Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het standaardpakket van het programma voor kinderen met ervaringsgerichte oefeningen rond ACT bestaat uit:Een stevige, losbladige map voor zorgverleners met een handleiding, uitgewerkte bijlagen, materiaal voor ACTie thuis, transparanten horend bij de handleiding, enz.5 identieke werkboekjes voor kinderen, zogenaamde 'Kangoeboekjes': volledig te individualiseren met foto's, oefeningen, enz., bruikbaar voor 5 kinderen (aanvulpakket nabestellen is mogelijk, zie hieronder)Bijhorende website www.321spring.be met extra materialen en oefeningenHet programma ACT voor kinderen kan gebruikt worden in tal van settings, zowel individueel als in groep.Het programma is bedoeld voor kinderen van ca. 8 tot 12 jaar die een extra duwtje in de rug kunnen gebruiken om veerkrachtig te leren omgaan met moeilijke keuzes en tegenslagen.ACT is een wetenschappelijk onderbouwde methodiek die positief kan zijn voor kinderen met OCD, gedragsstoornissen, leerstoornissen met comorbide angst, autismespectrumstoornissen, ticstoornissen, anorexia nervosa, depressie, ADHD, posttraumatische stressstoornis, enz.3, 2, 1? Spring! is kant en klaar en volledig op maat gemaakt. Door het gevarieerd aanbod van speelse oefeningen, beelden en verhalen spreekt het kinderen aan. Doordat het heel visueel is, kan het ook gebruikt worden voor kinderen met ASS of een licht verstandelijke beperking.Auteur Wendy Troost is overtuigd van het belang om ook ouders en grootouders (en andere zorgverleners) bij dit programma te betrekken.https://www.sig-net.be/nl/publicatie/210/detail/3-2-1-spring-veerkrachtig-omgaan-met-moeilijke-keuzes-en-tegenslagen
logopedie --- ergotherapie --- psychiatrie --- autisme --- ACT --- kinderen met een verstandelijke beperking --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen
Choose an application
Dit boek is een leidraad om functionele vaardigheden op peuter- en kleuterniveau specifiek en hiërarchisch in kleine stappen aan te passen. Door ze in verschillende niveaus in te delen en ze zorgvuldig te groeperen, kan ook een kind dat geen taal begrijpt in zijn ontwikkeling gestimuleerd worden. Het werkconcept 'De trap van begeleiding' geeft diverse leerniveaus chronologisch weer en linkt ze onmiddellijk aan de meest geschikte manier van begeleiden om een positief leerklimaat te creëren. De hele werkwijze is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden, tips en fotomateriaal.
personen met een mentale beperking --- visualisatie --- Orthopedagogics --- autisme --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- 462.4 --- visualiseren --- kinderen --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Cognitieve gedragstherapie ; kinderen --- kinderen met een verstandelijke beperking --- Autisme --- cognitieve gedragstherapie --- verstandelijke beperking : kinderen --- Cognitieve ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- 615.85 --- Autistische kinderen --- 362.31 --- Children with autism spectrum disorders --- Accompaniment --- Autistic children --- Learning disabled children --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
52 p. : ill.
326 --- gehandicapten --- hulpverlening --- levensbeschouwing --- mentaal gehandicapten --- zingeving --- 159.9 --- Personen met een mentale handicap --- Zingeving --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
InhoudsopgaveDEEL EEN: Algemeenhoofdstuk I: Definities en terminologieHoofdstuk II: Etiologiehoofdstuk III: Prevalentiehoofdstuk IV: Gedragstypen binnen het autismespectrumhoofdstuk V: Half- en niet-specifieke gedragsproblemenhoofdstuk VI: PrognoseDEEL TWEE: Basaal onderzoek, classificatie en diagnostiekhoofdstuk VII: Het diagnostisch proceshoofdstuk VIII: Cognitie en sociale redzaamheidhoofdstuk IX: Persoons- en persoonlijkheidskenmerkenhoofdstuk X: Classificatie met de DSM-IV-TRhoofdstuk XI: Classificatie met op autismespectrumstoornissen gerichte instrumentenDEEL DRIE: Bejegening en opvanghoofdstuk XII: Opvoeding en behandeling; eerste oriëntatiehoofdstuk XIII: Opvoeding en behandeling; verdere uitwerkinghoofdstuk XIV: Zorg van kind tot volwassene
Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- autisme --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 376 --- Autisme --- Behandelingen --- Classificatie --- Diagnostiek --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Persoonlijkheid --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Boek 1: inleiding bij Kleine Stapjes; boek 2: het oefenplan van uw kind; boek 3: communicatie; boek 4: grove motoriek; boek 5: fijne motoriek; boek 6: receptieve taal; boek 7: persoonlijke en sociale vaardigheden; boek 8: overzicht van opeenvolgende ontwikkelingsstappen.
Orthopedagogics --- ontwikkeling van het kind --- ontwikkelingsstoornissen --- #PBIB:1999.4 --- psychomotoriek --- Down-syndroom --- Mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- 462.3 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- kinderen met een verstandelijke beperking --- Down syndroom --- communicatie --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- therapiemateriaal --- logopedie --- ergotherapie
Choose an application
In Basisboek ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking wordt de hedendaagse visie beschreven op het ondersteunen van mensen met een verstandelijke beperking. Het boek staat vol praktische informatie over de begeleiding van kinderen, volwassenen en ouderen met een verstandelijke beperking. De auteurs schetsen de ontwikkeling in elke levensfase en gaan in op de verschillende vormen van ondersteuning en de methoden die hierbij ingezet kunnen worden. Ook zijn er verdiepende hoofdstukken met belangrijke thema's uit het werkveld, waaronder methodisch werken, kwaliteit en werken als professional in een professionele organisatie.
