Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

AP (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (1)

dissertation (1)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2008 (1)

2005 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Prisma spellinggids
Author:
ISBN: 9071206688 Year: 2005 Volume: *35 Publisher: Utrecht Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze spellinggids bevat alle woorden die u dagelijks nodig heeft, met alle noodzakelijke informatie zoals afbrekingen, verbuigingen en vervoegingen. Bovendien worden in deze spellinggids de spellingregels op toegankelijke wijze beschreven en toegelicht. De spelling is geheel in overeenstemming met de officiële richtlijnen van de Nederlandse Taalunie. Bij deze uitgave is een gratis cd-rom toegevoegd waarmee u uw spellingchecker in Office kunt updaten en aanpassen aan de nieuwe spelling.


Dissertation
Gelijke kansen voor iedereen. De aanpak van kansarme kinderen in het basisonderwijs.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2008 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: Tijdens mijn stage in freinetschool het Prisma kwam ik vaak in contact met kansarme leerlingen.Ik begon me doorheen mijn stage af te vragen of sommige kinderen al dan niet minder kansen krijgen binnen het onderwijs. Bepaalt het gezin waarin je als kind opgroeit de manier waarop het kind de basisschool doorloopt? Ik vond het in mijn eindwerk dan ook belangrijk om na te gaan hoe groot de invloed is van het basisonderwijs op kansarme kinderen. Welke knelpunten zijn er ten opzichte van kansarme kinderen in het basisonderwijs, welke zaken worden er ondernomen ter bevordering van de kansen van kinderen uit kansarme gezinnen en hoe wordt er door de maatschappij ingegaan op het ondersteunen van die kinderen in de basisschool? Conclusies: In dit eindwerk heb ik ondervonden dat kansarmoede geen gemakkelijk onderwerp is. Kansarmoede is namelijk een maatschappelijk probleem dat bestaat en zal blijven bestaan. Een belangrijke conclusie in dit eindwerk is dat onderwijs een erg belangrijke maatschappelijke instelling is waar kinderen mee in contact komen. Voor kansarme kinderen is het eerste contact met de school bepalend voor hun verdere leven in deze maatschappij. Het is dus belangrijk dat het eerste contact met de school gunstig kan verlopen. Belangrijk hierbij is dat er voldoende aandacht geschonken moet worden aan kansarme kinderen binnen het onderwijs, beginnend bij het basisonderwijs. Een andere belangrijke conclusie van dit eindwerk is dat de opvang niet enkel de taak is van de leerkracht, maar ook van verschillende welzijnssectoren en de overheid. De aanpak van kinderen in de basisschool moet dus in een breder geheel gezien worden. De verschillende instellingen die met het kansarme kind en zijn gezin in contact komen moeten onderling samenwerken als men de kansen van het kind uit een kansarm gezin wil verbeteren.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by