Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Animatietechnieken --- 3D --- Animatietechniek
Choose an application
The physical model is an important communication tool for architects. Although the proliferation of CAD programs has enabled the creation of increasingly complex computer models and virtual environments, there is also a growing need to address the three-dimensional qualities of architecture that may be lost when using such media. This book focuses on the inspiring possibilities for modeling the built environment with all the different media and techniques available. In describing the use of different models in different contexts, the book provides a practical guide to how and why models are used and what they are used for. This second edition includes more detailed step-by-step exercises, expanded discussion of materials and techniques, and updated coverage of digital techniques.
Maquettes --- 3D --- Architectural models. --- Maquettes (architecture)
Choose an application
Dit leuke en praktische werkboek, voorzien van veel voorbeelden en illustraties, laat kinderen in de leeftijdsgroep van 8 tot 14 jaar zien hoe je zelf driedimensionale tekeningen maakt. Je kruipt als maker in je eigen 3D-bouwsels. De meeste tekenprogramma's die je kent zijn tweedimensionaal. Je kunt er een tekening in maken, maar het blijft plat. SketchUp verandert je platte tekening in een 3D-tekening. Simpel gezegd betekent het dit: je tekent een vierkant en SketchUp maakt er een kubus van. Daarvoor heeft SketchUp speciale gereedschappen. Vanuit dit idee kun je hutten bouwen, huizen metselen, meubels timmeren, een zwembad in de tuin graven en ga zo maar door. Dit is het principe van SketchUp: alles is 3D. Er gaat een wereld voor je open als je met SketchUp werkt. Een echte, levende wereld, maar je moet natuurlijk wel met het programma leren werken. In dit boek leer je er alles over.
Mediaopvoeding --- Tekenen --- 3D-tekenen --- 477.9
Choose an application
Stuart Dredge --- grafische vormgeving --- computers --- websites --- webdesign --- animatie --- 3D --- web 3D --- driedimensionale grafiek --- internet --- grafisch ontwerp --- 766.02
Choose an application
3D printers will soon be found in more and more workshops, offices, and homes. With them, we will be able to print out small pieces of furniture, prototypes, replacement parts, and even a new toothbrush on-site at any time. Consequently, new production methods and business models are developing—along with a new visual language of multidimensional formal explorations. Today, 3D objects and complex forms can already be printed out that were previously impossible to achieve with traditional methods.Printing Things is an inspirational and understandable exploration of the creative potential of 3D printing. The book not only introduces outstanding projects, key experts, and the newest technologies, but it also delves into the complex topics that these paradigm-shifting technologies bring up, such as how to handle copyrights and seamless manufacturing.
plastic [organic material] --- 3D printen --- driedimensionale vormgeving --- digital art [visual works] --- decorative arts --- printers [output devices] --- Engineering sciences. Technology --- Product strategy --- three-dimensional --- artifacts [object genre] --- design [discipline] --- 3-D printing --- Applied arts. Arts and crafts --- toegepaste kunsten --- MAD-faculty 14 --- 3D Design --- decorative arts [discipline] --- 7.02 --- Digitale productietechnieken ; 3D Printing ; handboeken --- design --- productdesign --- 3D --- 3D printing --- 3D-printers --- eenentwintigste eeuw --- 745.039 --- 772.9 --- 523.4 --- Kunst ; technieken --- productdesign, afzonderlijke voorwerpen --- 3D-printen --- 749.02 --- Meubelkunst en design ; technieken, materialen --- plastic [material]
Choose an application
Le cinéma d'animation naît avec le XXe siècle, juste après le cinématographe. Si leurs trajectoires sont liées, le dernier né se distingue par la spécificité et la diversité de ses langages. Dès ses débuts, l'animation a en effet tenté de mettre en mouvement, outre des dessins, des marionnettes, du papier, du carton, du bois... Recherchant le meilleur rendu, inventant des procédés, s'appropriant le Technicolor, les créateurs ont fait de cet art du mouvement un art en mouvement permanent, dont le dernier épisode est l'irruption de la technologie numérique et de ses images de synthèse.En puisant aux sources des contes et des légendes et en s'assurant le compagnonnage des héros de bandes dessinées, de Popeye à Astérix ou Akira, cet art, à la croisée des chemins entre le monde de l'enfance et celui des adultes, recueille un public mêlé, familial. Walt Disney en est incontestablement la figure centrale et le meilleur promoteur, parce qu'il a tenu tout à la fois les rôles de créateur prolixe, inventeur, producteur, capitaine d'industrie.D'autres noms sont emblématiques : Max Fleischer et sa suave Betty Boop, Tex Avery et son loufoque Bugs Bunny, Hanna et Barbera (Tom et Jerry), Hayao Miyazaki (Le Château dans le ciel), Robert Zemeckis (Qui veut la peau de Roger Rabbit ?), John Lasseter (Toy Story), Sylvain Chomet (Les Triplettes de Belleville), notamment.C'est cette histoire, ces films et ces personnages, qu'il s'agisse des héros ou de leurs créateurs, que ce nouveau Guide des arts propose de découvrir, à travers les textes mais aussi grâce à sa riche iconographie. (Deuxième de couverture)
Animation (Cinematography) --- Animation (Cinéma) --- Animation 3d --- Cinéma --- Dessin animé --- Dessin technique --- Film --- Histoire --- Réalisateur --- Animation (Cinéma) --- Dessin
Choose an application
Accompanying CD-ROM contains movie files and sample sheets, including Blank Exposure and Sample Morph Exposure.
Computer animation. --- 3D animatie --- 799.934 --- animatiefilm --- klei-animatie --- poppenanimatie --- stop motion --- animatiefilm, productie, technieken, stop-motion
Choose an application
Choose an application
Licht! Camera! Actie!Leer professionele stop-motionfilms te maken. Dankzij de tips en tricks van experts ontdek je allerlei 2D- en 3D-technieken met papierfiguren en kleimodellen.Van het storyboard tot de montagekamer: alles wat je moet weten over het maken van animatiefilmpjes vind je in deze doos.Bron: https://www.lannoo.be/nl/animatie-studio/
Tekenfilms --- Filmtechnieken --- Animatietechnieken --- 3D --- Papier --- Creatieve activiteiten --- Film --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- film --- video's --- Tekenfilm --- Filmtechniek --- Animatietechniek --- Film (cinematografie)
Choose an application
Writing --- prentenboeken (genre) --- departement Beeldende Kunst 09 --- typografie --- 3D --- 684.94 --- pop-ups --- 7.05 --- het boek, boekillustratie --- Kunst ; het boek als kunstobject ; Kunstenaarsboeken, geïllustreerde boeken, boekbanden
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|