Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Maasmechelen --- Education --- Opvoeding --- #KVHB:Ouders --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:gift 2001 --- Academic collection --- #KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Opvoeding --- 433.9 --- kinderopvang --- opvoedingsondersteuning --- ouders --- pedagogiek --- 364.044 --- Gezin --- Kinderen --- Kinderopvang --- Onderzoek --- Opvoedingsondersteuning --- Stress --- Wonen --- 37.018 --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoedingshulp --- Opvoedkunde: onderzoekresultaten --- Ontwikkelingspsychologie --- speciale problemen --- speciale problemen. --- Speciale problemen. --- 370
Choose an application
Dit onderzoeksrapport gaat niet over de thematiek van de gezinssocialisatie. De doelstelling van deze studie is om na te gaan hoe ouders het gezinssocialisatieproces invullen. Het is de bedoeling om hun visies op en hun interpretaties van dit proces te achterhalen. Dit betekent dat we nagaan wat ouders belangrijk vinden dat hun kinderen leren over overnemen. Het is hierbij niet de intentie om normatieve uitspraken over de socialisatieprocessen te doen, en bepaalde processen goed of af te keuren.
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- migranten --- gezinssociologie --- socialisatie --- Italy --- Flanders --- Belgium --- Morocco --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #SBIB:316.356.2H2230 --- Gezin 314.6 --- Vrouwenproblematiek 396 --- Migranten 325.11 --- 370.018 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoeding : migranten --- Opvoeding : sociologie --- S2006791.JPG --- allochtonen --- geluk --- gender --- gezin --- godsdienst --- ouder-kind relatie --- Gezinssociologie: socialisatie, gezin als pedagogisch milieu --- 325 --- 159.94 --- 159.91 --- 392.5 --- 2 --- 159.92 --- 301.17 --- E-books --- Migranten --- Gezinssociologie --- Socialisatie --- 370
Choose an application
Opvoedingsondersteuning is een actueel item.Begeleid Wonen Pajottenland heeft reeds vele jaren ervaring met het ambulant begeleiden van personen met een handicap, onder wie ouders met een verstandelijke handicap. In deze gezinnen wordt opvoedingsondersteuning gebodenAlle kennis en ervaring rond dit thema is gebundeld in dit boek. Het is een gids waarin hulpverleners vertrouwd worden gemaakt met de methodieken en de praktijk van opvoedingsondersteuning, met talrijke voorbeelden. Naast achtergrondinformatie rond ouders met een verstandelijke handicap en rond opvoeding, worden methodes als individuele en groepsgerichte opvoedingsondersteuning praktijkgericht uitgewerkt. Daarnaast is er een gedeelte rond kwaliteitsbewaking van opvoedingsondersteuning en een gedetailleerde materialen- en adressenlijst. Na elk hoofdstuk volgt een uitgebreide illustratie met een realistische case en worden bedenkingen en vragen geformuleerd. Dankzij oefensituaties kan de hulpverlener zelf aan de slag.InhoudsopgaveInformatie Over de leidraadDeel 1: Achtergrondinformatie over opvoedingsondersteuning aan ouders met een verstandelijke handicapHoofdstuk 1.1: Ouders met een verstandelijke handicap als doelgroepHoofdstuk 1.2 Een nieuwe kijk: mensen met een verstandelijke handicap als gelijkwaardige burgersHoofdstuk 1.3: Opvoeding en opvoedingsondersteuningHoofdstuk 1.4: Basishouding van een 'opvoedingsondersteuner'Hoofdstuk 1.5: Aanpak van opvoedingsondersteuning: individueel of in groep?Deel 2: Individuele opvoedingsondersteuningHoofdstuk 2.1: Algemene informatie over individuele opvoedingsondersteuningHoofdstuk 2.2: Een co-begeleiderHoofdstuk 2.3: Actief luisteren naar hun verhaalHoofdstuk 2.4: Informeren en adviserenHoofdstuk 2.5: Vaardigheden aanlerenHoofdstuk 2.6: Video-ondersteuningHoofdstuk 2.7: Het sociaal en professioneel netwerk van de ouders uitbouwen en cordinerenHoofdstuk 2.8: Voorbeeld van individuele opvoedingsondersteuningDeel 3: Groepsgerichte opvoedingsondersteuningHoofdstuk 3.1: Algemene informatie over groepsgerichte OpvoedingsondersteuningHoofdstuk 3.2: ThemabijeenkomstenHoofdstuk 3.3: OudercursusHoofdstuk 3.4: OuderpraatgroepHoofdstuk 3.5: Voorbeeld van groepsgerichte opvoedingsondersteuningDeel 4: Kwaliteitsbewaking
Mentaal gehandicapten --- Opvoedingsondersteuning --- Ouderschap. --- Mentaal gehandicapten. --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Ouderbegeleiding --- 433.9 --- ambulante hulpverlening --- begeleid wonen --- mentaal gehandicapten --- opvoedingsondersteuning --- ouderbegeleiding --- 364.044 --- Begeleiding --- Hulpverlening --- Opvoeding --- Ouders --- Personen met een mentale handicap --- 37.018 --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoedingshulp --- Opvoeding in praktijk - overige onderwerpen --- Educational sciences --- personen met een mentale beperking --- ouders-kind relatie --- Social policy and particular groups --- voorzieningen voor personen met een beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Ouderschap --- Ambulante hulpverlening --- Provincie West-Vlaanderen --- 370 --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Opvoeden is soms geen gemakkelijke taak. Wat te doen met een kind dat lastig is, dwars ligt, zeurt, een grote mond heeft of zich niet aan regels en afspraken houdt?
