Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Narration (Rhetoric) --- History --- Forster, E. M. --- Technique.
Choose an application
Fiction --- Literature --- anno 1900-1999 --- Narration (Rhetoric) --- 82-3 --- 82-3 Proza. Fictie. Narratologie --- Proza. Fictie. Narratologie --- Narrative (Rhetoric) --- Narrative writing --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- 82.08 --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Narration (Rhetoric). --- Narration --- 82-3 Fiction. Prose narrative --- Fiction. Prose narrative --- Rhétorique --- Imaginaire
Choose an application
Choose an application
Poétique de la prose : la rhétorique classique nommait oxymoron ce type de rapprochement des contraires, cette exploitation et contestation du principe d'identité et de contradiction. Une même complicité des contraires traverse ce livre. Poétique et lecture : l'analyse de texte particulier transforme la théorie, mais n'est possible qu'à partir d'une théorie antérieure, qui ne peut venir que d'une autre analyse... Différence et ressemblance : ces deux catégories régissent le fonctionnement du récit, l'une contre l'autre, l'une à travers l'autre. Langage et littérature : celle-ci, disait déjà Valéry, "ne peut pas être autre chose qu'une sorte d'extension et d'applications de certaines propriétés du langage" ; mais le langage lui-même, peut-on le connaître sans interroger au préalable ce qu'on s'accordera à tenir pour sa théorie : la littérature ? Questions modulées et transformées, d'un chapitre à l'autre, à l'aide de textes comme l'"Odyssée", la "Quête du Graal", les "Milles et une nuits", le "Décaméron", les récits de Henry James ou à travers la réflexion de quelques "auteurs" : Constant, Khlebnikov, Artaud. A l'horizon de cette recherche nécessairement toujours à recommencer : une théorie formelle de la littérature.
#GGSB: Literatuur (letterkunde) --- Fiction. --- Roman --- Fiction --- Narration (Rhetoric) --- Criticism --- Poetics --- Literatuur (letterkunde) --- Récit --- Théorie de la fiction. --- Analyse du discours narratif. --- Poétique. --- Prose --- Fictions, Theory of. --- Discourse analysis, Narrative. --- Poetics. --- Prose literature. --- Esthétique.
Choose an application
Fiction --- First person narrative --- History and criticism --- -First person narrative --- Narrative, First person --- Literature --- Narration (Rhetoric) --- Point of view (Literature) --- Persona (Literature) --- Metafiction --- Novellas (Short novels) --- Novels --- Stories --- Novelists --- Technique --- Philosophy --- First person narrative. --- History and criticism. --- Narration à la première personne --- Roman --- Histoire et critique. --- Fiction - 20th century̨ - History and criticism
Choose an application
Cogito --- Differentie (Filosofie) --- Différence (Philosophie) --- Identiteit (Filosofie) --- Identiteit (Filosofisch begrip) --- Identité (Concept philosophique) --- Identité (Philosophie) --- Ik (Filosofie) --- Même (Philosophie) --- Mêmeté (Philosophie) --- Principe d'identité --- Subject (Filosofie) --- Subject (Philosophy) --- Sujet (Philosophie) --- Divers (Philosophie) --- Diversité (Philosophie) --- Philosophical anthropology --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GROL:SEMI-1-05'19' --- #gsdb5 --- Individu et société --- Langage --- Ontologie --- Identity (Philosophical concept) --- Self (Philosophy) --- Language and languages --- Narration (Rhetoric) --- Identity (Psychology) --- Ethics --- Philosophy --- Identité --- Langage et langues --- Narration --- Moi (Philosophie) --- Philosophie --- Difference (Philosophy) --- Filosofie --- Filosofie (20e eeuw) --- Language and languages - Philosophy
Choose an application
"English Pronunciation Instruction: Research-based insights presents recent research on L2 English pronunciation including pedagogical implications and applications, and seeks to bridge the gulf between pronunciation research and teaching practice. The volume's 15 chapters cover a range of aspects that are central to pronunciation teaching, including the teaching of different segmental and suprasegmental features, teachers' and learners' views and practices, types and sources of learners' errors, feedback and assessment, tools and strategies for pronunciation instruction, reactions towards accented speech, as well as the connection between research and teaching. Chapters offer a fully developed section on pedagogical implications with insightful suggestions for classroom instruction. This format and the variety of topics will be informative for researchers, language teachers, and students interested in English pronunciation, as it explores the diverse challenges learners of different L1 backgrounds face, and also provides research-informed techniques and recommendations on how to cope with them"--
#BIBC:boekadm
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|