Narrow your search

Library

FOD Finances (3)

UAntwerpen (3)

National Bank of Belgium (2)

UGent (2)

VUB (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

UHasselt (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (1)

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2014 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Denk niet aan een roze olifant : de psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing
Author:
ISBN: 9789461260994 Year: 2014 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zou het niet geweldig zijn als u de mensen om u heen voortaan moeiteloos kunt overtuigen van uw ideeën, thuis en op het werk ? Het kan, door slim in te spelen op hun onbewuste vooroordelen. Ons brein is weerloos tegen de overtuigingskracht van de woorden en beelden waarin wij zelf geloven. Door hier op in te spelen en uw ideeën slim te framen kun je net als succesvolle politici en reclamemakers andere mensen onzichtbaar overtuigen. Probeer ze niet te manipuleren, maar maak uw boodschap zo herkenbaar dat ze het direct met u eens zijn. Luisteren uw collega's niet naar wat u zegt, blijven klanten ongeïnteresseerd en trekken uw kinderen zich niets van u aan ? Dan is het tijd om u niet te richten op wat u zegt, maar op wat zij horen !Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein zien wat werkt. Gagestein is gespecialiseerd in framing en weet als geen ander hoe u controle kunt krijgen over uw eigen ideeën.Bron : http://www.managementboek.nl

Les actes de language dans les organisations
Author:
ISBN: 2747504417 9782747504416 Year: 2001 Publisher: Paris L'Harmattan


Book
Storytelling with data : a data visualization guide for business professionals
Author:
ISBN: 9781119002253 9781119002260 9781119002062 1119002257 1119002060 1119002265 1119055253 Year: 2015 Publisher: Hoboken : Wiley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Storytelling with Data teaches you the fundamentals of data visualization and how to communicate effectively with data. You'll discover the power of storytelling and the way to make data a pivotal point in your story. The lessons in this illuminative text are grounded in theory, but made accessible through numerous real-world examples--ready for immediate application to your next graph or presentation. Storytelling is not an inherent skill, especially when it comes to data visualization, and the tools at our disposal don't make it any easier. This book demonstrates how to go beyond conventional tools to reach the root of your data, and how to use your data to create an engaging, informative, compelling story. Specifically, you'll learn how to: understand the importance of context and audience; determine the appropriate type of graph for your situation; recognize and eliminate the clutter clouding your information; direct your audience's attention to the most important parts of your data; think like a designer and utilize concepts of design in data visualization; [and] leverage the power of storytelling to help your message resonate with your audience"--Publisher's description. Sometimes it is easy to generate charts and graphs look fine to you, but don't clearly communicate the information that they represent. Knaflic's own knack for clarity will help you sharpen your message when using data in your business presentations.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by