Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Werken met managementteams : veeg alle macht onder de mat
Authors: ---
ISBN: 9789057180705 Year: 2007 Volume: *11 Publisher: Brussel Politeia


Book
101 managementmodellen
Author:
ISBN: 9789001775568 Year: 2010 Publisher: Groningen/Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een beknopt en toegankelijk hulpmiddel bij het maken van analyses voor praktijkopdrachten en scripties. Het boek bevat zowel beproefde als nog relatief onbekende, maar veelbelovende modellen (360-graden feedback, Activity Based Costing, benchmarking, CRM, INK/EFQM, kernkwadranten, Six Sigma, Swot-analyse, ...). Deze herziening is uitgebreid met modellen die in het rijtje niet mochten ontbreken. Het is ook mogelijk om modellen te zoeken op het doel van de toepassing. Dit vergemakkelijkt het zoeken bij weinig tot geen voorkennis.De 101 modellen zijn schematisch weergegeven en worden besproken aan de hand van 4 punten: de essentie van het model - de toepassing van het model in de praktijk - het resultaat dat het model oplevert - aandachtspunten


Book
De internet scorecard : verbeter je online resultaten
Authors: ---
ISBN: 9789043013987 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Het ondernemingsplan en de balanced scorecard : over richting en verrichting.
Author:
ISBN: 905261394X Year: 2002 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek Het ondernemingsplan en de balanced scorecard bevat geen nieuwe management-theorie, maar is een toepassing van bestaande theorieën. Het boek is met het model van de waardeketen van Porter als raamwerk, geweven met twee rode draden. 
De eerste rode draad is de cyclus van beleid maken. Deze biedt de structuur die nodig is voor het opstellen van een ondernemingsplan. 
Daarbinnen worden hulpmiddelen aangereikt om praktisch en doelmatig zo'n plan op te stellen. De tweede rode draad is de balanced scorecard en de daarop aansluitende succesfactoren en prestatie-indicatoren. De auteur behandelt aan de hand van overzichtelijke stappenplannen de verschillende aspecten die komen kijken bij het maken van het ondernemingsplan en de bijbehorende strategische balanced scorecard. Bij elke stap wordt aangegeven wat de essentie is voor het proces, welke informatie en welke activiteiten noodzakelijk zijn.



Book
Performance management : van prestatiemeting naar prestatiemanagement door de toepassing van analytische intelligentie
Authors: ---
ISBN: 9789020976977 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Behoefte aan een gestructureerde aanpak van kwantitatieve beleidsondersteuning ? - 2. Performance management-raamwerk - 3. Strategie - 4. Planning en budgettering - 5. Performance monitoring met behulp van de balanced scorecard - 6. Dashboards - 7. Geografische Informatie Systemen : beter GIS-sen dan missen - 8. Online analytical processing - 9. Rapportering - 10. Het vertalen van bedrijfsvraagstukken naar gegevensverwerking - 11. Data warehousing - 12. Extractie, transformatie, loading - 13. Performance management in de organisatie - 14. Naar een beter zicht op de toekomst, door een beter begrip van het heden op basis van inzichten uit het verleden


Book
Op kop met de balanced scorecard : strategie vertaald naar actie
Authors: --- ---
ISBN: 9025423035 Year: 1998 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? 
In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigdheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen. 
In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe u dit nieuwe managementsinstrument kunt opzetten en in praktijk kunt brengen. 
Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op korte termijn. 
Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corpoation en Cigna Poperty and Casualty


Listing 1 - 8 of 8
Sort by