Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Bible --- Kinderbijbels --- Nieuwe Testament --- Christus --- Jezus temidden van de leraren --- 472.83 --- Kinderbijbel --- Jezus Christus
Choose an application
Wat is christelijk onderwijs? Waar zit het 'in', het christelijke van de school? Velen situeren de christelijke inspiratie in de schoolcultuur, in de waarden die zorgen voor een aantrekkelijke mix van leerlinggerichte zorg en rustgevende structuur. Of zit 'het' in activiteiten en symbolen die naar de christelijke godsdienst verwijzen? Kerkelijke solidariteitsacties, liturgische vieringen, bezinningsdagen, pastorale werking, een schoolnaam die naar een heilige verwijst, een kruisbeeld in een klaslokaal...
Didactics of religion --- lerarenberoep --- christelijke zingeving --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Leraren --- Katholiek onderwijs --- C6 --- onderwijsmethode --- #gsdbP --- Christians --- Middle East --- Orient --- Christianity
Choose an application
geloofsopvoeding --- Sociology of religion --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- 268.24 --- #gsdb5 --- C6 --- beleid --- katholiek onderwijs --- leraren --- Godsdienstige opvoeding --- Katholicisme --- 209 --- 450.7 --- Diversiteit --- Katholiek onderwijs --- Lerarenopleiding --- identiteit --- levensbeschouwing --- Godsdienst --- 450.410/0012 --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- 268.24 Schoolcatecheet. Godsdienstleraar --- Schoolcatecheet. Godsdienstleraar --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienst ; algemeen ; overige onderwerpen --- Opleiding en bijscholing --- Hoger onderwijs --- Identiteit --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
De basisschool staat vandaag onder grote druk. Leerkrachten moeten te veel. Ze weten niet goed wat van hen wordt verwacht, ze kunnen weinig eigen klemtonen leggen en geraken ontmoedigd. Nochtans gaat er enorm veel energie schuil in de leerkracht die vanuit een geloof in eigen kracht kinderen help zichzelf te ontwikkelen. De clou is zichzelf bij het werk te 'plezieren'. De praktijk toont aan dat leerkrachten die een goed evenwicht vinden tussen 'moeten presteren' en 'deugd beleven' beter werken. Dit boek geeft praktische ideeën entips om leerkrachten tot meer 'zelfzorg' aan te zetten en leerling-gericht te denken: kortom, om de school zowel voor leerkrachten als leerlingen tot een gnietbare school te maken. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- schoolklimaat --- Primary education --- didactiek --- Basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:2004.3 --- 450.7 --- 454.22 --- Leeromgeving --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolcultuur --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 474.2 --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Klassenraden --- Kwaliteitszorg --- Leerlingparticipatie --- Leraren --- Ouderparticipatie --- Relatie leraar - leerling --- Samenwerking --- Schoolteams --- Verbondenheid --- 473 --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- basisschool (ler) --- kinderen --- leerklimaat --- leerkracht --- leerkrachten --- leeromgeving --- schoolteam --- 37.064 --- Aandacht --- Communicatie --- Kinderen --- Omgangskunde --- Onderwijs --- 474.22 --- Onderwijskwaliteit --- Schoolteam --- 032038.jpg --- Lagere school --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Sociology of education --- School management --- motivatie --- kinderrechten --- onderwijsstrategieën --- basisonderwijs. --- leerkrachten. --- motivatie.
Choose an application
Sedert enkele jaren worden scholen van zowal het basisonderwijs al van het secundair onderwijs decretaal uitgenodigd en aangespoord om autonoom hun pedagogisch project te expliciteren en te realiseren. Tevens moeten zij, via een doorgedreven professionaliseringsbeleid hun personeel vertrouw maken met het eigentijdse schoolgebeuren. Dit boek wil een leidraad zijn om alle betrokkenen bij het beleid van een school te helpen en te ondersteunen. (Bron: covertekst)
zelfevaluatie --- beroepsvervolmaking --- schoolbeleid --- School management --- schoolwerkplannen --- Flanders --- #PBIB:2002.1 --- 450.44 --- 450.7 --- 458.1 --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Nascholing(Bijscholing) --- Professionele ontwikkeling --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolwerkplannen --- Zelfevaluatie --- beleidsplan --- bijscholing --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- professionalisering --- 024926.jpg --- Pedagogisch project --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Lerarenopleidingen
Choose an application
Het spel is bedoeld voor alle soorten werknemers. Het kan worden gebruikt in bijvoorbeeld werkoverleg, bezinnings-, kennismakins- of trainingssituaties en in managementteams.
