Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ervaren kinderen een eigen spiritualiteit en waarom is het belangrijk om die te ondersteunen?Dit boek biedt een toegankelijke inleiding op de spiritualiteit van kinderen. Theorie en praktijk worden samen aangeboden, met als belangrijkste thema s:- Kindertijd als een natuurlijke bron van spiritualiteit.- Manieren om kinderen te helpen hun spiritualiteit te waarderen en uit te drukken.- De rol van een christelijke inbreng in de vroege spirituele ontwikkeling.Elk hoofdstuk bevat vragen voor discussie en suggesties om de spirituele beleving te ontwikkelen.(Bron: uitgever)
Developmental psychology --- Christian spirituality --- Kinderen en religiositeit --- Godsdienstige opvoeding --- C1 --- spiritualiteit --- kinderen --- godsdienst --- Spiritualiteit --- Basisonderwijs --- 253:37 --- 268.911 --- 245.7 --- Godsdienst en kinderen --- Religie --- Kinderen --- spiritualtiteit --- 433.2 --- 268.911 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Kerken en religie --- Persoonlijk geloofsleven --- Godsdienst --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geloofsopvoeding
Choose an application
The volumes of Godly Play invite children in preschool through 6th grade to enter into our sacred stories. Based on Montessori method, Godly Play uses a careful telling of scripture stories, engaging story figures and a variety of creative activities to encourage children to seek and find their own answers to their faith questions. This unique approach to religious education invites children to wonder about themselves, God and the world in a way that is playful and meaningful to them. Godly Play respects the innate spirituality of children and encourages them to use their curiosity and imagination to experience the mystery and joy of God.
Bijbelverhalen --- Godly Play (methode) --- 236.4 --- 471.48 --- Bibliodrama --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Montessorimaterialen --- Morele opvoeding --- 478.6 --- 268.911 --- 268.911 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Godly Play --- Herfst --- Kleuteronderwijs --- Montessorionderwijs --- Educatieve spelen --- Winter --- Lente --- Bijbelverhaal --- Educatief spelmateriaal --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Personnages bibliques --- 911 --- #A9209A --- 22 <03> --- 22-05 --- 22-055.2 --- #gsdb1 --- Woordenboeken en lexia --- Bijbel--Naslagwerken. Referentiewerken --- Bijbelse figuren --- Vrouwen in de bijbel --- Bijbel --- Bijbelse persoonsnamen --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- woordenboeken --- woordenboeken. --- 22-055.2 Vrouwen in de bijbel --- 22-05 Bijbelse figuren --- C1 --- Kerken en religie
Choose an application
History of civilization --- Romeinse oudheid --- Roman history --- Antiquity --- Rome --- Histoire et culture romaines --- Romeinse geschiedenis en cultuur --- Youth --- 37 <37> --- jeugd --- opvoeding --- -Academic collection --- #PEDA *013.911 --- #PEDA <091> --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-937 --- #GBIB:IDGP --- 343.81-053.6<37> --- 937-053.6 --- Romeinse rijk --- cultuur --- geschiedenis --- 923.4 --- Jeugd --- Romeinse Rijk --- Romeinse cultuur --- Romeinen --- #GGSB: Geschiedenis (oudheid) --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- geschiedenis - het Romeinse rijk --- 37 <37> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Rome. Oud-Italië --- Academic collection --- Geschiedenis (oudheid) --- Youth - Rome
Choose an application
