Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
gemeentebeleid --- management --- Organization theory --- organisatiemodellen --- Management --- Leidinggeven --- Overheidsbeleid --- Gemeentebeleid --- Organisatieleer --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Equipe Team --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Leiderschap
Choose an application
Het boek biedt een beknopt en toegankelijk hulpmiddel bij het maken van analyses voor praktijkopdrachten en scripties. Het boek bevat zowel beproefde als nog relatief onbekende, maar veelbelovende modellen (360-graden feedback, Activity Based Costing, benchmarking, CRM, INK/EFQM, kernkwadranten, Six Sigma, Swot-analyse, ...). Deze herziening is uitgebreid met modellen die in het rijtje niet mochten ontbreken. Het is ook mogelijk om modellen te zoeken op het doel van de toepassing. Dit vergemakkelijkt het zoeken bij weinig tot geen voorkennis.De 101 modellen zijn schematisch weergegeven en worden besproken aan de hand van 4 punten: de essentie van het model - de toepassing van het model in de praktijk - het resultaat dat het model oplevert - aandachtspunten
Management. --- management --- Organization theory --- modellen --- #SBIB:35H200 --- #SBIB:35H302 --- #SBIB:316.334.2A551 --- Management Management --- 360 degrés 360 graden --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Organisatieleer: processen --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- PXL-Business 2014 --- kwaliteitsmanagement --- strategisch management --- projectmanagement --- human resource management --- Organisatieleer --- Management --- Technieken --- Modellen --- Overzicht --- Model --- Model (wetenschap)
Choose an application
Performance management. --- business intelligence (informatica) --- Computer. Automation --- prestatiemetingsystemen --- ABC (activity based costing) --- overheidsmanagement --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Business policy --- Benchmarking (Management) --- Managerial accounting --- AA / International- internationaal --- management --- 650 --- Management --- Performance-management --- Prestatiemanagement --- Performance Prestatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Prestatie-indicatoren --- Casestudies --- Beleidsinstrumenten --- Key Performance Indicators --- Praktijk --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Prestatie-indicator --- Casestudy --- Beleidsinstrument --- Kritieke prestatie-indicator --- 097 Personeelsbeleid
Choose an application
Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- marketingcommunicatie --- internet --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- e-business --- Scorecard --- Internet --- Marketing --- Websites --- Onderzoek --- Methodologie --- Marketingresearch --- 096 Informatica --- Internet Internet --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Site Web Website --- 654 --- 657.34 --- 658.84 --- Internet (e-mail, website) --- Marketingprestaties meten en verbeteren (marketing performance) --- Prestatiemeting --- Website --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Marktonderzoek
Choose an application
Het handboek Het ondernemingsplan en de balanced scorecard bevat geen nieuwe management-theorie, maar is een toepassing van bestaande theorieën. Het boek is met het model van de waardeketen van Porter als raamwerk, geweven met twee rode draden. De eerste rode draad is de cyclus van beleid maken. Deze biedt de structuur die nodig is voor het opstellen van een ondernemingsplan. Daarbinnen worden hulpmiddelen aangereikt om praktisch en doelmatig zo'n plan op te stellen. De tweede rode draad is de balanced scorecard en de daarop aansluitende succesfactoren en prestatie-indicatoren. De auteur behandelt aan de hand van overzichtelijke stappenplannen de verschillende aspecten die komen kijken bij het maken van het ondernemingsplan en de bijbehorende strategische balanced scorecard. Bij elke stap wordt aangegeven wat de essentie is voor het proces, welke informatie en welke activiteiten noodzakelijk zijn.
