Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Sociologie van het zelf: aspecten van het socialisatieonderzoek
Author:
ISBN: 9060096584 Year: 1985 Publisher: Boom


Book
After success : fin-de-siècle anxiety and identity.
Author:
ISBN: 0745613349 0745613330 9780745613338 9780745613345 Year: 1995 Publisher: Cambridge Polity press


Book
Handbook of positive body image and embodiment : constructs, protective factors, and interventions
Authors: ---
ISBN: 9780190841874 0190841877 Year: 2019 Publisher: New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Positive body image entails appreciating, loving, respecting, nurturing, protecting, and seeing beauty in the body regardless of its consistency with media appearance ideals. Embodiment reflects a connection between the mind and the body, which have a continual dialectical relationship with the world, and includes positive body connection, body agency and functionality, attuned self-care, positive experiences with body desires, and living in the body as a subjective rather than objectified site. This 37-chapter handbook reviews current knowledge on positive body image and embodiment, as well as future directions for work in these areas, which will be useful for mental health researchers, practitioners, advocates, and activists.


Book
Consumentenpsychologie : de basis
Author:
ISBN: 9789033497964 9033497964 Year: 2018 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat drijft de consument om bepaalde producten te kopen en andere niet? Verloopt de besluitvorming van de consument steeds rationeel, of spelen emoties ook een rol in dit beslissingsproces? Hoe speelt de persoonlijkheid en de levensstijl van de consument een rol in het koopgedrag? Hoe beïnvloeden consumenten elkaar wederzijds? Op welke wijze kunnen innovatieve producten verspreid worden? Welke impact heeft de cultuur op het consumentengedrag? Dit is slechts een greep uit de vele vragen die in dit handboek aan bod komen.Het boek biedt een praktische en diepgaande introductie in de studie van het consumentengedrag. Dit gedrag kan bestaan uit het verwerken van informatie over producten en diensten, het beslissingsproces, het aankoopgedrag, het gebruik en het afdanken van producten. Het richt zich voornamelijk tot studenten van bacheloropleidingen in de gedragswetenschappen en de economisch georiënteerde richtingen, maar het biedt ook marketeers, psychologen en andere professionals de nodige inzichten om het gedrag van consumenten te begrijpen.


Book
Arbeiderscultuur en vorming
Authors: --- ---
ISBN: 9065653716 9789065653710 Year: 1990 Volume: vol *6 Publisher: Leuven Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sociology of work --- arbeiders --- sociale klassen --- Sociology of culture --- arbeiderscultuur --- sociale ethiek --- Community organization --- arbeidersbeweging --- arbeidersvorming --- Cardijn, Joseph --- Belgium --- Arbeid en arbeiders --- Culture --- Cultuur --- Education permanente --- Permanente vorming --- Travail et travailleurs --- werknemerscultuur --- meningsvorming --- cultuursociologie --- sociaal-cultureel werk, werknemers --- 316.728.1 <493> --- 316.63 <493> --- 374.7 <493> --- 316.343.63 --- #SBIB:316.334.2A444 --- #SBIB:316.334.1O329 --- #A9011 --- 331.05 --- 301.17 --- 008 --- 374.7 --- Popculture. Popular culture. Volkscultuur.--België --- Sociaal bewustzijn. Zelfconcept--België --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--België --- Arbeidersstand. Proletariaat. Landarbeiders --(sociale stratificatie) --- Arbeidssociologie: klassepositie, taal, cultuur en klassebewustzijn van werknemers --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- 316.343.63 Arbeidersstand. Proletariaat. Landarbeiders --(sociale stratificatie) --- 374.7 <493> Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--België --- 316.63 <493> Sociaal bewustzijn. Zelfconcept--België --- 316.728.1 <493> Popculture. Popular culture. Volkscultuur.--België --- Permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Onderwijs en vormingswerk


Book
Modernity and self-identity : self and society in the late modern age
Author:
ISBN: 0745609325 9780745609324 0745608892 Year: 1991 Publisher: Oxford : Polity Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This major study develops a new account of modernity and its relation to the self. Building upon the ideas set out in The Consequences of Modernity, Giddens argues that 'high' or 'late' modernity is a post traditional order characterised by a developed institutional reflexivity. In the current period, the globalising tendencies of modern institutions are accompanied by a transformation of day-to-day social life having profound implications for personal activities. The self becomes a 'reflexive project', sustained through a revisable narrative of self identity. The reflexive project of the self, the author seeks to show, is a form of control or mastery which parallels the overall orientation of modern institutions towards 'colonising the future'. Yet it also helps promote tendencies which place that orientation radically in question - and which provide the substance of a new political agenda for late modernity. In this book Giddens concerns himself with themes he has often been accused of unduly neglecting, including especially the psychology of self and self-identity. The volumes are a decisive step in the development of his thinking, and will be essential reading for students and professionals in the areas of social and political theory, sociology, human geography and social psychology.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by