Demography --- History of the Low Countries --- anno 1400-1499 --- anno 1300-1399 --- anno 1500-1599 --- Ghent --- Cities and towns --- History. --- 911.375 <09> <493-17> --- 949.33 --- #SBIB:949.3H2 --- #SBIB:316.334.5U20 --- #VCV monografie 2000 --- 949.3.014/021 --- 911.375 <493=393> --- #A9612A --- -Global cities --- Municipalities --- Towns --- Urban areas --- Urban systems --- Human settlements --- Sociology, Urban --- Steden. Studie van stedelijke vestiging. Geografie van steden. Stadsgeografie--Geschiedenis van ...--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Geschiedenis van België: graafschap Vlaanderen; provincie West-Vlaanderen--(reg./lok.) --- Economische en sociale geschiedenis van België --- Sociologie van stad (buurt, wijk, community, stadsvernieuwing) --- History --- Flanders (Belgium) --- -Economic conditions --- Economic conditions. --- 949.33 Geschiedenis van België: graafschap Vlaanderen; provincie West-Vlaanderen--(reg./lok.) --- -Steden. Studie van stedelijke vestiging. Geografie van steden. Stadsgeografie--Geschiedenis van ...--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- -949.33 Geschiedenis van België: graafschap Vlaanderen; provincie West-Vlaanderen--(reg./lok.) --- Global cities --- -Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- Economic conditions --- Vlaanderen (Belgium) --- 14th century --- 15th century --- 16th century --- Economic history --- Medieval, 500-1500 --- Flanders (County) --- Middle Ages, 500-1500 --- 920 --- demografie --- Gent geschiedenis --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- Cities and towns - Belgium - Flanders - History. --- Villes --- Moyen age --- Flandre (belgique) --- Histoire sociale medievale --- Belgique --- Flandre
Choose an application
Bibliogr. p. 126-128. 28 Vertaling in het Nederlands van het boek van Lodovico Guicciardini, uitgegeven in Antwerpen, 20 oktober 1566
Jewish religion --- History of Antwerp --- Judaism --- Jodendom --- anno 1500-1599 --- Anthropologie socio-culturelle --- Judaïsme --- Socio-culturele antropologie --- Antwerpen --- Histoire --- Pays-Bas (anciens) --- 296 --- Judaïsme. Jodendom --- 949.31 ANTWERPEN --- 094 GUICCIARDINI, LODOVICO --- 094.0 PLANTIJN, CHRISTOFFEL --- 911.375 <09> <493 ANTWERPEN> --- 912 "15" --- Geschiedenis van België: provincie Antwerpen:--reg./lok. --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--GUICCIARDINI, LODOVICO --- Techniek van het oude boek (typografie)--PLANTIJN, CHRISTOFFEL --- Steden. Studie van stedelijke vestiging. Geografie van steden. Stadsgeografie--Geschiedenis van ...--België--ANTWERPEN --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- 842 Media --- 845 Religie --- 846 Identiteit --- 860 (Vredes)cultuur --- 884.4 West-Europa --- 094.0 PLANTIJN, CHRISTOFFEL Techniek van het oude boek (typografie)--PLANTIJN, CHRISTOFFEL --- 094 GUICCIARDINI, LODOVICO Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--GUICCIARDINI, LODOVICO --- 949.31 ANTWERPEN Geschiedenis van België: provincie Antwerpen:--reg./lok. --- History of the Low Countries --- Geschiedenis van België: provincie Antwerpen:--reg./lok --- Anvers
Choose an application
History of Antwerp --- Environmental planning --- anno 1800-1899 --- Antwerpen (provincie) --- Anvers (province) --- Histoire locale --- Plaatselijke geschiedenis --- Urbanization --- Construction industry --- Urbanisation --- Construction --- History --- Histoire --- Industrie --- Antwerp (Belgium) --- Anvers (Belgique) --- Zurenborg (Antwerp, Belgium) --- History. --- -Urbanization --- -History --- -Zurenborg (Antwerp, Belgium) --- -Antwerp (Belgium) --- 911.375 <09> <493 ANTWERPEN> --- 949.311 --- #A9306A --- Stedenbouw ; Antwerpen ; Zurenborg --- Architectuur ; Art Nouveau --- 71.037 --- -Construction industry --- -Building industry --- Home building industry --- Building --- Cities and towns, Movement to --- Urban development --- Urban systems --- Cities and towns --- Social history --- Sociology, Rural --- Sociology, Urban --- Urban policy --- Rural-urban migration --- Steden. Studie van stedelijke vestiging. Geografie van steden. Stadsgeografie--Geschiedenis van ...