Sociology of social care --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- hulpverlening --- Mentaal gehandicapten ; hulpverlening --- 326 --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Volwassenen met een verstandelijke beperking --- Ouderen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Methodisch werken --- Mentaal gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen
Choose an application
Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- organisatiemanagement --- personen met een mentale beperking --- welzijnswerk --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Sociology of social welfare --- 326 --- arduin --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- ondersteuning --- residentiële hulp --- zorg --- 365.264 --- Instellingen --- Personen met een mentale handicap --- Wonen --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Zelfsturend leren --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Ondersteuning --- Hulpverlening --- Wetenschappelijk onderzoek --- Instellingszorg --- Kwaliteit --- Gehandicapten --- Orthopedagogiek --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Persoon met een handicap --- ouder --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Hoe ga je om met een leerling die rouwt? Hoe met een klasgroep die het verlies van een medeleerling doormaakt? Hoe help je een collega die het verlies van een dierbare moet verwerken? En wat moet je vooral niet doen? Hoe ver gaat de betrokkenheid van de school met de ouders wanneer een leerling sterft? Is dit alles anders in het buitengewoon/speciaal onderwijs dan daarbuiten? Reageren kinderen met specifieke onderwijsbehoeften anders op dergelijk verlies of rouwen zij anders? (Bron: covertekst)
C6 --- jeugd --- gehandicapten --- rouw (x) --- 418.7 --- 460 --- Buitengewoon onderwijs --- Dood --- Dood(Kinderen en dood) --- Rouwproces --- Verlies --- Verlies (emotie) --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Rouw / rouwverwerking --- Verliesverwerking --- 393.7 --- Begeleiding --- Ideologieën --- Personen met een mentale handicap --- 071576.jpg --- Rouwproces: buitengewoon onderwijs --- rouw --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Psychologie van leven en dood --- Orthopedagogiek --- 612.67 --- 362.31 --- Kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Kind met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Educational psychology --- Secondary education --- Ideologieën
Choose an application
De auteur heeft in de loop van haar werkpraktijk veel muziekspelen ontwikkeld. Daarvan worden er veertig in dit boek beschreven. De onderwerpen liggen dicht bij de belangstellingswereld van de doelgroepen : Dierentuin, Manege, Ik zing jouw naam. Onderliggende thema's zijn onder meer sociaal gevoel, fantasie, sferen, stem- en bewegingsexpressie, aanpassing en tolerantie, oog-hand-en oog-voet-coördinatie. Na enkele theoretische hoofdstukken over invloed en therapeutische werking van muziek en het gebruik van instrumenten worden, volgens een vast model, de muziekspelen beschreven. Daarbij komen raakvlakken met andere vakken en werkdisciplines aan de orde, zoals taal, schrijven, tekenen, bewegen, fysiotherapie en logopedie. Voorin het boek zijn de ontwikkelingsgebieden vermeld die aan de spelen ten grondslag liggen ( motorisch, sociaal, emotioneel, intellectueel). (Bron: boekcover)
spellen --- Orthopedagogics --- Music --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- muziek --- Didactics of primary education --- klanktherapie --- muzikale opvoeding --- spelen --- basisonderwijs --- bijzonder onderwijs --- didactiek --- 682 --- 477.7 --- Basisonderwijs --- Muziekspelen --- 780.9 --- muziekspelen --- muziektherapie --- orthopedagogie --- 796.13 --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Muziektherapie --- Spelen --- Muziek: spelenboek --- Algemene psychologie --- Muzikale opvoeding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Behandeling --- Lager onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- Orthopedagogiek --- Zorgverbreding --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Oudere --- Oorzaak --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Praktijkboeken muziektherapie
Choose an application
Door de jaren heen zijn moeilijk lerende kinderen, zwakbegaafde kinderen of licht verstandelijk gehandicapte kinderen door de maatschappij en de zorg gedefinieerd op basis van negatieve kenmerken. In dit boek houdt de auteur een warm pleidooi voor meer maatwerk in de zorg, waarbij wordt gekeken naar zowel de sterke als de zwakke vaardigheden van deze groep bijzondere kinderen. In het eerste deel van het werk gaat hij in op de gangbare manier van kijken naar deze groep. Zo komen de pogingen om de problematiek van deze kinderen in definities en beschrijvingen te vangen aan bod. In het tweede deel wordt met andere ogen naar deze groep kinderen gekeken. Er worden suggesties gedaan om hun problematiek beter in beeld te brengen; beter weten wat een kind wel en niet kan maakt het mogelijk om de begeleiding en behandeling beter op maat te krijgen
Mentaal gehandicapte kinderen --- Hulpverlening. --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Personen met een mentale handicap --- Diagnostiek --- Zorg --- Leerstoornissen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Buitengewoon basisonderwijs --- Behandeling --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Onderwijs --- Maatwerk --- Leerproblemen --- Licht mentaal gehandicapten --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oorzaak --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|