Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Tot na 2030 neemt de vergrijzing in Nederland fors toe. Dit geldt voor veel sectoren. In ieder geval voor het onderwijs, de industrie, de landbouw en visserij, de zorg, de bouw, de energiesector, de zakelijke dienstverlening en bij de lokale en rijksoverheden. De vergrijzing vergroot de kans dat jonge generaties met hun natuurlijke vernieuwingsdrang vastlopen in ingesleten verouderde routines waar de oudste generaties in lijken 'gevangen'. Hierdoor lopen veel bedrijfsculturen een ongewenst verouderingsrisico.De vergrijzing biedt anderzijds ook kansen; nog nooit was er zoveel vakkennis en ervaring op de werkvloer. Vanuit een generatieperspectief geeft Aart Bontekoning aan hoe vergrijzende organisaties 'bij de tijd' kunnen blijven. Het vergt inspanningen van alle generaties en een transformatie van 'de jeugd heeft de toekomst' naar 'de jeugdigheid in alle generaties vormt de toekomst'.Dit boek biedt een antwoord op de vele vragen die er leven rond vergrijzing in organisaties
Leeftijd --- Personeelsmanagement --- Cultuursociologie --- Organisatiesociologie --- Vergrijzing --- Generatiekloof --- Nieuwe werknemers --- Generatiemanagement --- Teamwerk --- Organisatieculturen --- Organisatiecultuur --- Werknemers --- Werknemer --- Inspraak
Choose an application
De werkvloer wordt bevolkt door maar liefst vijf generaties. Generatie Z rammelt aan de poort en de laatste Babyboomers nemen afscheid. Die brede generatiemix zorgt voor uitdagingen. Jonge medewerkers lopen hard aan tegen zo doen we-het-hier-nou-eenmaal, en oudere generaties vinden hen verwende, veeleisende snotneuzen.Jong en oud verschillen in hun visie op werken. Ze hebben andere drijfveren en ideeën over aanpak van zaken. De groeiende generatiekloof geeft problemen op de werkvloer: je krijgt frictie, eilandjes, verloop en verzuim. Eeuwig zonde, want generatiediversiteit is juist een prachtige kans om elkaar te versterken. Als je de uiteenlopende perspectieven en talenten elkaar laat kruisbestuiven, blijven niet alleen je medewerkers vitaal aan boord, maar schep je ook een creatieve, wendbare organisatie. Een plek waar de vernieuwingsinjectie van jonge collega's samenkomt met de ervaring en slagkracht van de oudere garde. Het generatie-effect geeft je de inzichten en handvatten die je hiervoor nodig hebt. Het helpt je generatieverschillen te snappen, te overbruggen en vruchtbaar in te zetten. Generaties hebben effect. En jij kunt ervoor zorgen dat dat effect positief is.https://www.boom.nl/product/100-15021_Het-generatie-effect
Sociology of organization --- generatieconflict --- organisatiepsychologie --- Generatiekloof --- Generatieconflict --- Generatiemanagement --- Organisatiecultuur --- Teamwerk --- Diversiteit --- Werknemer --- organisatiecultuur
Choose an application
Wij zijn opgegroeid met steeds sneller gaande veranderingen: van cd's naar mp3's; van sms naar WhatsApp; van TMF naar YouTube; van Hyves naar Facebook. Een leven zonder internet kunnen wij ons eigenlijk niet meer voorstellen. Wij hechten veel waarde aan vrijheid en zelfontplooiing.Binnenkort bestormen wij de arbeidsmarkt. Men verwacht van ons dat wij niet anders willen dan flexibel werken en gebruikmaken van alle technologieën waar wij mee zijn opgegroeid. We twitteren onszelf minimaal naar een eerste baan en zullen als digitale nomaden van werkplek naar werkplek trekken. Maar willen wij dit wel? En klopt dit toekomstbeeld?
HRM (human resource management) --- Personnel management --- arbeid --- Arbeidsmarkt --- Generatiekloof --- Arbeidsethos --- Loopbaanplanning --- Het nieuwe werken --- Jeugd --- 316.1 --- Generatie Y --- Toekomstvisie --- Filosofie en ethiek van de arbeid; algemeen --- Jongere
Choose an application
Een nieuwe generatie werkende jongeren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor beroering: ze denken en werken immers anders dan bedrijven gewoon zijn. Het boek laat Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties is ook voor hen belangrijk. Met een open blik spreken ze carrière, echt samenwerken en inspirerend leiderschap. Aart Bontekoning verschaft het theoretische kader, gebaseerd op zijn onderzoek, Marieke Grondstra en haar Y-genoten zorgen voor de verfrissende blik. Dat levert boeiende inzichten en praktische handvatten op, waarmee (HR-)managers en leiders de generatieverschillen in hun eigen organisatie kunnen opsporen, bespreekbaar maken en benutten.Inhoudsopgave1. Generatie Y stelt zich voor2. Nieuwe generaties als cultuurupdates3. Verslag generatierYs - Generatie Y ontmoet de andere generaties4. Samenwerken met alle generaties loont!5. Cultuur en leiderschap6. Ondernemen met inspiratie7. DYkdoorbraken in BV Nederland8. Identiteit - een typische Y-discussie?!9. Werkprincipes voor het benutten van generatiekrachten - Het Nieuwe Samenwerken
generatieconflict --- organisatiepsychologie --- Sociology of organization --- innovatiemanagement --- generatiemarketing --- Personeelsmanagement --- Samenleving --- Sociologie --- Leeftijd --- Managementvaardigheden --- Trends --- Cultuursociologie --- Arbeidsmarkt --- Organisatieleer --- Generatie Y --- Generatiekloof --- Teamwerk --- Oudere werknemers --- Jeugd --- Age Leeftijd --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Trend --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
De KBS wil burgers en organisaties ondersteunen in de voorbereiding en planning van de latere levensjaren. Met het project 'Vroeger nadenken over later' wil de Stichting de dialoog stimuleren tussen de verschillende generaties.Door de demografische evolutie wordt ons een surplus aangereikt: een extra 25 à 30 jaar van leven die door een groot deel van de bevolking in relatief goede gezondheid kan worden beleefd. Het stimuleren van de dialoog tussen de generaties, in de verschillende fasen van het ouder worden en met oog voor de grote diversiteit binnen de groep van mensen die ouder worden, is de rode draad van deze campagne. Het beeld dat elk van ons heeft van 'ouder worden' bepaalt heel sterk hoe we hierover zullen dialogeren.Daarom heeft de Koning Boudewijnstichting opdracht gegeven aan de KULeuven om de beeldvorming over het ouder worden in België in kaart te brengen en op zoek te gaan naar methodes om op een meer genuanceerde manier te communiceren over het ouder worden
Bejaarden --- Beeldvorming --- Generaties --- Generatiekloof --- Communicatie --- Ouderen --- 316.6 --- Verouderingsproces --- ouderen --- bejaarden --- #SBIB:309H1024 --- #SBIB:316.8H14 --- 362.6 --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Welzijns- en sociale problemen: bejaarden --- Oudere --- Generatie --- Relatie --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|