Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Alle rode wat-kaders met kennis en gele hoe-kaders met strategieën van de leerwerkboeken van jaar 1 en 2 worden gebundeld in de Trajectwijzer. Op een overzichtelijke manier heeft de leerling een samenvatting van alle kennis van de hele eerste graad. Die must-have dient voor de leerlingen als een houvast waarnaar ze kunnen teruggrijpen tijdens hun verdere schoolcarrière.
Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.1 --- Nederlands --- leerboeken --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- 1e graad secundair onderwijs --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2019 --- Nederlandse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Dutch language --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- #BSCH: vak: Nederlands
Choose an application
Doelstellingen: Deze scriptie maakt deel uit van het project De Witte & Morel - Veto. De scriptie werkt verder op het werk van Nele van Lysebeth, HR F4 nvl. In deze scriptie werd voor de Franse vertaling van de Nederlandse termen gezorgd, de huidige scriptie neemt het Engels voor haar rekening. Middelen of methode: Voor elke term die voorgesteld werd door TMP De Witte & Morel werd een Engelse vertaling gezocht, een definitie en contexten. Deze informatie werd via de GenTerm fiches op een systematische manier gecatalogeerd. In de Discussion per Concept wordt elke term besproken en worden bepaalde keuzes toegelicht. Resultaten: Het eerste deel van deze scriptie bevat een inleiding en de Discussion per Concept. Het tweede deel bevat de terminografische fiches, auteursfiche, bibliografie en het afsluitend lexicon.
Choose an application
In deze paper, worden de cross-sectionele determinanten van soevereine kredietratings onderzocht en hoe de efficiëntie van een land zijn legale en politieke instituties zijn soevereine rating beïnvloedt. Soevereine kredietratings zijn sterke voorspellers van een land zijn financieel ontwikkelingssysteem en zijn waardeschattingen. Deze kunnen onmiddellijk een impact hebben op bedrijven in dat land om de globale kapitaalmarkten te betreden. Soevereine kredietratings zijn ook sterk gerelateerd met de kost van het overheidslenen. Daarbij zijn de kapitaalstromen van de rijke landen naar de arme landen voor een groot deel afhankelijk van het soevereine falingsrisico. Dus, soevereine kredietratings kunnen een land zijn cashflows, zijn kapitaalkost, zijn aandelenmarkt en de bekwaamheid van zijn cashflows beïnvloeden om kapitaal aan gunstige voorwaarden te verkrijgen. De volgende sectie definieert wat soevereine ratings zijn en beschrijft de meer algemeen gebruikte ratingnotatie voor soevereine publieke schuld De determinanten van die ratings worden kort besproken waarbij een overzicht wordt gegeven waarom ze invloed zouden kunnen hebben op de ratings. . Daarnaast zal ik het onderzoek bespreken naar analogie van de paper van Cantor en Packer. Ik zal de factoren bestuderen die een rol zouden spelen in het determineren van soevereine schuldrating. Om dit doel te bereiken heb ik informatie gezocht betreffende verschillende kwantitatieve en kwalitatieve variabelen voor 30 ontwikkelde landen en ook de ratings toegewezen aan deze landen door Standard and Poor’s en Moody’s. Daarna zal ik hierbij resultaten van bestaande studies bespreken. Ten derde wordt het ontstaan van de kredietcrisis onder de loep genomen. De kredietcrisis heeft een enorm negatief effect op de beoordeling van de ratingbureaus van de landenratings. Daarbij geef ik een kleine uiteenzetting van de rol van de kredietcrisis op de ratings van landen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Traject Nederlands Nederlands voor de A-stroom, doorstroom- en dubbele finaliteit Traject Nederlands biedt de juiste handvaten aan om leerlingen te motiveren voor het vak Nederlands. Jij zit zelf aan het stuur en bepaalt de klemtoon van je lessen door te kiezen uit het aanbod aan lesmateriaal. Het uitgetekende leerpad zorgt ervoor dat je leerlingen zich de Nederlandse taal eigen maken en er mee aan de slag durven gaan. Ontdek Traject Nederlands voor de A-stroom > Ontdek Traject Nederlands voor de 2de graad > Waarom werken met Traject Nederlands? Haalbare differentiatie voor élke leerling, met de mogelijkheid tot zelfstandig en zelfsturend leren Sterke focus op het Nederlands en literatuur als onderwerp van opdrachten Meerdere versies per leerjaar bieden ondersteuning aan elke leerling Aandacht voor gestructureerd noteren vanaf leerjaar 3 Doelgerichte en uitdagende communicatieve opdrachten Uitgekende en didactisch doordachte leerlijn doorheen de jaren Inclusief Opstap Taalscreening met remediëring voor de 1ste graad
Nederlands --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Traject Nederlands Nederlands voor de A-stroom, doorstroom- en dubbele finaliteit Traject Nederlands biedt de juiste handvaten aan om leerlingen te motiveren voor het vak Nederlands. Jij zit zelf aan het stuur en bepaalt de klemtoon van je lessen door te kiezen uit het aanbod aan lesmateriaal. Het uitgetekende leerpad zorgt ervoor dat je leerlingen zich de Nederlandse taal eigen maken en er mee aan de slag durven gaan. Ontdek Traject Nederlands voor de A-stroom > Ontdek Traject Nederlands voor de 2de graad > Waarom werken met Traject Nederlands? Haalbare differentiatie voor élke leerling, met de mogelijkheid tot zelfstandig en zelfsturend leren Sterke focus op het Nederlands en literatuur als onderwerp van opdrachten Meerdere versies per leerjaar bieden ondersteuning aan elke leerling Aandacht voor gestructureerd noteren vanaf leerjaar 3 Doelgerichte en uitdagende communicatieve opdrachten Uitgekende en didactisch doordachte leerlijn doorheen de jaren Inclusief Opstap Taalscreening met remediëring voor de 1ste graad
Nederlands --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad secundair onderwijs --- 485.1 --- secundair onderwijs --- handboeken --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language --- Doorstroomfinaliteit
Choose an application
Traject Nederlands Nederlands voor de A-stroom, doorstroom- en dubbele finaliteit Traject Nederlands biedt de juiste handvaten aan om leerlingen te motiveren voor het vak Nederlands. Jij zit zelf aan het stuur en bepaalt de klemtoon van je lessen door te kiezen uit het aanbod aan lesmateriaal. Het uitgetekende leerpad zorgt ervoor dat je leerlingen zich de Nederlandse taal eigen maken en er mee aan de slag durven gaan. Ontdek Traject Nederlands voor de A-stroom > Ontdek Traject Nederlands voor de 2de graad > Waarom werken met Traject Nederlands? Haalbare differentiatie voor élke leerling, met de mogelijkheid tot zelfstandig en zelfsturend leren Sterke focus op het Nederlands en literatuur als onderwerp van opdrachten Meerdere versies per leerjaar bieden ondersteuning aan elke leerling Aandacht voor gestructureerd noteren vanaf leerjaar 3 Doelgerichte en uitdagende communicatieve opdrachten Uitgekende en didactisch doordachte leerlijn doorheen de jaren Inclusief Opstap Taalscreening met remediëring voor de 1ste graad
Nederlands --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|