Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur beschrijft wat het betekent om je kwetsbaar op te stellen in een wereld die gericht is op perfectionisme en het nemen van risico's zonder dat succes gegarandeerd is. Of het nu om werk, relaties of opvoeding gaat: het is eng en moeilijk om je kwetsbaar op te stellen, maar het is nog veel moeilijker om het niet te doen en jezelf af te blijven vragen: wat als ik het wel had geprobeerd? We verwachten van onszelf en van anderen dat we elke dag de schijn ophouden om anderen te laten zien hoe goed we alles voor elkaar hebben. Kwetsbaarheid is een emotie waar bijna niemand zich prettig bij voelt. We associëren het met onzekerheid en risico's. Toch zegt de auteur dat juist kwetsbaarheid de basis is van alle mooie dingen in het leven als liefde, vertrouwen en vreugde. Ze moedigt de lezer aan om perfectionisme te laten varen, kwetsbaarheid te omarmen en uitdagingen aan te gaan
gevoelens --- Perfectionisme --- 172 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- zelfontplooiing --- emoties --- kwetsbaarheid --- zelfzorg --- psychologie --- 159.94 --- Levenskunst en zelfopvoeding --- ethiek - levenskunst en zelfopvoeding --- Zelfzorg --- Sociaal werk --- ethiek --- gedrag (mensen) --- Psychology --- PXL-Central Office 2014 --- levenskunst --- Levenskunst --- Psychologie --- Zelfkritiek --- Kwetsbaarheid --- Persoonlijkheid --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Schaamte --- Emoties --- Angsten --- Psychologie. --- Levenskunst. --- Zelfontplooiing. --- Psychologie: emoties --- perfectionisme --- Bee Collection --- Angst --- Welbevinden --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Man --- Volwassene --- Emotie --- #gsdbP --- 410 --- assertiviteit --- geluk --- zelfopvoeding --- zelfontwikkeling
Choose an application
In de top-tien van modieuze onderwijskundige termen in verband met de vorming van leerkrachten, staan 'reflectie' en 'professionele ontwikkeling' al anderhalf decennium onaangetast te pronken. Het centrale belang van de stages, het leren uit ervaringen, is zo mogelijk een nog oudere evidentie. Studenten, maar ook veel opleiders, beschouwen het 'leren uit ervaring', het 'opdoen van ervaring' als het belangrijkste onderdeel van de opleiding. Tijdens nascholings- en begeleidingssessies krijgt die ervaring eveneens een centrale plaats. Toch blijft het opzetten en begeleiden van dit reflectief ervaringsleren voor vele opleiders en begeleiders een moeilijke opgave, niet in het minst omdat het ervaringsleren erg verschillend verloopt voor verschillende studenten en in verschillende contexten. In de praktijk van opleiding en nascholing blijkt reflectie daarenboven vaak gereduceerd te worden tot technische kwesties van kennis en didactische vaardigheden.
Didactiek. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- ervaringsleren --- Ervaringsleren --- 371.3 --- 371.13 --- 371.12 --- #GGSB: Onderwijs --- #GSDBP --- 371.2 --- lerarenopleiding --- reflectie --- 450.7 --- leraren --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 454.23 --- Didactiek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- Onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfevaluatie --- 481.7 --- 472.7 --- Actie-onderzoek --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Zelfreflectie-leerkrachten --- 454.2 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- actie-onderzoek --- ervaringsleren (ler) --- nascholers --- opleiders --- professionele ontwikkeling --- reflectief ervaringsleren (ler) --- stagebegeleiders --- Ervaringsleren ; volwassenenvorming --- Leraren ; opleiding ; didactiek --- Reflectie --- stagebegeleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Didactische principes --- Beroep en opleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Onderwijzen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Reflecteren --- #SBIB:37H0 --- #PBIB:+SLO 220.91 --- Portfolio's --- Stagebegeleiding --- 371.39 --- Stages --- Pedagogie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Leraren --- Opleidingen --- Bijscholing --- Onderwijspraktijk --- Leermethoden --- Onderwijsvernieuwing --- didactische werkvormen --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- 371.21 --- Leraar --- Opleiding --- Professionalisering --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Stage --- Directie --- Arbeidsmarkt --- Taalonderwijs --- Leermethode
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|