#A0312A --- 720 Onderwijs --- onderwijs --- onderwijssociologie --- levensbeschouwing --- godsdienst --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- religie --- 37.014 --- Godsdiensten --- Ideologieën --- Islam --- Leraren --- Onderwijs --- Pedagogie --- 041175.jpg --- Katholiek onderwijs --- Ondewijs: waarden --- Catechese --- Onderwijs en ideologieën. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Didactische theorieën. --- Teaching --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Religious studies --- Waardevorming; onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Waarden --- Godsdienst --- Opvoeding --- Waarde (ethiek) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Opvoedkunde
Choose an application
Dit boek neemt leerkrachten en aankomende leerkrachten mee in de theorie en praktijk van het Theologiseren met kinderen.In het eerste deel wordt de theorie achter Theologiseren met kinderen beknopt uitgelegd, de bijbehorende competenties benoemd en de nodige hulpmiddelen ? de theologische gereedschapskist ? beschreven. Deel II slaat een brug tussen theorie en praktijk. Dit deel bevat beschrijvingen en reflecties op praktijkervaringen van beginnende en ervaren leerkrachten. Op de bijgeleverde dvd zijn fragmenten van deze onderwijspraktijk te zien.Het boek sluit af met enkele verdiepende artikelen.Het boek en de dvd vormen samen een prachtige en instructieve combinatie van theorie en praktijk die leerkrachten stimuleert om zelf aan de slag te gaan. (Bron: Standaard Boekhandel)
Didactics of religion --- theologie --- Christian theology --- Religious studies --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienstige opvoeding --- godsdienst --- didactiek --- 244.5 --- Godsdienst en kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Filosoferen met kinderen --- C6 --- kinderen --- 478.6 --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsbeelden --- Bijbelverhalen --- Kaïn en Abel --- Zacheüs --- Jona --- Job (Bijbelse figuur) --- Kerken --- Godsvoorstelling --- katholicisme --- basisonderwijs --- bijbelverhalen --- filosoferen met kinderen --- 268.21 --- #gsdb11 --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- Contains audiovisual material --- Christelijke godsdienst --- Christian religion --- Basisonderwijs --- Theologie --- Leraren basisonderwijs --- Godsdienstpedagogie --- Kinderen --- Onderwijspraktijk --- Leraar basisonderwijs --- Geloofsopvoeding --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Volgens sommigen kan godsdienst hoogstens nog geduld worden als een keuzevak dat geen invloed zou hebben op de studieresultaten. Anderen verdedigen met klem dat het meer dan ooit noodzakelijk is dat jonge mensen worden geconfronteerd met de toedracht van godsdiensten in het algemeen en van de christelijke traditie in het bijzonder. Naast de vraag naar de relevantie en de legitimatie van het vak, stelt dit boek ook de vraag naar de invulling ervan in de hedendaagse situatie. Het gaat om meer dan de ontwikkeling van een godsdienst-didactische aanpak. Het ontstaan van een pluralistisch, vaak agnostisch en onwetend leerlingenpubliek heeft geleid tot een duidelijker bewustzijn dat het godsdienstonderricht zich bevindt op het kruispunt van vele invloeden. Er is nood aan een nieuw onderwijskundig paradigma dat aansluit bij deze systemische omwenteling. Het is de overtuiging van de auteurs dat de hedendaagse levensbeschouwelijke crisis zelf tot thema van levensbeschouwelijk onderwijs moet gemaakt worden. (Bron: www.woltersplantyn.be)
Godsdienst --- Waardevorming --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- didactiek --- godsdienst --- Flanders --- 372.82 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #SBIB:37H0 --- #gsdb11 --- Academic collection --- godsdienstonderwijs --- 200.2 --- 244.5 --- 478.6 --- 485.710 --- Christelijk --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstonderricht --- Leren leren --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Opvoedingsproject --- 485.7 --- Godsdienstonderwijs --- 485.7 ) Godsdienst - s.o --- godsdienstonderwijs (ler) --- communicatie --- onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.82 Godsdienstonderwijs op school --- Godsdienstonderwijs op school --- Pedagogie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienst - vakdidactiek --- Catechese --- Leraren --- #BSCH: vak: godsdienst --- Geloofsopvoeding --- Leraar --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Directie --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Basisbegrippen : Vragen van alle dag - Vragen naar uiteindelijke zin - Kinderen stellen levensvragen - Omgaan met levensvragen - Levensvisies en levensvragen - Levensvisies in deze tijd. Christelijke levensvisie : Het Christendom als levensvisie - Jezus' sporen naar zin - De Joodse context van Jezus' contrastervaringen - Het doorgeven van Jezus' spoor naar zin - Kerk : een gemenschap geeft verschillende sporen naar zin door - Christelijke rituelen herinneren contrastervaringen. Islam in Nederland : De Islam als levensvisie. - De Islam als godsdienstige leefwijze - Beeldvorming over moslims en de islam - Leven vanuit de Islam in de Nederlandse samenleving - Opvoeding van Moslimkinderen in Nederland - Omgaan met de Islam op basisscholen in Nederland.
