507 0520285506 9780520300583 0520300580 Year: 2017 Publisher: Oakland, California: University of California press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Américains, en moyenne, passent entre six et dix secondes avec des œuvres d’art individuelles dans des musées ou des galeries. Comment, dans notre culture de la distraction, pourrions-nous allonger l’attention ? Les modèles Slow Art ont maintenu des façons de regarder, à travers des rencontres avec divers médias présents et passés, y compris la photographie, la peinture, la sculpture, les « images vivantes », le film, la vidéo, l’art numérique et la performance, même la lumière et l’espace. Les œuvres de Diderot, Emma Hamilton, Oscar Wilde, Jeff Wall, Sam Taylor-Johnson, Andy Warhol et Richard Serra, entre autres, façonnent un champ esthétique nouveau et distinct. Mais plutôt qu’une collection d’objets, l’art lent est participatif - il engage directement les spectateurs à donner vie aux œuvres d’art. Contre l’orthodoxie actuelle, Arden Reed soutient que, pour les spectateurs contemporains, la contemplation de l’art lent s’apparente aux pratiques religieuses à l’époque de la foi. "More Americans visit art museums annually than attend all major-league sporting events. Yet many come away dissatisfied, because art rarely yields itself to the few seconds most viewers spend on individual works. In a culture of distraction, Slow Art models ways to extend and enrich acts of looking. This study defines a new aesthetic field crossing centuries and mediums, including video, photography, land and installation art, painting, performance, sculpture, and fiction. Also tableaux vivants ("living pictures"), live restagings of artworks. Often dismissed as marginal, the practice is fundamental--poised between motion and stasis, life and art--witness its current flourishing. This history of looking includes Diderot, Emma Hamilton, Oscar Wilde, Jeff Wall, Sam Taylor-Johnson, Andy Warhol, Richard Serra. But rather than a set of objects, slow art names a dynamic relationship that transpires between objects and observers. Slow art enacts tacit contracts between works that have designs on us and beholders who invest in them. Slow art emerged in the 18th century, when cultural acceleration created the need to cushion the pace of social life. Simultaneously, however, secularization closed off traditional means to do so. Slow art offers secular viewers pleasures and consolations that engaging sacred images did in ages of faith. Slow art offers objects their due attention, and offers observers meaningful encounters. Such experiences are available to everybody by practicing the pleasures of lingering. Because such opportunities are not given, Slow Art proposes strategies for artists, artworks, and beholders"--Provided by publisher.

Learning Processing : A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction
Author:
ISBN: 9780123736024 0123736021 Year: 2008 Publisher: Burlington: Morgan Kaufmann,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book teaches you the e basic building blocks of programming needed to create cutting-edge graphics applications including interactive art, live video processing, and data visualization." "This unique lab-style manual gives graphic and web designers, artists, and illustrators of all stripes a jumpstart on working with the Processing programming environment by providing instruction on the basic principles of the language, followed by careful explanations of select advanced techniques." "Within these pages, ITP (Tisch School of the Arts, New York University) professor Daniel Shiffman demonstrates the fundamentals of programming that will expand your understanding of what is possible in the world of computer graphics. By traveling beyond the confines of proprietary software, you will be empowered to create your own custom design tools.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by