--België--ANTWERPEN --- Geschiedenis van de stedenbouw ; 1900 - 1950 --- -Steden. Studie van stedelijke vestiging. Geografie van steden. Stadsgeografie--Geschiedenis van ...--België--ANTWERPEN --- urban planning --- urban history --- Building industry --- Construction industry - - History - - 19th century - Belgium - - Antwerp --- -Urbanization - - History - - 19th century - Belgium - - Antwerp --- -Zurenborg (Antwerp, Belgium) - - History --- Antwerp (Belgium) - History --- Architecture --- stadsontwikkeling --- Belgique --- Anvers (belgique) --- Conditions economiques
Choose an application
Hoe ziet een hommel eruit? Hoe blijft hij lekker warm? Lees van alles over hommels en bekijk ze van heel dichtbij op de grote foto's in kleur. Ook de ontwikkeling van eitje tot larve en pop komt aan bod. Voorlezen vanaf ca. 5 jaar, samen lezen vanaf ca. 7 jaar.RedactieIn dit deel uit de serie 'Allemaal beestjes'* kunnen kinderen hommels van heel dichtbij bekijken. Hoe ziet een hommel eruit? Hoe blijft hij lekker warm? Waar maken ze hun nest? Hoe leven hommels, wat eten ze en hoe planten ze zich voort? Onder meer deze onderwerpen komen aan bod in drie hoofdstukken. Op elke spread staat een duidelijke en heldere macrofoto in kleur, die anderhalve bladzijde beslaat. Gesuggereerd wordt dat je door een vergrootglas kijkt. In de begeleidende korte tekst van zo'n vier zinnen is één meestal iets eenvoudigere zin in een roze letter gedrukt, die beginnende lezers kunnen proberen te lezen. In de tekst vetgedrukte woorden, vaak voorzien van een verkleinde foto, worden uitgelegd in een woordenlijst. In vrijwel elke foto staan een of twee woorden ter toelichting. De tekst laat samen met de foto's kinderen op eenvoudige wijze kennismaken met de wereld van de hommel. Achterin staan tips voor drie filmpjes, van Schooltv en Vroege Vogels. Een register is ook aanwezig. Voorlezen vanaf ca. 5 jaar, samen lezen vanaf ca. 7 jaar.© NBD Biblion
Dutch language --- English language --- 801.3 --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- Germanic languages --- Dictionaries --- English --- Dutch --- 030.82 --- 802.0 --- 803.9 --- (038) --- Vertaalwoordenboeken --- Woordenboeken ; Wolters ; Engels-Nederlands --- Woordenboeken ; Wolters ; Nederlands-Engels --- <038> --- <038> Vertaalwoordenboeken--Onderwerpswoordenboeken--Technische woordenboeken --- Vertaalwoordenboeken--Onderwerpswoordenboeken--Technische woordenboeken --- Engelse taalkunde --- Nederlandse taalkunde --- (Woordenboeken) --- woordenboeken --- taalkunde --- #ABIB:abos --- dictionnaires --- linguistique --- Engels: woordenboeken --- 911 --- Woordenboeken en lexia --- Engels --- Woordenboek --- 802.3 ) * ENGELSE WOORDENBOEKEN --- Engelse taal --- woordenboek --- vertalend woordenboek --- Woordenboeken --- 032 --- NBB ZZ --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- Vertalingen --- Woordenboeken in vreemde talen --- 831 Encyclopedische werken --- 801.3=393=20 --- Achttiende druk bewerkt door J. Gerritsen, N.E. Osselton, R.W. Zandvoort --- dictionaries --- encyclopedias (IX.) --- Wolters --- Note --- Prim --- Sect --- Sred --- #C9203 --- Engelse taal: woordenboeken --- English. --- Dutch. --- Dutch language. --- English language. --- Nederlandse taal --- Woordenboeken. --- linguïstiek
Choose an application