219 --- 290 --- 478.6 --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Christendom --- Dood --- Godsdienstonderwijs --- Kinderen --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Rituelen --- Symbolen --- Zinvraag --- 489.2 )* Geschiedenis hoger onderwijs --- levensbeschouwing --- theologie --- 230 --- Levensbeschouwelijke opvoeding ; onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding ; secundair onderwijs --- Levensbeschouwelijke stromingen --- Islam --- Nederland --- Overige godsdiensten --- Atheïsme --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Leraren --- Godsdienstige opvoeding --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactics of religion --- Educational sciences --- levensbeschouwelijke opvoeding --- Leraar --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Directie --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Thema's: Mag ik zijn wie ik ben? - Geboorte en groei - Ik heb een lichaam - Maar ik kan niet alles - Water - Jezusverhalen - Liturgisch en pastoraal jaar. Occasionele onderwerpen: Afscheid doet pijn - Hallo, Axenroos, Brood - Uit de kunst - Sint-Maarten - Sint-Nicolaas.
Verhalenbundels --- 371.67 --- 373.3 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Advent --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Axenroos --- Bijbelverhalen --- Broederlijk Delen --- Dood(Kinderen en dood) --- Driekoningenfeest --- Eerste communie --- Filosoferen met kinderen --- Geboorte --- Godsdienst --- Goede Week --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kerkelijk jaar --- Kerstmis --- Lager onderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Nieuwe Testament --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Opgroeien --- Pinksteren --- Schoolboeken --- Sint-Maarten (feest) --- Sinterklaas --- Vasten (Veertigdagentijd) --- Verdriet --- Water --- Welzijnszorg --- 1e leerjaar l.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Bartimeüs --- Doopsel --- Dopen --- Emmaüsgangers --- Eucharistie --- Geboorteverhalen --- Godsdienstonderwijs --- Handboek/cursus --- Handen --- Jezus --- Liederen --- Natuur --- Noach --- Verloren schaap --- Zacheüs --- 244.51 --- 245.7 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- Documentatiemap --- basisonderwijs --- geloven (ler) --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 244.5 --- Ark van Noach - afbeelding --- Bijbelse figuren : Bartimeüs - afbeelding --- Bijbelse figuren : Filippus en de Ethiopiër - afbeelding --- Bijbelse figuren : Maria - afbeelding --- Bijbelse figuren : Zacheüs - afbeelding --- Bijbelverhalen ; Nieuwe Testament --- Godsdienst; ba.o --- Godsdienstonderwijs : basisschool - handleiding --- Godsdienstonderwijs : basisschool - leerboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool - video --- Godsdienstonderwijs : basisschool - werkboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool --- Jezus : doopsel - afbeelding --- Jezus : geboorte - afbeelding --- Jezus : kinderjaren - afbeelding --- Jezus : kruisdraging - afbeelding --- Jezus : laatste avondmaal - afbeelding --- Jezus : prediking - afbeelding --- Jezus : zalving te Bethanië --- Jezus en de kinderen - afbeelding --- Jezus in gebed - afbeelding --- Jezus temidden van de leraren - afbeelding --- Kerkelijk jaar - afbeelding --- Kinderhanden - afbeelding --- Leerlingen van Emmaüs - afbeelding --- Symbolen - afbeelding --- Wonderverhalen : Duiveluitdrijving --- Wonderverhalen : Genezing van een blinde - afbeelding --- Wonderverhalen : Genezing van een lamme - afbeelding --- Zondvloed - afbeelding --- 478.61 --- Godsdienst: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bartimeüs. --- Bijbelverhalen. --- Christelijke feesten. --- Emmaüsgangers. --- Eucharistie. --- Geboorte (rooms-katholieke godsdienst). --- Handen. --- Jezus Christus. --- Kerstmis. --- Natuur. --- Noach. --- Verloren schaap (rooms-katholieke godsdienst). --- Water. --- Zacheüs. --- Rooms-Katholieke Kerk. --- Basisonderwijs. --- Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|