strategisch beleid --- ondernemen --- bedrijfsbeleid --- Business policy --- ondernemingsplan --- #SBIB:022.IOS --- Indicateurs Indicatoren --- Plan d'organisation Organisatieontwerp --- 657.34 --- Prestatiemeting --- BSC (= balanced scorecard) --- Ondernemingsplan --- BSC (= balanced scorecard). --- Ondernemingsplan. --- #SBIB:35H201 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Performance Prestatie --- Feedback Feedback --- Communication Communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.012 --- Strategisch management --- balanced scorecard --- communicatie --- onderneming --- prestatiemeting --- strategisch management --- Overheidsmanagement: technieken --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- (zie ook: bsc)
Choose an application
Cost accounting --- Planning (firm) --- kostenberekening --- kostenbeheersing --- ABC (activity based costing) --- Activity-based costing --- Managerial accounting --- Technique --- E-books --- 657.2 --- 658.012 --- 657.47 --- Performance Prestatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Productivité Productiviteit --- 657.3 --- ABC (activity-based costing) --- Management accounting --- Prestatiemanagement --- activity based costing --- case studies --- cost accounting --- kostprijscalculaties --- management accounting --- performance measurement --- 657.47 Costing. Cost accounting --- Costing. Cost accounting --- Analytische boekhouding --- Planning in het bedrijf
Choose an application
1. Behoefte aan een gestructureerde aanpak van kwantitatieve beleidsondersteuning ? - 2. Performance management-raamwerk - 3. Strategie - 4. Planning en budgettering - 5. Performance monitoring met behulp van de balanced scorecard - 6. Dashboards - 7. Geografische Informatie Systemen : beter GIS-sen dan missen - 8. Online analytical processing - 9. Rapportering - 10. Het vertalen van bedrijfsvraagstukken naar gegevensverwerking - 11. Data warehousing - 12. Extractie, transformatie, loading - 13. Performance management in de organisatie - 14. Naar een beter zicht op de toekomst, door een beter begrip van het heden op basis van inzichten uit het verleden
Performance management. --- Prestatiemanagement. --- Prestatiemeting. --- Strategisch management. --- business intelligence (informatica) --- budgettering --- Information systems --- strategisch beleid --- management --- Business policy --- datawarehousing --- prestatiemetingsystemen --- Performance management --- #SBIB:35H202 --- 098 Bedrijfskunde --- strategic intelligence --- financial intelligence --- business intelligence --- analytical intelligence --- geografisch informaGIS --- online analytical processing --- Pithead --- benchmarking --- dashboard --- balanced scorecard --- data warehouse --- extractie-transformatie-loading (ETL) --- business intelligence competency center (BICC) --- corporate intelligence office --- office of strategy management --- Performance Prestatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Mesure Maat --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Management --- Prestatiemetingen --- Strategisch management --- Strategievorming --- Scorecard --- Datawarehouse --- Datamining --- 658.011 --- 681.37 --- 366.4 --- prestatiemanagement --- strategisch management --- organisatieleer --- Management strategie beleid cultuur gedrag --- Bedrijfsbeleid --- Informatiesystemen --- bedrijfsleiding, management --- Prestatiemeting --- Kostenbeheersing
Choose an application
Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigdheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen. In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe u dit nieuwe managementsinstrument kunt opzetten en in praktijk kunt brengen. Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op korte termijn. Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corpoation en Cigna Poperty and Casualty
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Quality Management. --- Informatiemanagement. --- Personeelsmanagement. --- Strategisch management. --- Personnel management --- BSC (balanced scorecard) --- Organization theory --- strategisch beleid --- management --- bedrijfsbeleid --- 658.5 --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Mesure Maat --- Changement Verandering --- Performance Prestatie --- Management (cas concrets) Concreet management --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- 658.5 Production engineering and planning. Design. Production management and control --- Production engineering and planning. Design. Production management and control --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:35H203 --- #SBIB:316.334.2A551 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Interne communicatie en organisatie --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- 658.011.1 --- Bedrijfsbeleid. Bedrijfsdoelstellingen --- Management --- Motivatie --- Veranderingsproces --- Balanced scorecard --- Strategisch management --- Bedrijfspsychologie --- Kostenbeheersing
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|