831 --- Nederlands --- REL_330869 --- linguïstiek --- taal --- woordenboeken --- 801.3 --- Dutch language --- -803.93 (03) --- Désherbage --- #A9602A --- #KVHA:Nederlands. Woordenboeken; verklarende --- #KVHA:Berging. Woordenboeken. Nederlands --- #KVHA:Kantoor Engels --- #KVHA:Kantoor Frans --- #KVHA:Kantoor Duits --- #KVHA:Kantoor Nederlands --- #KVHA:Kantoor Spaans --- 803.9 --- 030.8 --- taalkunde --- * 831 --- AA / International- internationaal --- 031 --- B23 - Dictionnaires/Maîtrise de la langue - Woordenboek/Taalbeheersing --- 911 --- Woordenboeken --- 803.93-3 --- LZ * 831 --- Naslagwerk --- Woordenboeken (Nederlandse) --- 801.3 )* NEDERLANDESE WOORDENBOEKEN --- 801.3 ) Taalwoordenboeken Nederlands --- taalwoordenboeken --- Nederlands: woordenboek --- Flemish language --- Netherlandic language --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- 803.93 (03) Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Dictionaries --- Deselectie --- Nederlandse taalkunde --- Woordenboeken en repertoria --- dictionnaires --- linguistique --- taalkunde Nederlands - encyclopedische werken --- Verklarende, etymologische woordenboeken. --- Woordenboeken en lexia --- Woordenboeken. --- Germanic languages --- Langue néerlandaise --- --Orthographe --- --Dutch language --- Dictionaries. --- Néerlandais (Langue) --- Dictionnaires --- Néerlandais. Dictionnaire --- Nederlands. Woordenboek --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Linguistics --- Dutch language - Dictionaries - Dictionaries. --- Dutch language - Dictionaries --- Orthographe --- -Dictionaries
Choose an application
International movements --- Islam --- terrorisme --- Polemology --- fundamentalisme --- Religious studies --- Fondamentalisme --- Fundamentalisme --- Terrorisme --- 291.7 --- 343.33 --- 327.5 --- Academic collection --- 854 Terrorisme --- #gsdb5 --- #SBIB:327.5H21 --- #SBIB:324H72 --- analyse --- internationale politiek --- ethiek --- Afghanistan [land in werelddeel Azië] --- islam --- fundamentalisme [godsdienst] --- C3 --- 241 Hedendaagse wereldproblemen --- 330.91 --- Rechten van de mens --- Religieus fundamentalisme --- Acties op religieuze beweeggronden: godsdienstoorlogen; missiewerking; zending; fanatisme; religieuze propaganda; fundamentalisme --- Internationaal terrorisme --- Internationale conflicten. Internationale spanningen. Internationale blokvorming. Veiligheidspolitiek --- Vrede – oorlog, oorlogssituaties --- Politieke verandering: conflictlijnen, nationalisme/federalisme --- Kunst en cultuur --- Politieke verschijnselen --- Islamic fundamentalism. --- September 11 Terrorist Attacks, 2001. --- Terrorism --- Terrorism. --- Religious aspects --- Islam. --- International relations. Foreign policy --- Social problems --- 327.5 Internationale conflicten. Internationale spanningen. Internationale blokvorming. Veiligheidspolitiek --- 343.33 Internationaal terrorisme --- 291.7 Acties op religieuze beweeggronden: godsdienstoorlogen; missiewerking; zending; fanatisme; religieuze propaganda; fundamentalisme --- Islamic fundamentalism --- September 11 Terrorist Attacks, 2001 --- Fundamentalism, Islamic --- Islamism --- Religious fundamentalism --- Acts of terrorism --- Attacks, Terrorist --- Global terrorism --- International terrorism --- Political terrorism --- Terror attacks --- Terrorist acts --- Terrorist attacks --- World terrorism --- Direct action --- Insurgency --- Political crimes and offenses --- Subversive activities --- Political violence --- Terror --- 9/11 Terrorist Attacks, 2001 --- 911 Terrorist Attacks, 2001 --- Attack on America, 2001 (September 11 Terrorist Attacks) --- Nine-Eleven Terrorist Attacks, 2001 --- Pentagon-World Trade Center Terrorist Attacks, 2001 --- Sept. 11 Terrorist Attacks, 2001 --- September 11 Terror Attacks, 2001 --- September 11 Terrorism, 2001 --- Terrorist Attacks, September 11, 2001 --- World Trade Center-Pentagon Terrorist Attacks, 2001 --- Hijacking of aircraft --- Religious aspects&delete& --- Afghanistan [land in werelddeel Azië] --- Vrede - oorlog, oorlogssituaties --- Islam and terrorism --- World Trade Center --- 11.09.2001 --- religieus fundamentalisme --- militaire aanvallen --- media
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|