Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Snel en foutloos schrijven is een belangrijke vaardigheid in het hoger onderwijs, maar ook in het beroepsleven. Het is een belangrijk middel om je deskundigheid uit te drukken. Verschillende studies geven echter aan dat meer en meer studenten in het hoger onderwijs problemen hebben op het vlak van spelling. Een instrument om spellingvaardigheden op zinsniveau in het hoger onderwijs te meten bestaat tot op vandaag niet. De Test geautomatiseerd spellen (TASP) vult dit hiaat op.De TASP is een zinnendictee voor studenten uit het hoger onderwijs. Het dictee wordt via een audiobestand op tempo aangeboden, zodat studenten beperkte tijd hebben om over de schrijfwijze van de woorden na te denken. Zo is het mogelijk om de geautomatiseerde spellingvaardigheden te meten. Het dictee is in Vlaanderen genormeerd voor studenten met een vooropleiding aso of tso en in Nederland voor studenten met een vooropleiding vwo of havo.De TASP biedt de mogelijkheid om een nauwkeurige foutenanalyse op te stellen. Dit vormt een goede basis voor verdere begeleiding op maat van de student. Voor logopedisten, pedagogen, psychologen, studie- en studentenbegeleiders is de TASP dan ook een bruikbaar instrument.
#KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; spelling --- logopedie --- testmateriaal --- spellen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spellen --- Jongvolwassenen --- Taaltesten --- Schrijfstoornissen --- Spel --- Jongvolwassene --- Taaltest --- Schrijfstoornis --- Didactic evaluation --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Adolescent
Choose an application
Boek + losse formulieren (29 bladen)Met audiobestanden en online materiaal: http://www.uitgeverijacco.be/rekenvaardighedenprofiel
dyscalculie --- rekenproblemen --- Dyscalculie --- #KVHB:Test; rekenen --- Het rekenvaardighedenprofiel is een diagnostisch instrument dat alle basisrekenvaardigheden in kaart brengt:automatisatie van de rekenfeiten, conceptuele kennis, procedurele kennis en vaardigheden integratie van de bovenstaande vaardigheden,aanvullende rekenvaardigheden (vraagstukken, interpreteren van grafieken en tabellen, kloklezen, hanteren van geld, ruimtelijke oriëntatie),compenserende vaardigheden: cijferen en het gebruik van de rekenmachine. Alle subtests worden afgelegd onder tijdsdruk (een cruciale factor om dyscalculie bij jongvolwassenen te herkennen) en de metacognitieve vaardigheden worden per subtest in kaart gebracht. Binnen de cyclus van de handelingsgerichte diagnostiek biedt het instrument hulpverleners een meerwaarde om problemen te onderkennen en een gefundeerde diagnose van dyscalculie te stellen. Aan de hand van een uitgebreide foutenanalyse en sterkte-zwakteanalyse krijg je tegelijk concrete handvaten voor ondersteuning op maat. --- Het rekenvaardighedenprofiel is een diagnostisch instrument dat alle basisrekenvaardigheden in kaart brengt:automatisatie van de rekenfeiten, conceptuele kennis, procedurele kennis en vaardigheden integratie van de bovenstaande vaardigheden,aanvullende rekenvaardigheden (vraagstukken, interpreteren van grafieken en tabellen, kloklezen, hanteren van geld, ruimtelijke oriëntatie),compenserende vaardigheden: cijferen en het gebruik van de rekenmachine. Alle subtests worden afgelegd onder tijdsdruk (een cruciale factor om dyscalculie bij jongvolwassenen te herkennen) en de metacognitieve vaardigheden worden per subtest in kaart gebracht. Binnen de cyclus van de handelingsgerichte diagnostiek biedt het instrument hulpverleners een meerwaarde om problemen te onderkennen en een gefundeerde diagnose van dyscalculie te stellen. Aan de hand van een uitgebreide foutenanalyse en sterkte-zwakteanalyse krijg je tegelijk concrete handvaten voor ondersteuning op maat --- Rekenstoornissen --- Jongvolwassenen --- Logopedische testen --- Rekenstoornis --- Jongvolwassene --- Adolescent
Choose an application
Dit boek biedt een introductie in de statistiek en kan gebruikt worden als studie- en werkboek voor studenten in de gedragswetenschappen. Daarbij wordt de statistiek benaderd als een belangrijke tool bij het verzamelen, ordenen en analyseren van de data van wetenschappelijk onderzoek. We beschrijven daarom kort het proces van empirisch onderzoek en leggen uit op welke wijze gegevens ingevoerd kunnen worden in een SPSS datamatrix.In eerste instantie verwerven we een overzicht van de data via tabellen en grafieken en de maten van centrale tendens en variabiliteit. Daarbij beschrijven we eerst de gegevens voor elke variabele afzonderlijk. Vervolgens bespreken we de mogelijkheden om de samenhang tussen variabelen te onderzoeken. In het kader van deze bivariate analyse komt ook naar voren hoe we op grond van de steekproefgegevens iets kunnen besluiten over de populatie.In het hele boek vermijden we zoveel mogelijk de wiskundige achtergrond en trachten we alles uit te leggen in woorden en figuren. Een aantal statistische vragen over het toetsen van hypothesen blijft in deze inleiding in de statistiek onbeantwoord. Deze thema?s komen aan bod in het vervolgboek Inductieve statistiek voor de gedragswetenschappen, van dezelfde auteurs.Voor docenten en studenten bestaat er een ondersteunende website, waar de bijbehorende data en oplossingen van de opdrachten te vinden zijn: www.toegepastestatistiek.netBron: https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463447744/Inleiding-in-de-statistiek-voor-de-gedragswetenschappen
301.2 --- statistiek --- gedragswetenschappen --- sociale en economische statistiek - theorie en methodiek --- Statistiek. --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- Qualitative methods in social research --- Social sciences (general) --- statistisch onderzoek --- Mathematical statistics --- psychologie --- introductie in de statistiek --- Quantitative methods in social research --- Programming --- Statistiek (theorie) --- SPSS --- Gedragswetenschap --- Sociale wetenschap
Choose an application
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|