Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Personnaliser la bibliothèque : construire une stratégie de marque et augmenter sa réputation
Author:
ISSN: 24927589 ISBN: 9791091281812 9791091281836 2375460987 Year: 2018 Volume: 44 Publisher: Villeurbanne Presses de l'enssib

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Chaque bibliothèque raconte une histoire particulière, elle s’adresse à un ou des publics spécifiques, elle crée un univers de confiance que sa marque doit restituer sous la forme d’une dénomination, d’un slogan, d’un logo. Sa visibilité dans le paysage institutionnel et culturel, voire social, d’une ville, d’une région comme au plan national, s’avère dorénavant essentielle pour la bibliothèque. Dans ce livre, bibliothécaires, directeur de musée et spécialistes de l’identité visuelle apportent des points de vue riches et constructifs sur ces questions et proposent une méthodologie pour les institutions souhaitant travailler leur stratégie de marque.

Acquisitions go global
Author:
ISBN: 9781843343271 9781843343264 9781780631042 1780631049 1843343266 1843343274 Year: 2007 Publisher: Oxford [England] Chandos Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is a guide that leads the reader through many aspects of a library's collection including the user, current holdings, selection, and acquisition of new materials. The reader is also led to consider budgets, and how books are made available in 21st century markets. Methods for assessing library vendors are described. Practical details are frequently included; concepts and theory are alluded to but are not a major emphasis of the text. A global scope creates an inclusive mood for readers in developed or developing nations. The final chapter speculates upon acquisitions librarianship in

Listing 1 - 2 of 2
Sort by