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- Age group sociology --- Educational sciences --- communicatievaardigheden --- Social psychology --- ouders-kind relatie --- opvoeding --- Social policy and particular groups --- communicatie ouders-kinderen --- Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- 159.922.7 --- 185 Kinderrechten en gezin --- #GBIB:IDGP --- 433.1 --- ouders --- pedagogiek --- probleembespreking --- Communicatie --- Gezin --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Kinderen --- Ouders --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- 443 --- opvoeden (ler) --- relatie ouders-kinderen --- Gezinsopvoeding --- Mondelinge communicatie ; kinderen --- 37.018 --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoedingshulp --- pedagogie --- C6 --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- communicatie --- kinderen --- conflicten --- 316.77 --- Conflicten --- 370
Choose an application
In dit onderzoek gaat de aandacht naar het opvoedingsgebeuren in gezinnen die in situaties van sociale achterstelling en uitsluiting, en dus met sterk verminderde kansen (moeten) leven, en dit meestal sinds verschillende generaties. De auteurs laten de direct betrokkenen, de ouders zelf, aan het woord over kansarmoede en opvoeding. Enkele thema's uit de gesprekken: de eigen kindertijd en jeugd en de betekenis hiervan voor het heden, het gezin als bron van steun en haard van conflicten, onderwijs en naar school gaan, pedagogische inzichten en opvattingen, bronnen van sociale steun bij de opvoeding, de plaatsing van kinderen, formele steun en hulpverlening, oriëntatie op de toekomst.
316.344.7 --- 376.6 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- Academic collection --- #A0307A --- 666.1 Kansarmoede --- #KVHB:Kansarmoede --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- 307.3 --- Gezinnen --- Kansarmoede --- Opvoeding --- gezin --- kansarmoede --- pedagogiek --- 364.2 --- Hulpverlening --- Onderwijs --- Opvoedingsondersteuning --- 025049.jpg --- Kansarmoede: onderwijs --- Onderwijssociologie --- gezinsopvoeding --- kansarmen, onderwijs --- kansarmoedebestrijding --- 316.344.7 Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Onderwijs aan speciale sociale groepen --- Sociologie van de welvaart --- 37.018 --- 377 --- 339.1 --- 339.13 --- Kansarme jeugd. --- Opvoeding. --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Educational sciences --- Social problems --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Sociale problemen --- Pedagogiek --- Gezinnen : opvoeding --- 37.018.1 --- Sociale uitsluiting --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsproblemen --- Onderwijskansen --- 370 --- Opvoedingsprobleem
Choose an application
Steeds meer kinderen hebben moeite om hun leven te organiseren: hun kamer is een puinhoop, ze kunnen zich niet concentreren en vergeten honderd en een dingen. Ook bij ons, volwassenen, leidt het tot stress over lunchpakketjes, gymkleren die eigenlijk gisteren al in de was moesten, gesjees naar muziekschool en clubjes. Zijn we zelf wel zo georganiseerd bezig? Dit boek helpt je om samen met je kind de dagdagelijkse taken gestructureerd aan te pakken. Een handig stappenplan zet je op een speelse manier op de juiste weg. Het resultaat? Gelukkiger en rustiger kinderen, een harmonieuzer gezinsklimaat en dus ook tevreden ouders!
Opvoeding. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Opvoeding --- opvoeding --- structuren --- 433 --- 464 --- 467 --- Concentratieproblemen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Structuurplannen --- gezin --- opvoedingsondersteuning --- opvoedingsproblemen --- ouders en opvoeding --- structuur --- 433.9 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Kinderen --- Opvoeden --- Organisatie --- Planning --- Structureren --- Structuur --- 37.013 --- 430 --- Opvoedingsondersteuning --- Structuren --- Structuurbehoevende kinderen --- 37.018 --- 433.1 --- Gezinnen : opvoeding --- Gezinsproblemen --- Organisatieleer --- Ouderschap; pedagogie --- Opvoeding in de praktijk --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Overige onderwerpen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- departement Lerarenopleiding 10 --- opvoedkunde --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- opvoeding (ler) --- opvoedingsondersteuning (ler) --- 113885.jpg --- 37.015.3 --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Gezinspsychologie --- 370 --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|